Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium - test

<b>Choć lifting w 2010 r. był bardzo delikatny, Mondeo wciąż wygląda świeżo i nowocześnie.</b>
<b>Choć lifting w 2010 r. był bardzo delikatny, Mondeo wciąż wygląda świeżo i nowocześnie.</b>Motor
Kokpit Mondeo robi bardzo dobre wrażenie – nie tylko eleganckim wyglądem, ale także jakością materiałów, starannością wykonania i łatwością obsługi.
Kokpit Mondeo robi bardzo dobre wrażenie – nie tylko eleganckim wyglądem, ale także jakością materiałów, starannością wykonania i łatwością obsługi.Motor

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Mondeo 1.6 EcoBoost TitaniumMotor
Kokpit Mondeo robi bardzo dobre wrażenie – nie tylko eleganckim wyglądem, ale także jakością materiałów, starannością wykonania i łatwością obsługi.
Kokpit Mondeo robi bardzo dobre wrażenie – nie tylko eleganckim wyglądem, ale także jakością materiałów, starannością wykonania i łatwością obsługi.Motor
1.6 EcoBoost jest dalekim krewnym silników z Fiesty WRC oraz Brytyjskiej Formuły Forda.
1.6 EcoBoost jest dalekim krewnym silników z Fiesty WRC oraz Brytyjskiej Formuły Forda.Ford
Choć lifting w 2010 r. był bardzo delikatny, Mondeo wciąż wygląda świeżo i nowocześnie.
Choć lifting w 2010 r. był bardzo delikatny, Mondeo wciąż wygląda świeżo i nowocześnie.Motor
Jadący z tyłu mają do dyspozycji tyle samo miejsca, co w o klasę większym Audi A6. Wygodnie mieszczą się tu nawet wysocy podróżni.
Jadący z tyłu mają do dyspozycji tyle samo miejsca, co w o klasę większym Audi A6. Wygodnie mieszczą się tu nawet wysocy podróżni.Motor
Głębokie fotele są seryjne w wersji Titanium. Za skórzaną tapicerkę trzeba jednak dopłacić.
Głębokie fotele są seryjne w wersji Titanium. Za skórzaną tapicerkę trzeba jednak dopłacić.Motor
Rozbudowany komputer z dużym ekranem jest seryjny w wersji Titanium. Obsługuje się go przyciskami pod prawym kciukiem kierowcy.
Rozbudowany komputer z dużym ekranem jest seryjny w wersji Titanium. Obsługuje się go przyciskami pod prawym kciukiem kierowcy.Motor
Za dopłatą (2400 zł) przednie siedzenia mogą oferować zarówno podgrzewanie, jak i przydatną latem funkcję wentylacji.
Za dopłatą (2400 zł) przednie siedzenia mogą oferować zarówno podgrzewanie, jak i przydatną latem funkcję wentylacji.Motor
Testowane Mondeo seryjnie oferuje podgrzewanie nie tylko tylnej, ale także przedniej szyby.
Testowane Mondeo seryjnie oferuje podgrzewanie nie tylko tylnej, ale także przedniej szyby.Motor
Bagażnik ma 540 l pojemności i oferuje świetny dostęp (dzięki dużej, wysoko unoszonej pokrywie) oraz płaską podłogę po złożeniu kanapy.
Bagażnik ma 540 l pojemności i oferuje świetny dostęp (dzięki dużej, wysoko unoszonej pokrywie) oraz płaską podłogę po złożeniu kanapy.Motor
Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium
Ford Mondeo 1.6 EcoBoost TitaniumMotor

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium - podsumowanie

  • wielkie wnętrze i bagażnik,
  • duży komfort jazdy,
  • pewne prowadzenie,
  • dobre osiągi,
  • nieduże zużycie paliwa,
  • świetna cena
  • brak w wyposażeniu standardowym kilku elementów, które konkurenci w bogatych wersjach oferują bez dopłaty, np. tempomatu

Dane techniczne: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium

 
Ford Mondeo
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1596 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
160 KM/5700
Maks. moment obrotowy
270 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
478/189/150 cm
Rozstaw osi
285 cm
Średnica zawracania
11,6 m
Masa/ładowność
1423/727 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
540/1460 l
Poj. zbiornika paliwa
70 l (Pb 95)
Opony
215/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,0 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,5 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,5 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,2/5,4/6,4
Teoretyczny zasięg
1090 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,4/6,2/7,8
Rzeczywisty zasięg
900 km
Cena wersjii podstawowej**
86 400 zł
Cena
97 800 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem