Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus - test

Żeby zauważyć zmiany w odmłodzonym Mitsubishi Outlanderze, trzeba wiedzieć na co patrzeć. Właściwie nic w tym złego.

Dzięki 19-centymetrowemu prześwitowi i napędowi 4x4 jazda po polnych drogach jest żywiołem Outlandera.
Dzięki 19-centymetrowemu prześwitowi i napędowi 4x4 jazda po polnych drogach jest żywiołem Outlandera.Motor

Biorąc pod uwagę radykalne zmiany, jakie zachodzą przy okazji premier kolejnych generacji Outlandera, zakres modyfikacji przeprowadzonych przy okazji liftingu obecnego modelu jest zaskakująco skromny. Najłatwiej wychwycić zmiany przy bezpośrednim porównaniu ze starszą wersją. Wnętrze nie zmieniło się prawie wcale. Pojawienie się skórzano-materiałowej tapicerki wiele nowego do klimatu panującego w środku auta nie wnosi.

Inna sprawa, że na głęboką modernizację jest trochę za wcześnie. Samochód dostępny jest raptem od dwóch lat, nie zdążył się więc jeszcze zestarzeć. Dzięki oryginalnej sylwetce ciągle przyciąga uwagę i odróżnia się od konkurencji. Od głównych rywali pokroju Toyoty RAV4 czy Hondy CR-V jest przy tym o około 10 cm dłuższy i to wystarczyło, by oferowany był również (w wybranych wersjach) w odmianie siedmioosobowej. Fakt, na fotelach w ostatnim rzędzie przestrzeni jest mało, a zajęcie miejsca wymaga trochę ekwilibrystyki, ale zawsze lepiej mieć możliwość zabrania na pokład dodatkowej pary osób, niż jej nie mieć.

Deska rozdzielcza jest czytelnie rozplanowana, nie brakuje też schowków na drobiazgi czy uchwytów na napoje. Jakość wykonania niezła, porównywalna z innymi japońskimi autami tej klasy.Motor

Gdy potrzeba przewieźć pięć osób, bagażnik ma blisko 500 l pojemności. Jak na gabaryty auta nie jest to może dużo - złożone pod podłogą fotele powodują, że kufer jest stosunkowo płytki. Jednocześnie jest szeroki i długi, dzięki czemu okazuje się pakowny.

Walory praktyczne idą w parze z wysokim komfortem jazdy. Zawieszenie zestrojone jest miękko, nawet spore nierówności są skutecznie pochłaniane. Przy szybszej jeździe docenia się dobre wyciszenie kabiny, ani odgłos silnika, ani szum opływającego powietrza nie jest irytujący. Sprzymierzeńcami w dalekich podróżach są także wygodne fotele. W roli auta rodzinnego Outlander spisuje się więc znakomicie. Można się nim zapuścić także w lekki teren - automatycznie załączany napęd na cztery koła działa sprawnie, a dzięki prześwitowi wynoszącemu 19 cm unika się kontaktu z podłożem.

Outlander zupełnie nie sprawdza się natomiast jako auto mające dostarczać mocniejszych wrażeń z jazdy. Układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny, samochód przechyla się w zakrętach, a 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 150 KM, napędzający testowane auto, zapewnia umiarkowane osiągi. Zwłaszcza w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów. Wadą jest też stosunkowo duże zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe przekraczające 10 l/100 km. Jadąc spokojniej - do czego ten model zachęca - nie jest to wszystko aż tak dokuczliwe.

Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus

Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus (czytaj test)

Łopatki zmiany biegów zamocowano do kolumny kierowniczej.Motor
Silnik nie jest zbyt dynamiczny, ale pracuje cicho i miękko.Motor
Deska rozdzielcza jest czytelnie rozplanowana, nie brakuje też schowków na drobiazgi czy uchwytów na napoje. Jakość wykonania niezła, porównywalna z innymi japońskimi autami tej klasy.Motor
W konfiguracji 7-osobowej bagażnik ma pojemność auta klasy mini (124 l).Motor
Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense PlusMotor
Dzięki 19-centymetrowemu prześwitowi i napędowi 4x4 jazda po polnych drogach jest żywiołem Outlandera.Motor
Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense PlusMotor
Trzeci rząd siedzeń przyda się raczej doraźnie, w sytuacjach awaryjnych. Ale dobrze, że jest.Motor
Dużo miejsca na nogi i głowę. Kanapa zapewnia dobre warunki podróży.Motor
Fotele są bardzo wygodne. Nowością jest skórzano-materiałowa tapicerka.Motor

Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus - podsumowanie

Zmienił się niewiele. Pozostaje więc wygodnym, przestronym, uniwersalnym autem rodzinnym.

Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus: plusy

  • przestronne, dobrze wykończone i praktycznie urządzone wnętrze,
  • wysoki komfort resorowania,
  • dobre wyciszenie

Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus: minusy

  • przeciętne osiągi,
  • podwyższone zużycie paliwa,
  • znikoma możliwość doposażenia auta w pojedyncze opcje

Jak zmienił się Mitsubishi Outlander

Jak zmienił się Mitsubishi OutlanderMotor

1. Relingi dachowe w odmłodzonej wersji są srebrne, nie czarne.

2. Osłona chłodnicy ma teraz wloty, nie jest już gładka.

3. Nadkola w kolorze czarnym nadają bardziej terenowy styl.

4. Diody LED jako oświetlenie dzienne i przeciwmgłowe.

5. Zderzaki otrzymały wstawki w kolorze srebrnym.

 
Mitsubishi Outlander
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2268 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
150 KM/3500
Maks. moment obrotowy
360 Nm/1500
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
466/181/168 cm
Rozstaw osi
267 cm
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1615/645 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
124/490/1625 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
Opony
225/55 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,8 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,8 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,1 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,4 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,3
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,1/5,1/5,8
Teoretyczny zasięg
1030 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,1/8,9/10,0
Rzeczywisty zasięg
600 km
Cena wersji podstawowej**
120 900 zł
Cena
137 990 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas