Mini 5d Cooper S

<b>5-drzwiowe Mini jest o 16 cm dłuższe od wersji 3d, z czego 7 cm przypada na rozstaw osi. Masa własna auta z dodatkową parą drzwi wzrosła o 60 kg.</b>
<b>5-drzwiowe Mini jest o 16 cm dłuższe od wersji 3d, z czego 7 cm przypada na rozstaw osi. Masa własna auta z dodatkową parą drzwi wzrosła o 60 kg.</b>Motor
Teoretycznie Mini jest 5-osobowe, w praktyce to raczej auto 2+2: dla dwójki dorosłych i dwójki dzieci. Z tyłu brakuje miejsca na nogi, a wąski otwór drzwi utrudnia wsiadanie.
Teoretycznie Mini jest 5-osobowe, w praktyce to raczej auto 2+2: dla dwójki dorosłych i dwójki dzieci. Z tyłu brakuje miejsca na nogi, a wąski otwór drzwi utrudnia wsiadanie.Motor
Kokpit Mini – bardziej intuicyjny i lepiej zmontowany niż w poprzedniku, ale nadal w niepowtarzalnym stylu. Zegary zespolono z kolumną kierownicy, czerwony przełącznik za (zbyt długą) dźwignią biegów służy do uruchamiania silnika. Plus za sporo schowków.
Kokpit Mini – bardziej intuicyjny i lepiej zmontowany niż w poprzedniku, ale nadal w niepowtarzalnym stylu. Zegary zespolono z kolumną kierownicy, czerwony przełącznik za (zbyt długą) dźwignią biegów służy do uruchamiania silnika. Plus za sporo schowków.Mini

Mini 5d Cooper S

Mini 5d Cooper S
Mini 5d Cooper SMotor
Mini 5d Cooper S
Mini 5d Cooper SMotor
Mini 5d Cooper S
Mini 5d Cooper SMotor
Masa własna auta z dodatkową parą drzwi wzrosła o 60 kg.
Masa własna auta z dodatkową parą drzwi wzrosła o 60 kg.Motor
5-drzwiowe Mini jest o 16 cm dłuższe od wersji 3d, z czego 7 cm przypada na rozstaw osi.
5-drzwiowe Mini jest o 16 cm dłuższe od wersji 3d, z czego 7 cm przypada na rozstaw osi.Motor
Analogowo-cyfrowe zegary. Nadal niezbyt czytelne. W "zielonym" trybie komputer podpowiada, ile dodatkowo przejechanych kilometrów kierowca zyskał dzięki oszczędnemu stylowi jazdy.
Analogowo-cyfrowe zegary. Nadal niezbyt czytelne. W "zielonym" trybie komputer podpowiada, ile dodatkowo przejechanych kilometrów kierowca zyskał dzięki oszczędnemu stylowi jazdy.Motor
Położenie panelu zegarów zmienia się razem z położeniem kolumny kierownicy.
Położenie panelu zegarów zmienia się razem z położeniem kolumny kierownicy.Motor
Pierścień zmienia kolor zależnie od wybranego trybu jazdy.
Pierścień zmienia kolor zależnie od wybranego trybu jazdy.Motor
Regulowane podparcie sprawia, że fotele Mini mają najdłuższe siedziska w klasie (ok. 53 cm).
Regulowane podparcie sprawia, że fotele Mini mają najdłuższe siedziska w klasie (ok. 53 cm).Motor
Typowa dla Mini dbałość o detale: przycisk uruchamiania i wyłączania silnika.
Typowa dla Mini dbałość o detale: przycisk uruchamiania i wyłączania silnika.Motor
Tryby jazdy mocno wpływają na charakter Mini - w "zielonym" reakcja na gaz jest wręcz ospała, w sportowym z wydechu dobiegają przyjemne warknięcia.
Tryby jazdy mocno wpływają na charakter Mini - w "zielonym" reakcja na gaz jest wręcz ospała, w sportowym z wydechu dobiegają przyjemne warknięcia.Motor
Gładzik na pokrętle pozwala odręcznie wpisywać adresy.
Gładzik na pokrętle pozwala odręcznie wpisywać adresy.Motor
Sporo schowków i lepsza niż w poprzedniku jakość montażu.
Sporo schowków i lepsza niż w poprzedniku jakość montażu.Motor
Do podróży we trójkę nie zachęca też masywny tunel z pojemnikiem na kubek.
Do podróży we trójkę nie zachęca też masywny tunel z pojemnikiem na kubek.Motor
...a wąski otwór drzwi utrudnia wsiadanie.
...a wąski otwór drzwi utrudnia wsiadanie.Motor
Mini 5d Cooper S
Mini 5d Cooper SMotor
Foremny bagażnik ma przeciętną pojemność 278 l – i to razem ze schowkiem pod podłogą (3d: 211 l).
Foremny bagażnik ma przeciętną pojemność 278 l – i to razem ze schowkiem pod podłogą (3d: 211 l).Motor
Teoretycznie Mini jest 5-osobowe, w praktyce to raczej auto 2+2: dla dwójki dorosłych i dwójki dzieci. Z tyłu brakuje miejsca na nogi...
Teoretycznie Mini jest 5-osobowe, w praktyce to raczej auto 2+2: dla dwójki dorosłych i dwójki dzieci. Z tyłu brakuje miejsca na nogi...Motor
Przednie fotele – dopasowane i z wyśmienitym podparciem. Minus za skokową regulację oparcia.
Przednie fotele – dopasowane i z wyśmienitym podparciem. Minus za skokową regulację oparcia.Motor
Za kierownicą Mini siedzi się nietypowo - przednia szyba ma niewielki kąt nachylenia, a deska wnika głęboko do wnętrza. Grube słupki.
Za kierownicą Mini siedzi się nietypowo - przednia szyba ma niewielki kąt nachylenia, a deska wnika głęboko do wnętrza. Grube słupki.Motor
2-litrowy silnik ma łagodną charakterystykę i spory apetyt na paliwo – w korkach ponad 11 l/100 km.
2-litrowy silnik ma łagodną charakterystykę i spory apetyt na paliwo – w korkach ponad 11 l/100 km.Motor

Mini 5d Cooper S: podsumowanie

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Mini 5d Cooper S

 
Mini 5d Cooper S
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
192 KM/4700
Maks. moment obrotowy
280 Nm/1250
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
401/173/143 cm
Rozstaw osi
257 cm
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1240/520 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
278/941 l
Poj. zbiornika paliwa
44 l (Pb 95)
Opony
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,8 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
6,9 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,5 dB →
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,4
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,0/4,6/5,5
Teoretyczny zasięg
800 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
11,3/6,9/9,1
Rzeczywisty zasięg
480 km
Cena wersji podstawowej**
105 000 zł
Cena
112 500 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?