Fiat 500X 2.0 MultiJet AT9 AWD Cross Plus - test

Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Atrakcyjna stylizacja kokpitu idzie w parze z porządną jakością i z prostą obsługą. Przyciski na kierownicy – dobrze rozplanowane.
Atrakcyjna stylizacja kokpitu idzie w parze z porządną jakością i z prostą obsługą. Przyciski na kierownicy – dobrze rozplanowane.Motor
2-litrowy, 140-konny turbodiesel zapewnia autu dobrą dynamikę. Na postoju brzmi nieprzyjemnie.
2-litrowy, 140-konny turbodiesel zapewnia autu dobrą dynamikę. Na postoju brzmi nieprzyjemnie.Motor
500X ma wszystko, by stać się przebojem – wygląd, jakość i wyposażenie. Na dodatek jeździ bardzo pewnie.

Drive Mood Selector i jego trzy tryby

Fiat 500X
Fiat 500XMotor

Fiat 500X

Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
W ustawieniu „Sport” na ekranie wpisanym w prędkościomierz można obserwować chwilowe przeciążenia.
W ustawieniu „Sport” na ekranie wpisanym w prędkościomierz można obserwować chwilowe przeciążenia.Motor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Skórzane fotele są sztywno wyściełane, ale wygodne. Dobra pozycja za kierownicą.
Skórzane fotele są sztywno wyściełane, ale wygodne. Dobra pozycja za kierownicą.Motor
Niezłe warunki podróżowania dla dwójki pasażerów. Na głowy i na nogi nie powinno zabraknąć miejsca. Dobry dostęp na kanapę.
Niezłe warunki podróżowania dla dwójki pasażerów. Na głowy i na nogi nie powinno zabraknąć miejsca. Dobry dostęp na kanapę.Motor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Atrakcyjna stylizacja kokpitu idzie w parze z porządną jakością i z prostą obsługą. Przyciski na kierownicy – dobrze rozplanowane.
Atrakcyjna stylizacja kokpitu idzie w parze z porządną jakością i z prostą obsługą. Przyciski na kierownicy – dobrze rozplanowane.Motor
Poprzez seryjny system multimedialny z nawigacją można ustawić np. aktywne układy wspomagające kierowcę.
Poprzez seryjny system multimedialny z nawigacją można ustawić np. aktywne układy wspomagające kierowcę.Motor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Dwa schowki przed pasażerem pomagają zadbać o porządek w kabinie Fiata.
Dwa schowki przed pasażerem pomagają zadbać o porządek w kabinie Fiata.Motor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Łopatka redukcji biegu, a pod nią – przycisk zmiany stacji radiowej. Bardzo wygodne.
Łopatka redukcji biegu, a pod nią – przycisk zmiany stacji radiowej. Bardzo wygodne.Motor
Kieszenie pomieszczą 1,5-litrowe butelki. Z podłokietnika drzwi zsuwa się łokieć.
Kieszenie pomieszczą 1,5-litrowe butelki. Z podłokietnika drzwi zsuwa się łokieć.Motor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Bagażnik ma pojemność od 350 do 1000 l po złożeniu kanapy. Pod podwójną podłogą znajduje się zestaw naprawczy kół. „Dojazdówka” kosztuje 400 zł.
Bagażnik ma pojemność od 350 do 1000 l po złożeniu kanapy. Pod podwójną podłogą znajduje się zestaw naprawczy kół. „Dojazdówka” kosztuje 400 zł.Motor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
Fiat 500X
Fiat 500XMotor
W wersji Off-Road Look 500X ma prześwit 17,9 cm. W City Look – o 1,7 cm mniejszy.
W wersji Off-Road Look 500X ma prześwit 17,9 cm. W City Look – o 1,7 cm mniejszy.Motor

Fiat 500X: zalety i wady

Fiat 500X: podsumowanie

Dane techniczne, osiągi: Fiat 500X

 
Fiat 500X
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1956 cm3
Układ cylindrów/zawory
B4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
140 KM/4000
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut./9-biegowa
Napęd
4x4
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Dług./szer./wys.
427/180/161 cm
Rozstaw osi
257 cm
Średnica zawracania
11,1 m
Masa/ładowność
1495/605 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
350/1000 l
Poj. zbiornika paliwa
48 l (Pb 95)
Opony
225/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,7 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,5 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
61,9 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta**
6,5/4,9/5,5
Teoretyczny zasięg
870 km
Dane testowe**
4,9/7,6/6,3
Rzeczywisty zasięg
760 km
Cena wersji podstawowej***
86 900 zł
*pomiar na oponach zimowych, na suchej nawierzchni przy temp. 6 st. C
**miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
***z tym samym silnikiem
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby