Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium - test

Choć nadwozie 3-drzwiowego Hyundaia i30 zaprojektowano w sportowym stylu, to jednak model ten nie zadowoli fanów dynamicznej jazdy.

Dynamiczne linie nadwozia ograniczają widoczność do tyłu.
Dynamiczne linie nadwozia ograniczają widoczność do tyłu.Motor

Po pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi Hyundai wprowadził do sprzedaży trzecią odmianę nadwoziową kompaktowego i30 - wersję 3-drzwiową.

Eleganckie materiały wykończeniowe, solidne spasowanie, intuicyjna obsługa – w dziedzinie ergonomii najnowszego Hyundaia i30 można stawiać za wzór.Motor

Uroda nie przeszkadza

Jak na trzydrzwiowe auto, i30 jest całkiem funkcjonalny i przestronny. Z przodu w kabinie jest dużo miejsca, w drugim rzędzie także nie zabraknie go dla osób o wzroście do 175 cm. Przednie fotele mają dużą powierzchnię i są dobrze wyprofilowane. Po złożeniu przysuwają się one do deski rozdzielczej, co ułatwia wsiadanie do tyłu. Szkoda, że po ich ponownym zablokowaniu nie wracają do wcześniej ustawionej pozycji. Wadą auta jest bardzo słaba widoczność do tyłu. Za to kierowca nie powinien narzekać na obsługę - wszystkie czynności wykonuje się intuicyjnie. Po stronie plusów samochodu należy zapisać także wysoką jakość wykończenia i ustawny, 378-litrowy bagażnik.

Bez sportowych wrażeń

Fani dynamicznej jazdy mogą poczuć się zawiedzeni. Najmocniejszy silnik w ofercie i30 ma tylko 135 KM. Mowa o benzynowej jednostce 1.6 GDi, która nie czyni z i30 dynamicznego auta (0-100 km/h - 9,9 s), a w połączeniu z 6-biegową automatyczną skrzynią (dopłata 4000 zł) samochód staje się jeszcze wolniejszy - do 100 km/h przyspiesza w 11,0 s! Dodatkowo skrzynia działa wolno i np. podczas próby wyprzedzania - przy redukowaniu - bardzo długo dobiera odpowiedni bieg. Model ten jest zatem propozycją dla kierowców jeżdżących bardzo spokojnie, najlepiej w mieście. Zużywa wtedy 10,5 l/100 km, a w trasie o 3 litry mniej.

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium (czytaj test)

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. PremiumMotor
Dynamiczne linie nadwozia ograniczają widoczność do tyłu.Motor
Bagażnik ma pojemność 378 l – taką samą jak w modelu 5-drzwiowym.Motor
Eleganckie materiały wykończeniowe, solidne spasowanie, intuicyjna obsługa – w dziedzinie ergonomii najnowszego Hyundaia i30 można stawiać za wzór.Motor
Silnik 1.6 GDi ma 135 KM. To najmocniejsza jednostka napędowa z oferowanych w i30.Motor
3-drzwiowy Hyundai i30 jest rejestrowany na 5 osób. Ale z tyłu wygodnie usiądą tylko dwie.Motor
Specjalny uchwyt ułatwia sięganie po pasy bezpieczeństwa.Motor
Przednie fotele są zaskakująco wygodne. Skórzana tapicerka to opcja.Motor

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium: plusy

  • przestronne nadwozie,
  • pojemny bagażnik,
  • prosta obsługa,
  • wygodne fotele przednie,
  • bogate wyposażenie testowanej wersji.

Hyundai i30 3d 1.6 GDi aut. Premium: minusy

  • ograniczona widoczność do tyłu,
  • powolnie działająca automatyczna skrzynia biegów,
  • słabe osiągi,
  • zbyt wysokie zużycie paliwa.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1591 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
135 KM/6300
Maks. moment obrotowy
164 Nm/4850
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)
378/1316 l
Długość/szerokość/wysokość
430/178/147 cm
Rozstaw osi
265 cm
Opony
205/55 R16
Osiągi
Prędkość maksymalna
192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
9,1/5,3/6,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
10,5/7,5
Cena
68 990 zł

Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas