Używany Mitsubishi Outlander II (2006-2012)

Outlander to SUV o rodzinnym charakterze. Ma ogromny bagażnik, opcjonalnie wiezie siedem osób. Ma też zasadniczą wadę: bardzo drogie części.

Używany Mitsubishi Outlander II (2006-2013)
Używany Mitsubishi Outlander II (2006-2013)Motor

Silniki

  • benzynowe: 2.0-3.0 (147-220 KM),
  • diesle: 2.0-2.2 (140-177 KM)

Wersje nadwoziowe

  • SUV

Długość/szerokość/wysokość: 464/180/168 cm,rozstaw osi: 267 cm,pojemność bagażnika: 540-1690 l

Funkcjonalność

Trudno w tej dziedzinie dorównać Outlanderowi - mierzyć się z nim może tylko Honda CR-V, ale Mitsubishi pokonuje ją 540-litrowym bagażnikiem i możliwością przewozu 7 osób (tylko w wersji Intense+). Wnętrze jest wygodne i miło zaskakuje szerokością.

Gama silników i nadwozi

Jak na nowoczesnego SUV-a, Outlander ma proste wnętrze.Motor

Mitsubishi z silnikiem benzynowym to całkiem niezły pomysł, pod warunkiem że ma napęd na cztery koła i manualną skrzynię biegów (trafiały się odmiany 2WD z CVT). Odradzamy tylko trzylitrowego V6 (import z USA), który zużywa mnóstwo paliwa. Jeśli chodzi o diesle: dwulitrowa jednostka to konstrukcja Volkswagena z zasilaniem pompowtryskiwaczowym, natomiast 2.2 pochodzi z koncernu Peugeot-Citroen, ma wtrysk common rail i seryjny filtr cząstek stałych. Polecamy tylko ten drugi silnik, najlepiej w odmianie bez systemu MIVEC, choć trzeba być świadomym, że w przypadku zakupu auta z importu, klienta czeka zapłata 18,6-procentowej akcyzy.

Awaryjność

Dwulitrowy diesel ma sporo typowych przypadłości. Spadający wąż od turbo to drobiazg, ale często mechanicy nie umieją zdiagnozować problemu. Gorzej z mikropęknięciami głowicy: gdy samochód zaczyna zużywać płyn chłodniczy, jest to ostatni moment na interwencję. Nowa głowica kosztuje ok. 3000 zł (zamiennik produkcji hiszpańskiej).

Koszty

Części do Outlandera nie są tanie, zwłaszcza jeśli ktoś serwisuje auto w ASO. Ta sama część w serwisie Mitsubishi potrafi kosztować 3 x więcej niż w ASO Peugeota.

Sytuacja rynkowa

Outlandery nie tracą mocno na wartości. W pewnym momencie ten model sprzedawał się świetnie na polskim rynku (był dość tani), stąd można liczyć na oferty z rodzimego rynku.

Mitsubishi Outlander (2006-2012)

Używany Mitsubishi Outlander II (2006-2012) - więcej informacji

Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2009–2012)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi
Mitsubishi Outlander (2006-2009)Mitsubishi

Mitsubishi Outlander II (2006-2012) - podsumowanie

Jednym zdaniem: rodzinny SUV o wysokich kosztach utrzymania, a przy tym niezawodny, jeśli szerokim łukiem omija się diesla 2.0 DID.

Nasz typ: Outlander 2.2 DID (156 KM) w wersji Intense+

Mitsubishi Outlander II: wyposażenie, wersje specjalne

Wersje wyposażenia mocno różniły się między sobą. Ich nazwy to Invite, Intense i Intense+. Ostatnia ma 7 miejsc. Bazowe warianty nie miały napędu 4x4.Motor
Mitsubishi Outlander IIIMitsubishi

Mitsubishi Outlander II: historia modelu2006: premiera Outlandera II.2007: nowy diesel 2.2 DID (produkcji Peugeot/Citroen), Outlander wytwarzany pod markami Peugeot i Citroen.2009: lifting nadwozia.2012: Mitsubishi Outlander III (na fot.)

Mitsubishi Outlander II: typowe usterki

  • Usterka montażowa - spada wąż od turbosprężarki w 2.0 DID.
  • Wadliwa wiązka elektryczna rozrusznika (akcja przywoławcza).
  • Usterki włącznika świateł stopu (akcja przywoławcza).
  • Miękki, łuszczący się lakier.
  • Mikropęknięcia głowicy w dieslu 2.0 objawiają się zużyciem płynu chłodniczego.

Mitsubishi Outlander II: plusy

  • Bardzo wygodne wnętrze.
  • Udane diesle 2.2 DID.
  • Jak na razie, Outlander zachowuje wysoki poziom niezawodności.

Mitsubishi Outlander II: minusy

  • Niezbyt udany diesel 2.0.
  • Nie wszystkie auta mają napęd 4x4.
  • Części zamienne, zwłaszcza oryginalne, są skandalicznie drogie.
Silnik
2.0 16V
2.4 16V
3.0 V6
2.0 DID
2.2 DID
2.2 DID MIVEC
Zasilanie/rozrząd
benzynowy/Ł
benzynowy/Ł
benzynowy/Ł
turbodiesel/P
turbodiesel/P
turbodiesel/P
Pojemność skok.
1998 cm3
2368 cm3
2998 cm3
1968 cm3
2179 cm3
2179 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
V6/24
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maks.
147 KM
170 KM
220 KM
140 KM
156 KM
177 KM
Maks. moment obr.
199 Nm
232 Nm
268 Nm
310 Nm
380 Nm
380 Nm
Przysp. 0-100 km/h
10,8 s
9,6 s
8,9 s
10,8 s
9,9 s
9,8 s
Prędkość maks.
184 km/h
190 km/h
200 km/h
187 km/h
200 km/h
200 km/h
Średnie zuż. paliwa
8,0 l/100 km
9,4 l/100 km
11,8 l/100 km
6,7 l/100 km
7,3 l/100 km
6,5 l/100 km
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas