Używany Mitsubishi Outlander II (2006-2012)

Outlander to SUV o rodzinnym charakterze. Ma ogromny bagażnik, opcjonalnie wiezie siedem osób. Ma też zasadniczą wadę: bardzo drogie części.

Silniki

  • benzynowe: 2.0-3.0 (147-220 KM),
  • diesle: 2.0-2.2 (140-177 KM)


Wersje nadwoziowe

  • SUV


Długość/szerokość/wysokość: 464/180/168 cm,
rozstaw osi: 267 cm,
pojemność bagażnika: 540-1690 l

Funkcjonalność

Trudno w tej dziedzinie dorównać Outlanderowi - mierzyć się z nim może tylko Honda CR-V, ale Mitsubishi pokonuje ją 540-litrowym bagażnikiem i możliwością przewozu 7 osób (tylko w wersji Intense+). Wnętrze jest wygodne i miło zaskakuje szerokością.

Reklama

Gama silników i nadwozi

Mitsubishi z silnikiem benzynowym to całkiem niezły pomysł, pod warunkiem że ma napęd na cztery koła i manualną skrzynię biegów (trafiały się odmiany 2WD z CVT). Odradzamy tylko trzylitrowego V6 (import z USA), który zużywa mnóstwo paliwa. Jeśli chodzi o diesle: dwulitrowa jednostka to konstrukcja Volkswagena z zasilaniem pompowtryskiwaczowym, natomiast 2.2 pochodzi z koncernu Peugeot-Citroen, ma wtrysk common rail i seryjny filtr cząstek stałych. Polecamy tylko ten drugi silnik, najlepiej w odmianie bez systemu MIVEC, choć trzeba być świadomym, że w przypadku zakupu auta z importu, klienta czeka zapłata 18,6-procentowej akcyzy.

Awaryjność

Dwulitrowy diesel ma sporo typowych przypadłości. Spadający wąż od turbo to drobiazg, ale często mechanicy nie umieją zdiagnozować problemu. Gorzej z mikropęknięciami głowicy: gdy samochód zaczyna zużywać płyn chłodniczy, jest to ostatni moment na interwencję. Nowa głowica kosztuje ok. 3000 zł (zamiennik produkcji hiszpańskiej).

Koszty

Części do Outlandera nie są tanie, zwłaszcza jeśli ktoś serwisuje auto w ASO. Ta sama część w serwisie Mitsubishi potrafi kosztować 3 x więcej niż w ASO Peugeota.

Sytuacja rynkowa

Outlandery nie tracą mocno na wartości. W pewnym momencie ten model sprzedawał się świetnie na polskim rynku (był dość tani), stąd można liczyć na oferty z rodzimego rynku.

Mitsubishi Outlander II (2006-2012) - podsumowanie

Jednym zdaniem: rodzinny SUV o wysokich kosztach utrzymania, a przy tym niezawodny, jeśli szerokim łukiem omija się diesla 2.0 DID.

Nasz typ: Outlander 2.2 DID (156 KM) w wersji Intense+

Mitsubishi Outlander II: wyposażenie, wersje specjalne

Mitsubishi Outlander II: historia modelu
2006: premiera Outlandera II.
2007: nowy diesel 2.2 DID (produkcji Peugeot/Citroen), Outlander wytwarzany pod markami Peugeot i Citroen.
2009: lifting nadwozia.
2012: Mitsubishi Outlander III (na fot.)

Mitsubishi Outlander II: typowe usterki

  • Usterka montażowa - spada wąż od turbosprężarki w 2.0 DID.
  • Wadliwa wiązka elektryczna rozrusznika (akcja przywoławcza).
  • Usterki włącznika świateł stopu (akcja przywoławcza).
  • Miękki, łuszczący się lakier.
  • Mikropęknięcia głowicy w dieslu 2.0 objawiają się zużyciem płynu chłodniczego.


Mitsubishi Outlander II: plusy

  • Bardzo wygodne wnętrze.
  • Udane diesle 2.2 DID.
  • Jak na razie, Outlander zachowuje wysoki poziom niezawodności.


Mitsubishi Outlander II: minusy

  • Niezbyt udany diesel 2.0.
  • Nie wszystkie auta mają napęd 4x4.
  • Części zamienne, zwłaszcza oryginalne, są skandalicznie drogie.

Dane techniczne: Mitsubishi Outlander II (2006-2012)

Silnik2.0 16V2.4 16V3.0 V62.0 DID2.2 DID2.2 DID MIVEC
Zasilanie/rozrządbenzynowy/Łbenzynowy/Łbenzynowy/Łturbodiesel/Pturbodiesel/Pturbodiesel/P
Pojemność skok.1998 cm32368 cm32998 cm31968 cm32179 cm32179 cm3
Układ cyl./zaworyR4/16R4/16V6/24R4/16R4/16R4/16
Moc maks.147 KM170 KM220 KM140 KM156 KM177 KM
Maks. moment obr.199 Nm232 Nm268 Nm310 Nm380 Nm380 Nm
Przysp. 0-100 km/h10,8 s9,6 s8,9 s10,8 s9,9 s9,8 s
Prędkość maks.184 km/h190 km/h200 km/h187 km/h200 km/h200 km/h
Średnie zuż. paliwa8,0 l/100 km9,4 l/100 km11,8 l/100 km6,7 l/100 km7,3 l/100 km6,5 l/100 km

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 Di-D - TEST

Honda CR-V, Mitsubishi Outlander, Toyota RAV4 - PORÓWNANIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy