Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S - test

Dynamiczny i komfortowy - taki jest Accord w wersji Type S.

180-konny Accord 2.2 i-DTEC gwarantuje bardzo dobre osiągi, ale zużywa sporo paliwa.
180-konny Accord 2.2 i-DTEC gwarantuje bardzo dobre osiągi, ale zużywa sporo paliwa.Honda

Miłośnicy Hondy bardzo lubią samochody w wersji Type R lub Type S. W przypadku Accorda Tourer ten ostatni przydomek nie oznacza jednak większej mocy (180-konny silnik Diesla jest oferowany także w odmianie S), a bardziej ekskluzywne materiały użyte do wykończenia. I bogatsze wyposażenie.Standardem są m.in. skórzano-zamszowa tapicerka foteli, ksenonowe reflektory, tempomat, 18-calowe koła, a także zmieniarka na 6 płyt CD, system Bluetooth, złącze USB, dwustrefowa klimatyzacja i elektrycznie otwierana (i zamykana) klapa bagażnika. Na liście opcji są: adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania i system ostrzegający o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu. Oba te dodatki można zamówić tylko w wersji Type S.Mocy nie brakuje180-konny silnik radzi sobie bardzo dobrze z ważącym ponad 1600 kg samochodem. Accord Type S przyspiesza od 0 do 100 km/h lepiej niż obiecuje producent. Taki sprint zajmuje 8,2 s. Nieco gorzej jest ze zużyciem paliwa. Zamiast 5,7 l/100 km, jak wynika z lektury danych technicznych, w rzeczywistości jest 7,5 l. Spora różnica, konkurenci są tu od japońskiego kombi lepsi. Także kultura pracy pozostawia nieco do życzenia. Na wysokich obrotach silnik jest nieprzyjemnie głośny, trzeba też uważać, by obroty zanadto nie spadły - turbodiesel Hondy bardzo tego nie lubi.Plusy to precyzyjna praca skrzyni biegów i skuteczne hamulce. Nieco przeszkadza jedynie zbyt wczesne włączanie się systemu ESP. Główną wadą Accorda Type S jest jednak cena - 150 900 zł to niemało. Jedynie odmiana Executive jest droższa. Ale to chyba marne pocieszenie.

Honda Accord 2.2 i-DTEC Tourer Type S

Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S - test (czytaj artykuł)

Fotele wyglądają na głębiej wyprofilowane niż są. Ale zapewniają niezły komfort - plecy nie bolą nawet po długiej trasie.Honda
Wnętrze utrzymane w czerni. Jedyne akcenty w innym kolorze to nakładki na pedały i obwódki wskaźników.Honda
Pod maską Accorda Type S pracuje 180-konny silnik 2.2 i-DTEC. Jego bazowa wersja dysponuje mocą 150 KM.Honda
Wersja Type S wyróżnia się dyfuzorem w tylnym zderzaku i przyciemnionymi szybami.Honda
180-konny Accord 2.2 i-DTEC gwarantuje bardzo dobre osiągi, ale zużywa sporo paliwa.Honda

Plusy:bardzo dobre własności jezdne, bogate wyposażenie standardowe, długa lista opcji, agresywna stylizacjaMinusy:wysoka cena, wyższe niż u konkurentów zużycie paliwa, niezbyt duży bagażnik, przeciętna kultura pracy silnikaWitold Blady

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2199 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
180 KM/4000
Maks. moment obrotowy
380 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)
475/1252 l
Opony
235/45 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
475/184/147 cm
Rozstaw osi
271 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
217 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,7  s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,2/4,9/5,7
Średnie zużycie paliwa w teście w l/100 km
7,5
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas