Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive sedan - test

Honda Civic w wersji sedan różni się zawieszeniem, ofertą silników i... pochodzeniem.
Honda Civic w wersji sedan różni się zawieszeniem, ofertą silników i... pochodzeniem.Motor
Przycisk uruchamiania silnika występuje we wszystkich odmianach, ale już za dostęp bezkluczykowy trzeba zapłacić (w opcji łącznie z dachem szklanym).
Przycisk uruchamiania silnika występuje we wszystkich odmianach, ale już za dostęp bezkluczykowy trzeba zapłacić (w opcji łącznie z dachem szklanym).Motor

Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive sedan

Turecki rodowód to nie ujma. Auta tam produkowane słyną z dobrej jakości.
Turecki rodowód to nie ujma. Auta tam produkowane słyną z dobrej jakości.Motor
Siedzi się nisko, ale wygodnie. Praktyczny podłokietnik.
Siedzi się nisko, ale wygodnie. Praktyczny podłokietnik.Motor
Sporo miejsca na nogi. Na głowę - zdecydowanie za mało.
Sporo miejsca na nogi. Na głowę - zdecydowanie za mało.Motor
Nowość to kamera cofania. Dostępna tylko w odmianie Executive. Przekątna ekranu wynosi 5 cali.
Nowość to kamera cofania. Dostępna tylko w odmianie Executive. Przekątna ekranu wynosi 5 cali.Motor
W sedanie składają się tylko oparcia, w hatchbacku - również siedzisko.
W sedanie składają się tylko oparcia, w hatchbacku - również siedzisko.Motor
Otwór załadunkowy powstały po złożeniu siedzisk jest dostatecznie duży.
Otwór załadunkowy powstały po złożeniu siedzisk jest dostatecznie duży.Motor
Centralnie umieszczony obrotomierz - jak w aucie sportowym - znany już z poprzedniej generacji Civica.
Centralnie umieszczony obrotomierz - jak w aucie sportowym - znany już z poprzedniej generacji Civica.Motor
Przycisk uruchamiania silnika występuje we wszystkich odmianach, ale już za dostęp bezkluczykowy trzeba zapłacić (w opcji łącznie z dachem szklanym).
Przycisk uruchamiania silnika występuje we wszystkich odmianach, ale już za dostęp bezkluczykowy trzeba zapłacić (w opcji łącznie z dachem szklanym).Motor
Wejście USB ukryto w schowku. Podczas jazdy kierowca raczej nie ma szans go obsłużyć.
Wejście USB ukryto w schowku. Podczas jazdy kierowca raczej nie ma szans go obsłużyć.Motor
Jakość materiałów nie zachwyca, ale największą wpadką jest pokrętło na konsoli - wygląda jak tania zabawka.
Jakość materiałów nie zachwyca, ale największą wpadką jest pokrętło na konsoli - wygląda jak tania zabawka.Motor
Także w tylnej części nadwozia sylwetka Civica sedana pozbawiona jest ekstrawagancji. Hatchback jest bardziej wyrazisty.
Także w tylnej części nadwozia sylwetka Civica sedana pozbawiona jest ekstrawagancji. Hatchback jest bardziej wyrazisty.Motor
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive sedan
Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive sedanMotor

Dane techniczne: Honda Civic 1.8 i-VTEC sedan

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1798 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
142 KM/6500
Maks. moment obrotowy
174 Nm/4300
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1245/455 kg
Pojemność bagażnika
440 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Opony
205/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
454/175/143 cm
Rozstaw osi
267 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,0 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,8/5,6/6,7
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,5 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
15,9 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)*
45,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)*
45,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,2/6,7
*pomiar na mokrej nawierzchni