Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WD - test

Mimo 3-letniego stażu na rynku, aktualne wcielenie Mitsubishi Outlandera przeszło już drugi lifting. Tym razem rozległy.

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi OutlanderMotor

Tak naprawdę większości zmian nie widać. Owszem, w oczy rzucają się nowy przód z reflektorami w technologii diodowej oraz przeprojektowany tył, ale Outlander został ulepszony przede wszystkim pod karoserią. Oprócz nowych materiałów tłumiących, zastosowanych w aż 40 miejscach, modernizacja objęła układ jezdny, napęd oraz... strukturę nadwozia. W jej newralgicznych punktach użyto bardziej wytrzymałej i lżejszej stali.

Mimo miękkiego materiału w górnej części i ożywiających wstawek jakość kokpitu jest tylko przeciętna. Niewygodna obsługa komputera pokładowego.Motor

Japoński SUV pozostaje jednym z większych w swojej klasie, choć po prawdzie stoi w rozkroku pomiędzy modelami kompaktowymi a średniej wielkości. Świetne warunki podróży stworzono głównie w drugim rzędzie, w którym znajduje się przesuwana kanapa z możliwością regulacji kąta pochylenia oparcia.

Seryjny od odmiany Intense Plus trzeci rząd siedzeń to rozwiązanie pomyślane o młodszych pasażerach.

Fotel kierowcy ma nieco za krótkie siedzisko i niezbyt duży zakres wzdłużnej regulacji.

Po liftingu na kierownicy pojawił się plastik w fortepianowej czerni, a ogólna jakość wykończenia uległa niewielkiej poprawie, przynajmniej według Mitsubishi. Niestety, nadal drażni obsługa komputera pokładowego - przyciskiem ukrytym za kierownicą.

Po ruszeniu z miejsca czuć przede wszystkim lepsze wyciszenie, co potwierdzają nasze pomiary. Przy 100 km/h różnica na korzyść odnowionego modelu to około 3 dB (63,3 dB).

Poprawiła się również precyzja prowadzenia, choć nadal pod tym względem Outlanderowi sporo brakuje do klasowych prymusów. Za to zawieszenie oferuje teraz wyższy komfort, skutecznie niwelując większość niedoskonałości jezdni.

[1] Multum miejsca w 2. rzędzie. Kanapa – przesuwana i z regulowanym oparciem. [2] Trzeci rząd siedzeń jest. I to najważniejsza informacja. Komfort – ograniczony.Motor

2,2-litrowy turbodiesel dobrze współpracuje z klasycznym, 6-stopniowym automatem, który zmienia biegi gładko, ale na kickdown odpowiada nieco opieszale.

Podobać się może charakterystyka silnika, świetnie czującego się w niskim i średnim zakresie obrotów. Zużycie paliwa - już niekoniecznie. Średni wynik wynoszący 7,9 l/100 km to za dużo.

Bagażnik przy pięciu pasażerach ma pojemność 502 l. Wysoka ładowność: 650 kg.Motor
 
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WD
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2268 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/3500
Maksymalny moment obrotowy
360 Nm/1500
Skrzynia biegów
automatyczna/6-biegowa
Napęd
4x4
Długość/szerokość/wysokość
470/181/167 cm
Rozstaw osi
267 cm
Masa/ładowność
1610/650 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
145/502/1625 l
Poj. zbiornika paliwa
63 l (ON)
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,6 s
Zużycie paliwa wg producenta*
6,9/5,2/5,8
Zużycie paliwa w teście*
9,5/6,3/7,9
Cena
145 990 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

MITSUBISHI OUTLANDER 2.2 DID INTENSE PLUS AT 4WD: PLUSY I MINUSY

+ bogate wyposażenie seryjne+ obszerna kabina+ trzy rzędy siedzeń w standardzie+ bardzo dobre wyciszenie kabiny+ dobry ogólny komfort+ niezły napęd

- przeciętna dynamika- nieco za duże zużycie paliwa- wysoka cena zakupu

MITSUBISHI OUTLANDER 2.2 DID INTENSE PLUS AT 4WD: PODSUMOWANIE

Outlander to duże, funkcjonalne i wygodne auto. Choć w testowanej wersji kosztuje sporo.

Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WD

Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor
Mitsubishi Outlander 2.2 DID Intense Plus AT 4WDMotor

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 4/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas