Kia Cee'd 1.6 CRDi XL - test

Nowa Kia Cee'd zaskakuje wysoką jakością wykonania i nowoczesnymi rozwiązaniami.
Nowa Kia Cee'd zaskakuje wysoką jakością wykonania i nowoczesnymi rozwiązaniami.Motor
Nawet bogato wyposażony kokpit Cee'da XL jest prosty w obsłudze. Plus za skierowaną w stronę kierowcy konsolę.
Nawet bogato wyposażony kokpit Cee'da XL jest prosty w obsłudze. Plus za skierowaną w stronę kierowcy konsolę.Motor

Kia Cee'd 1.6 CRDi XL

Oryginalny kształt osłony chłodnicy to najbardziej charakterystyczny element stylizacji nowego Cee'da. Reszta ma raczej zachowawczy charakter.
Oryginalny kształt osłony chłodnicy to najbardziej charakterystyczny element stylizacji nowego Cee'da. Reszta ma raczej zachowawczy charakter.Motor
"Patrzenie się" i "Akcpetuj" - w nawigacji roi się od błędów językowych i literówek.
"Patrzenie się" i "Akcpetuj" - w nawigacji roi się od błędów językowych i literówek.Motor
Już tablica przyrządów seryjnej wersji M (bez opcji) wygląda bardzo dobrze. Ma tylko nieprzyjemną w dotyku kierownicę.
Już tablica przyrządów seryjnej wersji M (bez opcji) wygląda bardzo dobrze. Ma tylko nieprzyjemną w dotyku kierownicę.Motor
Skórzana tapicerka i elektryczna regulacja fotela kierowcy to kosztowna opcja.
Skórzana tapicerka i elektryczna regulacja fotela kierowcy to kosztowna opcja.Motor
Ostry, wyraźny, kolorowy: obraz z kamery cofania na siedmiocalowym ekranie (opcja).
Ostry, wyraźny, kolorowy: obraz z kamery cofania na siedmiocalowym ekranie (opcja).Motor
Na dzień dobry Kia wita kierowcę animacją pokazującą przód samochodu i logo.
Na dzień dobry Kia wita kierowcę animacją pokazującą przód samochodu i logo.Motor
Średnie i chwilowe spalanie oraz zasięg są wyświetlane równocześnie i czytelnie.
Średnie i chwilowe spalanie oraz zasięg są wyświetlane równocześnie i czytelnie.Motor
Zmienna siła wspomagania - w trybie Sport jest najmniejsza, Comfort ułatwia manewry.
Zmienna siła wspomagania - w trybie Sport jest najmniejsza, Comfort ułatwia manewry.Motor
Z tyłu trzem osobom będzie ciasno - Cee'd jest dość wąski.
Z tyłu trzem osobom będzie ciasno - Cee'd jest dość wąski.Motor
Elektryczny hamulec jest seryjny w topowej wersji XL. Odmiany S i M mają tradycyjną dźwignię w podłodze.
Elektryczny hamulec jest seryjny w topowej wersji XL. Odmiany S i M mają tradycyjną dźwignię w podłodze.Motor
System LDWS kontroluje zjazd z pasa i ostrzega kierowcę w razie potrzeby dzwonkiem.
System LDWS kontroluje zjazd z pasa i ostrzega kierowcę w razie potrzeby dzwonkiem.Motor
Po lewej: włącznik automatycznego parkowania. System działa całkiem sprawnie!
Po lewej: włącznik automatycznego parkowania. System działa całkiem sprawnie! Motor
Bezproblemowa współpraca z iPodem to z pewnością atut dla wielu użytkowników.
Bezproblemowa współpraca z iPodem to z pewnością atut dla wielu użytkowników.Motor
Tarcza prędkościomierza w wersji XL jest ekranem, na którym wyświetla się nie tylko prędkość, ale także liczne komunikaty komputera.
Tarcza prędkościomierza w wersji XL jest ekranem, na którym wyświetla się nie tylko prędkość, ale także liczne komunikaty komputera.Motor
Szesnastozaworowy diesel 1.6 występuje także w Hyundaiu i30 i Kii Soul. Wersji 2.0 już nie ma.
Szesnastozaworowy diesel 1.6 występuje także w Hyundaiu i30 i Kii Soul. Wersji 2.0 już nie ma.Motor
380-litrowy bagażnik ma bardzo regularny kształt i łatwo powiększyć go, uzyskując płaską powierzchnię. Plus za dużą ładowność: 620 kg!
380-litrowy bagażnik ma bardzo regularny kształt i łatwo powiększyć go, uzyskując płaską powierzchnię. Plus za dużą ładowność: 620 kg!Motor
Na suchej nawierzchni ESP nie ma wiele pracy. Hamulce prezentują przeciętny poziom w tej klasie.
Na suchej nawierzchni ESP nie ma wiele pracy. Hamulce prezentują przeciętny poziom w tej klasie.Motor

Dane techniczne: Kia Cee'd 1.6 CRDi

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1582 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
128 KM/4000
Maks. moment obrotowy
260 Nm/1900
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
10,3 m
Masa/ładowność
1300/620 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
380/1380 l
Pojemność zbiornika paliwa
53 l (ON)
Opony
225/45 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
431/178/147 cm
Rozstaw osi
265 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
4,9/3,7/4,1
Emisja dwutlenku węgla
114 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
16,3 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,9/5,2