Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus - test
Obszerny SUV tańszy od kombi klasy średniej? W promocji Mitsubishi Outlander 2.0 2WD kosztuje od 81 990 zł. Okazja?
Na rynku jest niecałe dwa lata, a już przeszedł lifting. Oprócz typowej kosmetyki, jak m.in. zmienione zderzaki czy nowy kolor nadwozia, Japończycy delikatnie skorygowali nastawy układu jezdnego.
Cudów jednak nie ma i Outlander to nadal auto, w którym zapędy kierowcy do szybszego przemieszczania się hamują wyraźne przechyły nadwozia oraz słaba precyzja układu kierowniczego. Podczas nagłych manewrów wpada w kołysanie. Na dodatek, Mitsubishi jest też wrażliwe na podmuchy bocznego wiatru. Na tle innych współczesnych SUV-ów wyróżnia się za to dużym prześwitem, wynoszącym 21,5 cm.
Outlandera docenić można za umiejętność, z jaką niweluje nawet spore wyrwy w jezdni. Robi to cicho, ale hałas wewnątrz potęguje głośny na wysokich obrotach silnik, który budzi się dopiero powyżej 4500/min. Wcześniej jest po prostu ospały. Szkoda też, że skrzynia ma jedynie 5 biegów, co przy wysokich prędkościach zdecydowanie nie pomaga w oszczędzaniu paliwa, ani też... uszu pasażerów. Średnio na 100 km Outlander zużywa 9,3 l benzyny. Wynik ten można nieco poprawić w trybie Eco.
Największe zalety Mitsubishi to duża kabina i porządne wyposażenie. Seryjne są m.in.: obręcze aluminiowe 16'', klimatyzacja automatyczna, tempomat czy siedem airbagów. Dla porównania, zwykłe kombi w postaci Toyoty Avensis 1.6 (132 KM) Active kosztuje 87 900 zł i nie ma klimatyzacji automatycznej, tempomatu oraz aluminiowych obręczy.
Promocyjny Outlander to ciekawa oferta. Szkoda, że nie jeździ lepiej.
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus (czytaj test)
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus - podsumowanie
Ma dużą kabinę i dobre wyposażenie. Choć jeździ, jakby był z innej epoki, to i tak okazja.
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus: plusy
- dobre wyposażenie,
- obszerna kabina pasażerska,
- duży bagażnik,
- łatwa obsługa,
- komfortowe zawieszenie
Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus: minusy
- słaba dynamika przy niskich obrotach,
- głośny silnik,
- mała precyzja układu kierowniczego,
- przeciętna stabilność
Mitsubishi Outlander | |
---|---|
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 150 KM/6000 |
Maks. moment obrotowy | 195 Nm/4200 |
Skrzynia biegów | man./5-biegowa |
Napęd | przedni |
Dług./szer./wys. | 466/181/168 cm |
Rozstaw osi | 267 cm |
Masa/ładowność | 1385/600 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 591/1022 l |
Poj. zbiornika paliwa | 63 l (Pb 95) |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,6 s |
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 8,7/5,7/6,8 |
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 10,7/7,9/9,3 |
Cena | 81 990 zł |
Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała