Mercedes G 500 - test

Mercedes G 500 - test
Mercedes G 500 - testMotor
Pierwsza odsłona (1979 r.) tylko nieznacznie różni się od nowej.
Pierwsza odsłona (1979 r.) tylko nieznacznie różni się od nowej.Mercedes
Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.
Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.Motor

Zobacz również:

    Mercedes G 500

    Mercedes G 500
    Mercedes G 500Motor
    Blokady mechanizmów różnicowych – od lewej: przedniej osi, centralnej skrzyni rozdzielczej oraz tylnej osi. Włącza się je w kolejności zaznaczonej na przyciskach, wyłącza – w odwrotnej.
    Blokady mechanizmów różnicowych – od lewej: przedniej osi, centralnej skrzyni rozdzielczej oraz tylnej osi. Włącza się je w kolejności zaznaczonej na przyciskach, wyłącza – w odwrotnej.Motor
    Wygodne fotele i nietypowa pozycja za kierownicą. Przydałoby się trochę więcej przestrzeni na nogi.
    Wygodne fotele i nietypowa pozycja za kierownicą. Przydałoby się trochę więcej przestrzeni na nogi.Motor
    Z tyłu – miejsca nad głowami w bród, na nogi nieco go brakuje. Szerokość niezła – jak z tyłu klasy E.
    Z tyłu – miejsca nad głowami w bród, na nogi nieco go brakuje. Szerokość niezła – jak z tyłu klasy E.Motor
    Mercedes G 500
    Mercedes G 500Motor
    Regulacja długości siedziska oraz pompowanie boczków i podpórki lędźwiowej.
    Regulacja długości siedziska oraz pompowanie boczków i podpórki lędźwiowej.Motor
    Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.
    Kokpit łączy twarde plastiki ze skórą, drewnem oraz aluminium. Siedzi się blisko wąskich drzwi, a dźwignia automatu nie jest za kierownicą (jak w innych Mercedesach), a między fotelami.Motor
    Bagażnik mieści dość przeciętne 480 l, ale po złożeniu siedzeń uzyskuje się idealnie płaską podłogę i aż 2250 l powierzchni bagażowej.
    Bagażnik mieści dość przeciętne 480 l, ale po złożeniu siedzeń uzyskuje się idealnie płaską podłogę i aż 2250 l powierzchni bagażowej.Motor
    Pod siedziskiem kanapy – solidny podnośnik.
    Pod siedziskiem kanapy – solidny podnośnik.Motor
    Mercedes G 500
    Mercedes G 500Motor

    Mercedes G 500 - podsumowanie

    • niezwykły charakter i design,
    • wielkie zdolności terenowe,
    • piękny dźwięk,
    • świetne osiągi,
    • duży bagażnik,
    • możliwość holowania aż 3500 kg
    • wysoka cena,
    • kilka archaicznych rozwiązań,
    • wielkie zużycie paliwa,
    • kiepskie prowadzenie,
    • ograniczony komfort jazdy po wybojach

    Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Mercedes G 500

     
    Mercedes klasy G
    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    5461 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V8/32
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    387 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    530 Nm/2800
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    466/176/195 cm
    Rozstaw osi
    285 cm
    Średnica zawracania
    13,6 m
    Masa/ładowność
    2455/745 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    480/2250 l
    Poj. zbiornika paliwa
    96 l (Pb 95)
    Opony
    265/60 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,4 s
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    14,2 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    40,2 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    40,0 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    68,3 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,3
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    20,0/11,9/14,9
    Teoretyczny zasięg
    640 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    22,4/14,0/18,2
    Rzeczywisty zasięg
    530 km
    Cena wersji podstawowej**
    481 000 zł
    Cena
    481 000 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem