Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - test

Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge
Fiat 500 1.3 MultiJet LoungeMotor
Kształt deski rozdzielczej, a także rozmieszczenie na niej elementów obsługi nie zostały zmienione. Urok też bez zmian.
Kształt deski rozdzielczej, a także rozmieszczenie na niej elementów obsługi nie zostały zmienione. Urok też bez zmian.Motor

Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge

Dużo chromów, miękkie linie. Fiat 500 wygląda ładnie z każdej strony.
Dużo chromów, miękkie linie. Fiat 500 wygląda ładnie z każdej strony.Motor
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge
Fiat 500 1.3 MultiJet LoungeMotor
500 to auto 4-osobowe, ale kanapa sprawdza się tylko przy okazyjnym wykorzystaniu.
500 to auto 4-osobowe, ale kanapa sprawdza się tylko przy okazyjnym wykorzystaniu.Motor
Ramka wokół szklanego dachu ogranicza ilość miejsca na głowę na przednich fotelach.
Ramka wokół szklanego dachu ogranicza ilość miejsca na głowę na przednich fotelach.Motor
Fotele wymuszają siedzenie w wyprostowanej pozycji i nie zapewniają dobrego trzymania w zakrętach.
Fotele wymuszają siedzenie w wyprostowanej pozycji i nie zapewniają dobrego trzymania w zakrętach.Motor
Ciekłokrystaliczny, 7-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów to największa zmiana dokonana podczas modernizacji Fiata 500.
Ciekłokrystaliczny, 7-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów to największa zmiana dokonana podczas modernizacji Fiata 500.Motor
Kształt deski rozdzielczej, a także rozmieszczenie na niej elementów obsługi nie zostały zmienione. Urok też bez zmian.
Kształt deski rozdzielczej, a także rozmieszczenie na niej elementów obsługi nie zostały zmienione. Urok też bez zmian.Motor
Mały turbodiesel potrzebuje niewiele paliwa, ale pracuje zbyt głośno i mocno wibruje.
Mały turbodiesel potrzebuje niewiele paliwa, ale pracuje zbyt głośno i mocno wibruje.Motor

Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - podsumowanie

  • bardzo atrakcyjny styl nadwozia i wnętrza,
  • niewielkie zużycie paliwa mimo dobrej dynamiki silnika,
  • dobra jakość wykonania
  • silnik pracuje głośno i z odczuwalnymi wibracjami,
  • niezbyt wygodna pozycja za kierownicą,
  • mało miejsca nawet z przodu

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge

 
Fiat 500
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
95 KM/4000
Maks. moment obrotowy
200 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz.went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
355/163/149 cm
Rozstaw osi
230 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
980/440 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
185/520 l
Poj. zbiornika paliwa
35 l (ON)
Opony
185/55 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s →
Elastyczność 60-100 km/h
8,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,6 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,2 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,1
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,7/3,1/3,7
Teoretyczny zasięg
950 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,5/4,5/5,0
Rzeczywisty zasięg
700 km
Cena wersji podstawowej**
61 500 zł
Cena
61 500 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem
Auto Trophy
Auto TrophyAuto Moto