Mercedes G 500 - test

Mercedes G 500 - test
Mercedes G 500 - testMotor
Pierwsza odsłona (1979 r.) tylko nieznacznie różni się od nowej.
Pierwsza odsłona (1979 r.) tylko nieznacznie różni się od nowej.Mercedes
Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.
Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.Motor

Mercedes G 500

Mercedes G 500
Mercedes G 500Motor
Blokady mechanizmów różnicowych – od lewej: przedniej osi, centralnej skrzyni rozdzielczej oraz tylnej osi. Włącza się je w kolejności zaznaczonej na przyciskach, wyłącza – w odwrotnej.
Blokady mechanizmów różnicowych – od lewej: przedniej osi, centralnej skrzyni rozdzielczej oraz tylnej osi. Włącza się je w kolejności zaznaczonej na przyciskach, wyłącza – w odwrotnej.Motor
Wygodne fotele i nietypowa pozycja za kierownicą. Przydałoby się trochę więcej przestrzeni na nogi.
Wygodne fotele i nietypowa pozycja za kierownicą. Przydałoby się trochę więcej przestrzeni na nogi.Motor
Z tyłu – miejsca nad głowami w bród, na nogi nieco go brakuje. Szerokość niezła – jak z tyłu klasy E.
Z tyłu – miejsca nad głowami w bród, na nogi nieco go brakuje. Szerokość niezła – jak z tyłu klasy E.Motor
Mercedes G 500
Mercedes G 500Motor
Regulacja długości siedziska oraz pompowanie boczków i podpórki lędźwiowej.
Regulacja długości siedziska oraz pompowanie boczków i podpórki lędźwiowej.Motor
Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.
Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.Motor
Bagażnik mieści dość przeciętne 480 l, ale po złożeniu siedzeń uzyskuje się idealnie płaską podłogę i aż 2250 l powierzchni bagażowej.
Bagażnik mieści dość przeciętne 480 l, ale po złożeniu siedzeń uzyskuje się idealnie płaską podłogę i aż 2250 l powierzchni bagażowej.Motor
Pod siedziskiem kanapy – solidny podnośnik.
Pod siedziskiem kanapy – solidny podnośnik.Motor
Mercedes G 500
Mercedes G 500Motor

Mercedes G 500 - podsumowanie

  • niezwykły charakter i design,
  • wielkie zdolności terenowe,
  • piękny dźwięk,
  • świetne osiągi,
  • duży bagażnik,
  • możliwość holowania aż 3500 kg
  • wysoka cena,
  • kilka archaicznych rozwiązań,
  • wielkie zużycie paliwa,
  • kiepskie prowadzenie,
  • ograniczony komfort jazdy po wybojach

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Mercedes G 500

 
Mercedes klasy G
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
5461 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
387 KM/6000
Maks. moment obrotowy
530 Nm/2800
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
466/176/195 cm
Rozstaw osi
285 cm
Średnica zawracania
13,6 m
Masa/ładowność
2455/745 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
480/2250 l
Poj. zbiornika paliwa
96 l (Pb 95)
Opony
265/60 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,4 s
Przyspieszenie 0-150 km/h
14,2 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,0 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,3 dB
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,3
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
20,0/11,9/14,9
Teoretyczny zasięg
640 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
22,4/14,0/18,2
Rzeczywisty zasięg
530 km
Cena wersji podstawowej**
481 000 zł
Cena
481 000 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem