Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus - test

Obszerny SUV tańszy od kombi klasy średniej? W promocji Mitsubishi Outlander 2.0 2WD kosztuje od 81 990 zł. Okazja?

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite PlusMotor

Na rynku jest niecałe dwa lata, a już przeszedł lifting. Oprócz typowej kosmetyki, jak m.in. zmienione zderzaki czy nowy kolor nadwozia, Japończycy delikatnie skorygowali nastawy układu jezdnego.

Cudów jednak nie ma i Outlander to nadal auto, w którym zapędy kierowcy do szybszego przemieszczania się hamują wyraźne przechyły nadwozia oraz słaba precyzja układu kierowniczego. Podczas nagłych manewrów wpada w kołysanie. Na dodatek, Mitsubishi jest też wrażliwe na podmuchy bocznego wiatru. Na tle innych współczesnych SUV-ów wyróżnia się za to dużym prześwitem, wynoszącym 21,5 cm.

Dużo schowków i banalna obsługa. Radio z ekranem dotykowym – od wersji Intense. Jest słabo czytelne w słońcu.Motor

Outlandera docenić można za umiejętność, z jaką niweluje nawet spore wyrwy w jezdni. Robi to cicho, ale hałas wewnątrz potęguje głośny na wysokich obrotach silnik, który budzi się dopiero powyżej 4500/min. Wcześniej jest po prostu ospały. Szkoda też, że skrzynia ma jedynie 5 biegów, co przy wysokich prędkościach zdecydowanie nie pomaga w oszczędzaniu paliwa, ani też... uszu pasażerów. Średnio na 100 km Outlander zużywa 9,3 l benzyny. Wynik ten można nieco poprawić w trybie Eco.

Największe zalety Mitsubishi to duża kabina i porządne wyposażenie. Seryjne są m.in.: obręcze aluminiowe 16'', klimatyzacja automatyczna, tempomat czy siedem airbagów. Dla porównania, zwykłe kombi w postaci Toyoty Avensis 1.6 (132 KM) Active kosztuje 87 900 zł i nie ma klimatyzacji automatycznej, tempomatu oraz aluminiowych obręczy.

Promocyjny Outlander to ciekawa oferta. Szkoda, że nie jeździ lepiej.

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus (czytaj test)

Na kanapie nawet trzem osobom nie powinno być ciasno.Motor
Kąt pochylenia oparcia dużych foteli ustawia się skokowo.Motor
Ma 150 KM i nie przepada za niskimi obrotami. Zapewnia niezłe osiągi.Motor
Dużo schowków i banalna obsługa. Radio z ekranem dotykowym – od wersji Intense. Jest słabo czytelne w słońcu.Motor
Bagażnik ma pojemność 591 l. Po złożeniu kanapy nie powstaje płaska podłoga.Motor
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite PlusMotor
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite PlusMotor

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus - podsumowanie

Ma dużą kabinę i dobre wyposażenie. Choć jeździ, jakby był z innej epoki, to i tak okazja.

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus: plusy

  • dobre wyposażenie,
  • obszerna kabina pasażerska,
  • duży bagażnik,
  • łatwa obsługa,
  • komfortowe zawieszenie

Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus: minusy

  • słaba dynamika przy niskich obrotach,
  • głośny silnik,
  • mała precyzja układu kierowniczego,
  • przeciętna stabilność
 
Mitsubishi Outlander
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/6000
Maks. moment obrotowy
195 Nm/4200
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
466/181/168 cm
Rozstaw osi
267 cm
Masa/ładowność
1385/600 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
591/1022 l
Poj. zbiornika paliwa
63 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,6 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,7/5,7/6,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,7/7,9/9,3
Cena
81 990 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas