Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive - test

Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive
Lancia Thema 3.6 AT8 AWD ExecutiveMotor
We wnętrzu nie znajdziemy włoskiej subtelności, a raczej amerykański luksus w rozmiarze XXL. Materiały, których użyto do jego wykończenia są wysokiego gatunku, a ich dwukolorowa tonacja dodaje kabinie elegancji.
We wnętrzu nie znajdziemy włoskiej subtelności, a raczej amerykański luksus w rozmiarze XXL. Materiały, których użyto do jego wykończenia są wysokiego gatunku, a ich dwukolorowa tonacja dodaje kabinie elegancji.Motor

Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive

Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive
Lancia Thema 3.6 AT8 AWD ExecutiveMotor
Napęd na cztery koła (AWD)...
Napęd na cztery koła (AWD)...Motor
Z tyłu, jak na ponad 5-metrowe auto, nie jest przestronnie. Brakuje miejsca w okolicach kolan i stóp.
Z tyłu, jak na ponad 5-metrowe auto, nie jest przestronnie. Brakuje miejsca w okolicach kolan i stóp.Motor
Przednie siedzenia są obszerne, ale sztywne i słabo wyprofilowane. Skórzana tapicerka nie wymaga dopłaty.
Przednie siedzenia są obszerne, ale sztywne i słabo wyprofilowane. Skórzana tapicerka nie wymaga dopłaty.Motor
We wnętrzu nie znajdziemy włoskiej subtelności, a raczej amerykański luksus w rozmiarze XXL. Materiały, których użyto do jego wykończenia są wysokiego gatunku, a ich dwukolorowa tonacja dodaje kabinie elegancji.
We wnętrzu nie znajdziemy włoskiej subtelności, a raczej amerykański luksus w rozmiarze XXL. Materiały, których użyto do jego wykończenia są wysokiego gatunku, a ich dwukolorowa tonacja dodaje kabinie elegancji.Motor
...8-biegowy automat – między innymi te elementy dbają o dobrą przyczepność, bezpieczeństwo prowadzenia i wysoki komfort.
...8-biegowy automat – między innymi te elementy dbają o dobrą przyczepność, bezpieczeństwo prowadzenia i wysoki komfort.Motor
Większość funkcji, w tym np. ogrzewanie i wentylację foteli czy włączanie podgrzewania kierownicy obsługuje się przez ekran dotykowy.
Większość funkcji, w tym np. ogrzewanie i wentylację foteli czy włączanie podgrzewania kierownicy obsługuje się przez ekran dotykowy.Motor
Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive
Lancia Thema 3.6 AT8 AWD ExecutiveMotor

Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive - podsumowanie

  • na tle konkurencji atrakcyjna cena zakupu,
  • bardzo bogate wyposażenie,
  • kulturalny sposób pracy jednostki napędowej
  • wysokie zużycie paliwa,
  • mało miejsca na tylnej kanapie,
  • bardzo słaba widoczność z miejsca kierowcy

Thema z Ameryki

Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive
Lancia Thema 3.6 AT8 AWD ExecutiveMotor

Co dalej z marką?

Dane techniczne: Lancia Thema 3.6 AT8 AWD Executive

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3604 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/24
Zasilanie
wtrysk wielopunkt.
Moc maksymalna
286 KM/6350
Maks. moment obrotowy
340 Nm/4650
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
507/190/149 cm
Rozstaw osi
305 cm
Średnica zawracania
11,5 m
Masa/ładowność
1967/393 kg
Pojemność bagażnika
462 l
Poj. zbiornika paliwa
72 l (Pb 95)
Opony
235/55 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,9 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,3 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
61,6 dB
Rzeczywista prędkość*
99 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
14,7/6,9/9,8
Teoretyczny zasięg
730 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
16,2/9,6/13,1
Rzeczywisty zasięg
550 km
Cena wersji podstawowej**
228 200 zł
Cena
228 200 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem