Hyundai i10 1.0 Premium - test

Efektowne światła do jazdy dziennej umieszczono w zderzaku, wzorem nowego i30 i SUV-a Santa Fe.
Efektowne światła do jazdy dziennej umieszczono w zderzaku, wzorem nowego i30 i SUV-a Santa Fe.Motor
Kolorowe wstawki ożywiają wnętrze. Klimatyzacja automatyczna to dodatek do wersji Premium (1000 zł), natomiast wielofunkcyjna kierownica jest w tym wariancie seryjna.
Kolorowe wstawki ożywiają wnętrze. Klimatyzacja automatyczna to dodatek do wersji Premium (1000 zł), natomiast wielofunkcyjna kierownica jest w tym wariancie seryjna.Motor

Hyundai i10 1.0 Premium

Boczna linia okien bardzo przypomina tę znaną z SUV-a ix35. Z tyłu zastosowano hamulce tarczowe – to ciekawostka w klasie.
Boczna linia okien bardzo przypomina tę znaną z SUV-a ix35. Z tyłu zastosowano hamulce tarczowe – to ciekawostka w klasie.Motor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Efektowne światła do jazdy dziennej umieszczono w zderzaku, wzorem nowego i30 i SUV-a Santa Fe.
Efektowne światła do jazdy dziennej umieszczono w zderzaku, wzorem nowego i30 i SUV-a Santa Fe.Motor
Z tyłu mogą legalnie jechać trzy osoby. Miejsca na nogi – bardzo mało.
Z tyłu mogą legalnie jechać trzy osoby. Miejsca na nogi – bardzo mało.Motor
Z przodu siedzi się wysoko, trochę jak w mikrovanie. Dobra widoczność.
Z przodu siedzi się wysoko, trochę jak w mikrovanie. Dobra widoczność.Motor
Wejścia AUX/USB umieszczono pod klapką na konsoli środkowej.
Wejścia AUX/USB umieszczono pod klapką na konsoli środkowej.Motor
Kolorowe wstawki ożywiają wnętrze. Klimatyzacja automatyczna to dodatek do wersji Premium (1000 zł), natomiast wielofunkcyjna kierownica jest w tym wariancie seryjna.
Kolorowe wstawki ożywiają wnętrze. Klimatyzacja automatyczna to dodatek do wersji Premium (1000 zł), natomiast wielofunkcyjna kierownica jest w tym wariancie seryjna.Motor
Po podniesieniu siedziska i położeniu oparcia nie uzyska się płaskiej podłogi. A w poprzedniku było to możliwe...
Po podniesieniu siedziska i położeniu oparcia nie uzyska się płaskiej podłogi. A w poprzedniku było to możliwe...Motor
Z tyłu unosi się także siedzisko kanapy. To rzadkość w tym segmencie.
Z tyłu unosi się także siedzisko kanapy. To rzadkość w tym segmencie.Motor
Trzycylindrowy silnik rozwija 66 KM, jednak auto wydaje się ospałe. Za to znakomicie zniwelowano wibracje.
Trzycylindrowy silnik rozwija 66 KM, jednak auto wydaje się ospałe. Za to znakomicie zniwelowano wibracje.Motor

Hyundai i10 1.0 Premium - podsumowanie

  • doskonałe wyciszenie silnika,
  • małe zużycie paliwa,
  • skuteczne ogrzewanie,
  • bardzo dobre hamulce,
  • seryjnie 5-drzwiowe, 5-miejscowe nadwozie i dzielona tylna kanapa.
  • niezbyt atrakcyjna cena,
  • przeciętna dynamika,
  • mało miejsca z tyłu,
  • nie da się uzyskać płaskiej podłogi po złożeniu kanapy,
  • wsteczny bieg wchodzi z oporem.

Hyundai i10 1.0 Premium

Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor
Hyundai i10 1.0 Premium
Hyundai i10 1.0 PremiumMotor

Dane techniczne: Hyundai i10 1.0 Premium

 
Hyundai i10
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
999 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
66 KM/6500
Maks. moment obrotowy
95 Nm/3500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
366/166/150 cm
Rozstaw osi
238 cm
Średnica zawracania
10,3 m
Masa/ładowność
933/486 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
252/1046 l
Poj. zbiornika paliwa
40 l (Pb 95)
Opony
175/65 R14
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
12,5 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
18,9 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość**
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,0/4,0/4,7
Teoretyczny zasięg
850 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,2/5,0/6,6
Rzeczywisty zasięg
610 km
Cena
45 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h