Mazda CX-5, Volvo XC60 - porównanie

Prześwit Mazdy CX-5 to 21 cm, Volvo XC60 jest pod tym względem lepsze o 2 centymetry.
Prześwit Mazdy CX-5 to 21 cm, Volvo XC60 jest pod tym względem lepsze o 2 centymetry.Motor
Kokpit typowy dla nowych modeli Volvo. Jakość materiałów jest wyższa niż w przypadku Mazdy, ale obsługa mniej przyjazna kierowcy – zbyt dużo przycisków zgrupowanych na konsoli środkowej.
Kokpit typowy dla nowych modeli Volvo. Jakość materiałów jest wyższa niż w przypadku Mazdy, ale obsługa mniej przyjazna kierowcy – zbyt dużo przycisków zgrupowanych na konsoli środkowej.Motor
Kokpit Mazdy utrzymany w nowoczesnym, sportowym stylu. Jego obsługa jest intuicyjna, a kierownica przypomina tą z roadstera MX-5 i świetnie leży w dłoniach.
Kokpit Mazdy utrzymany w nowoczesnym, sportowym stylu. Jego obsługa jest intuicyjna, a kierownica przypomina tą z roadstera MX-5 i świetnie leży w dłoniach.Motor

Mazda CX-5, Volvo XC60 - porównanie

Mazda CX-5 2.2 Skyactive-D 4x4 AT SkyPassion kontra Volvo XC60 D4 AWD Geartronic Ocean Race
Mazda CX-5 2.2 Skyactive-D 4x4 AT SkyPassion kontra Volvo XC60 D4 AWD Geartronic Ocean RaceMotor
Fotele CX-5 są dość twarde i wygodne. Zakres regulacji niemal identyczny jak w Volvo.
Fotele CX-5 są dość twarde i wygodne. Zakres regulacji niemal identyczny jak w Volvo.Motor
Całkiem niezły wynik: 175 KM z pojemności 2,2 litra.
Całkiem niezły wynik: 175 KM z pojemności 2,2 litra.Motor
Przyciski do obsługi systemów: TCS (ESP), kontroli ciśnienia, systemu start/stop (i-stop), monitorowania martwego pola, adaptacyjnych świateł i asystenta pasa ruchu.
Przyciski do obsługi systemów: TCS (ESP), kontroli ciśnienia, systemu start/stop (i-stop), monitorowania martwego pola, adaptacyjnych świateł i asystenta pasa ruchu.Motor
Sześciobiegowy automat dobrze współpracuje z silnikiem. Biegi zmienia szybko i bez szarpnięć. Wymaga dopłaty 8 tys. zł, czyli o 1000 zł mniej niż w Volvo.
Sześciobiegowy automat dobrze współpracuje z silnikiem. Biegi zmienia szybko i bez szarpnięć. Wymaga dopłaty 8 tys. zł, czyli o 1000 zł mniej niż w Volvo.Motor
Kokpit Mazdy utrzymany w nowoczesnym, sportowym stylu. Jego obsługa jest intuicyjna, a kierownica przypomina tą z roadstera MX-5 i świetnie leży w dłoniach.
Kokpit Mazdy utrzymany w nowoczesnym, sportowym stylu. Jego obsługa jest intuicyjna, a kierownica przypomina tą z roadstera MX-5 i świetnie leży w dłoniach.Motor
Mazda dysponuje większym bagażnikiem. Teoretycznie ma 503 litry pojemności, w praktyce (pomiar metodą VDA) liczy on 453 l.
Mazda dysponuje większym bagażnikiem. Teoretycznie ma 503 litry pojemności, w praktyce (pomiar metodą VDA) liczy on 453 l.Motor
Fotele z charakterystycznym zintegrowanym zagłówkiem. Siedzisko dłuższe niż w Maździe.
Fotele z charakterystycznym zintegrowanym zagłówkiem. Siedzisko dłuższe niż w Maździe.Motor
Moc mniejsza niż w CX-5, ale dźwięk znacznie przyjemniejszy.
Moc mniejsza niż w CX-5, ale dźwięk znacznie przyjemniejszy.Motor
Automat w XC60 to również opcja. Warto się na nią zdecydować, bo skrzynia pracuje płynnie i pasuje do spokojnego charakteru szwedzkiego SUV-a.
Automat w XC60 to również opcja. Warto się na nią zdecydować, bo skrzynia pracuje płynnie i pasuje do spokojnego charakteru szwedzkiego SUV-a.Motor
Kokpit typowy dla nowych modeli Volvo. Jakość materiałów jest wyższa niż w przypadku Mazdy, ale obsługa mniej przyjazna kierowcy – zbyt dużo przycisków zgrupowanych na konsoli środkowej.
Kokpit typowy dla nowych modeli Volvo. Jakość materiałów jest wyższa niż w przypadku Mazdy, ale obsługa mniej przyjazna kierowcy – zbyt dużo przycisków zgrupowanych na konsoli środkowej.Motor
Volvo mimo lepszego kształtu bagażnika (nadkola nie wnikają do jego wnętrza), dysponuje kufrem o pojemności 421 litrów. Dane producenta to 495 l.
Volvo mimo lepszego kształtu bagażnika (nadkola nie wnikają do jego wnętrza), dysponuje kufrem o pojemności 421 litrów. Dane producenta to 495 l.Motor
Volvo XC60 wyposażone jest w koło dojazdowe. W przypadku SUV-a to znacznie lepsze rozwiązanie niż zestaw naprawczy. Niestety zmniejsza pojemność kufra.
Volvo XC60 wyposażone jest w koło dojazdowe. W przypadku SUV-a to znacznie lepsze rozwiązanie niż zestaw naprawczy. Niestety zmniejsza pojemność kufra.Motor
Prześwit Mazdy CX-5 to 21 cm, Volvo XC60 jest pod tym względem lepsze o 2 centymetry.
Prześwit Mazdy CX-5 to 21 cm, Volvo XC60 jest pod tym względem lepsze o 2 centymetry.Motor
Mazda CX-5: SUV w sportowym stylu.
Mazda CX-5: SUV w sportowym stylu.Motor
Volvo XC60: skandynawski design.
Volvo XC60: skandynawski design.Motor
Mazda to tegoroczna nowość. Volvo ma już 4-letni staż na rynku, jednak nadal wygląda nowocześnie i nie sprawia wrażenia starszej konstrukcji.
Mazda to tegoroczna nowość. Volvo ma już 4-letni staż na rynku, jednak nadal wygląda nowocześnie i nie sprawia wrażenia starszej konstrukcji.Motor

Dane techniczne: Mazda CX-5 2.2 Skyactive-D 4x4 AT kontra Volvo XC60 D4 AWD Geartronic

Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2191 cm3
2400 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R5/20
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
175 KM/4500
163 KM/4000
Maks. moment obrotowy
420 Nm/2000
420 Nm/1500
Napęd
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,7 m
11,9 m
Masa/ładowność
1615/505 kg
1804/701 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
503/1620 l
495/1455 l
Pojemność zbiornika paliwa
58 l (ON)
70 l (ON)
Opony
225/55 R19
235/60 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
204 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
10,9 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,4/4,9/5,5
8,9/5,6/6,8
Emisja dwutlenku węgla
144 g/km
179 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50 km/h
2,7 s
3,5 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
10,2 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,0 m
38,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,2 m
37,9 m
Poziom hałasu przy 50 km/h
59,8 dB
58,1 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,7 dB
64,9 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,5/6,5
9,5/7,0
Rzeczywisty zasięg
773 km
848 km
Rzeczywista poj. bagażnika (pomiar met. VDA)
453 l
421 l