Mazda 2 1.5 Sport - test

Mazda 2 wyróżnia się z tłumu. Jest mała, ale zadziorna, a z silnikiem 1.5 dostarcza dużo radości za kierownicą.

Mazda 2 1.5 Sport - zawodniczka wagi lekkiej.
Mazda 2 1.5 Sport - zawodniczka wagi lekkiej.Motor

Mazda 2 zadebiutowała w 2007 r., wywołując małą sensację - była o 100 kg lżejsza od poprzedniej "dwójki". Działo się to w czasach, kiedy każda kolejna generacja dowolnego modelu nie dość, że rosła, to jeszcze zyskiwała na masie (bo bezpieczeństwo musi przecież swoje ważyć). A nowa Mazda była mniejsza, lżejsza i bezpieczna (5 gwiazdek w testach Euro NCAP).

Duży plus za umieszczoną dosłownie "pod ręką" dźwignię zmiany biegów. Jakość plastików - do poprawki.Motor

Ta niska masa wychodzi "dwójce" na zdrowie, zwłaszcza w zestawieniu z testowanym silnikiem o pojemności aż 1,5 l (dla takiego malucha to sporo) i mocy, jak na dzisiejsze czasy "zaledwie" 103 koni. Nowoczesne jednostki "wyciągają" więcej z mniejszych pojemności (np. volkswagenowski silnik 1.2 TSI zapewnia 105 KM). Mazda 2 1.5 okazuje się jednak zaskakująco sprawnym pojazdem do energicznego poruszania się po mieście. Zapewnia też dynamiczną i komfortową jazdę w trasie. Względnie duża pojemność i wyraźne upodobanie silnika do pracy na wysokich obrotach pozwalają na bezstresowe wyprzedzanie nawet przy dość wysokich prędkościach.

Atutem auta jest także przestronne, wygodne wnętrze, choć w porównaniu z atrakcyjnie wystylizowanym nadwoziem jego wygląd nieco rozczarowuje. Podobnie jak jakość użytych do wykończenia tworzyw. Mimo to Mazda 2 z silnikiem 1.5 to auto godne polecenia. Ma urok, charakter i jak rzadko który maluch, sprawdza się nie tylko w mieście, ale i na trasie.

Mazda 2 1.5 Sport

Mazda 2 1.5 Sport (czytaj test)

Duży plus za umieszczoną dosłownie "pod ręką" dźwignię zmiany biegów. Jakość plastików - do poprawki.Motor
Bagażnik ma pojemność 250 l, ale konkurencja zwykle oferuje więcej. Przydadzą się asymetrycznie składane oparcia tylnej kanapy.Motor
Mazda 2 1.5 Sport - zawodniczka wagi lekkiej.Motor
Mazda 2 1.5 Sport okazuje się zaskakująco sprawnym pojazdem do energicznego poruszania się po mieście. Motor

Plusy:

  • atrakcyjna stylizacja nadwozia,
  • bogate wyposażenie wersji Sport,
  • zwinność i poręczność,
  • przestronne wnętrze.

Minusy:

  • wygórowana cena,
  • jednostka 1.5 dostępna tylko w najdroższej wersji Sport i tylko w nadwoziu 5-drzwiowym,
  • wysokie spalanie.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1498 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
103 KM/6000
Maks. moment obrotowy
137 Nm/4000
Skrzynia biegów
manualna/5-bieg.
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika
250/787 l
Opony
195/45 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
389/170/148 cm
Rozstaw osi
249 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,4 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,6/4,7/5,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
8,6/5,6
Cena
62 900 zł

Tekst: Karolina Lewandowska, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas