Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus - test
Żeby zauważyć zmiany w odmłodzonym Mitsubishi Outlanderze, trzeba wiedzieć na co patrzeć. Właściwie nic w tym złego.
Biorąc pod uwagę radykalne zmiany, jakie zachodzą przy okazji premier kolejnych generacji Outlandera, zakres modyfikacji przeprowadzonych przy okazji liftingu obecnego modelu jest zaskakująco skromny. Najłatwiej wychwycić zmiany przy bezpośrednim porównaniu ze starszą wersją. Wnętrze nie zmieniło się prawie wcale. Pojawienie się skórzano-materiałowej tapicerki wiele nowego do klimatu panującego w środku auta nie wnosi.
Inna sprawa, że na głęboką modernizację jest trochę za wcześnie. Samochód dostępny jest raptem od dwóch lat, nie zdążył się więc jeszcze zestarzeć. Dzięki oryginalnej sylwetce ciągle przyciąga uwagę i odróżnia się od konkurencji. Od głównych rywali pokroju Toyoty RAV4 czy Hondy CR-V jest przy tym o około 10 cm dłuższy i to wystarczyło, by oferowany był również (w wybranych wersjach) w odmianie siedmioosobowej. Fakt, na fotelach w ostatnim rzędzie przestrzeni jest mało, a zajęcie miejsca wymaga trochę ekwilibrystyki, ale zawsze lepiej mieć możliwość zabrania na pokład dodatkowej pary osób, niż jej nie mieć.
Gdy potrzeba przewieźć pięć osób, bagażnik ma blisko 500 l pojemności. Jak na gabaryty auta nie jest to może dużo - złożone pod podłogą fotele powodują, że kufer jest stosunkowo płytki. Jednocześnie jest szeroki i długi, dzięki czemu okazuje się pakowny.
Walory praktyczne idą w parze z wysokim komfortem jazdy. Zawieszenie zestrojone jest miękko, nawet spore nierówności są skutecznie pochłaniane. Przy szybszej jeździe docenia się dobre wyciszenie kabiny, ani odgłos silnika, ani szum opływającego powietrza nie jest irytujący. Sprzymierzeńcami w dalekich podróżach są także wygodne fotele. W roli auta rodzinnego Outlander spisuje się więc znakomicie. Można się nim zapuścić także w lekki teren - automatycznie załączany napęd na cztery koła działa sprawnie, a dzięki prześwitowi wynoszącemu 19 cm unika się kontaktu z podłożem.
Outlander zupełnie nie sprawdza się natomiast jako auto mające dostarczać mocniejszych wrażeń z jazdy. Układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny, samochód przechyla się w zakrętach, a 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 150 KM, napędzający testowane auto, zapewnia umiarkowane osiągi. Zwłaszcza w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów. Wadą jest też stosunkowo duże zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe przekraczające 10 l/100 km. Jadąc spokojniej - do czego ten model zachęca - nie jest to wszystko aż tak dokuczliwe.
Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus
Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus (czytaj test)
Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus - podsumowanie
Zmienił się niewiele. Pozostaje więc wygodnym, przestronym, uniwersalnym autem rodzinnym.
Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus: plusy
- przestronne, dobrze wykończone i praktycznie urządzone wnętrze,
- wysoki komfort resorowania,
- dobre wyciszenie
Mitsubishi Outlander 2.2 4WD AT Intense Plus: minusy
- przeciętne osiągi,
- podwyższone zużycie paliwa,
- znikoma możliwość doposażenia auta w pojedyncze opcje
Jak zmienił się Mitsubishi Outlander
1. Relingi dachowe w odmłodzonej wersji są srebrne, nie czarne.
2. Osłona chłodnicy ma teraz wloty, nie jest już gładka.
3. Nadkola w kolorze czarnym nadają bardziej terenowy styl.
4. Diody LED jako oświetlenie dzienne i przeciwmgłowe.
5. Zderzaki otrzymały wstawki w kolorze srebrnym.
Mitsubishi Outlander | |
---|---|
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 2268 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Zasilanie | common rail |
Moc maksymalna | 150 KM/3500 |
Maks. moment obrotowy | 360 Nm/1500 |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut./6-biegowa |
Hamulce (przód/tył) | tarcz. went./tarcz. |
Długość/szerokość/wysokość | 466/181/168 cm |
Rozstaw osi | 267 cm |
Średnica zawracania | 10,6 m |
Masa/ładowność | 1615/645 kg |
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.) | 124/490/1625 l |
Poj. zbiornika paliwa | 60 l (ON) |
Opony | 225/55 R18 |
Osiągi (dane producenta) | |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,7 s |
Dane testowe | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,8 s → |
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) | 40,8 m → |
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) | 41,1 m → |
Poziom hałasu przy 100 km/h | 66,4 dB → |
Rzeczywista prędkość* | 95 km/h |
Liczba obrotów kierownicą | 3,3 |
Zużycie paliwa | |
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 7,1/5,1/5,8 |
Teoretyczny zasięg | 1030 km |
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) | 11,1/8,9/10,0 |
Rzeczywisty zasięg | 600 km |
Cena wersji podstawowej** | 120 900 zł |
Cena | 137 990 zł |
Wynik na tle całego segmentu: ↑ dobry → przeciętny ↓ słaby *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem |
Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała