Estrema, czyli ostateczność. Sprawdzamy nową wersję Alfy Romeo Giulia oraz Stelvio

Podczas, gdy wszyscy z nadzieją wypatrują oficjalnego liftingu modeli Giulia oraz Stelvio, Włosi z Alfa Romeo postanowili nieco zaskoczyć i zaprezentowali ich nowe wersje. Wariant Estrema łączy w sobie najlepsze cechy wersji Veloce i Quadrifoglio i niestety będzie dostępny wyłącznie dla garstki wybranych.

Alfa Romeo Giulia Estrema
Alfa Romeo Giulia EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL

Niedawna premiera crossovera Tonale uwydatniła nieco już przestarzałe rozwiązania dostępne w obecnych modelach Giulii oraz Stelvio. Niestety osoby, które liczą na ich rychły lifting wciąż będą musiały poczekać. Wcześniej Włosi postanowili zaskoczyć jeszcze jedną wersją wyposażenia - a właściwie bardziej pakietem - o nazwie Estrema, co w języku włoskim oznacza m.in. ostateczność.

Jak łatwo można wywnioskować - nowe warianty mają być już ostatnim przystankiem przed wprowadzeniem wyczekiwanych i bardziej istotnych zmian. Ich wyjątkowość polega na połączeniu najważniejszych cech luksusowej odmiany Veloce z elementami dostępnymi w najmocniejszym wariancie Quadrifoglio. Ekskluzywność wersji Estrema odznaczy się także w ich limitowanej dostępności, ograniczonej wyłącznie do 2000 sztuk. Globalnie.

Alfa Romeo Estrema - wszystko, co najlepsze

No dobrze, ale co właściwie otrzymają klienci, którzy zakupią Giulię lub Stelvio w wersji Estrema? Przede wszystkim aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension, które do tej pory było dostępne standardowo wyłącznie w wersji Quadrifoglio. Współpracuje ono z samoblokujący mechanizmem różnicowym, który gwarantuje wysoką stabilność i kontrolę w każdych warunkach przyczepności, a także rozdziela moment obrotowy i napęd podczas wychodzenia z zakrętów oraz przy dużych prędkościach i przyspieszeniu. Nowy wariant to także dodatki wykonane z włókna węglowego - w tym elementy dekoracyjne przedniego grilla oraz lusterek bocznych oraz utrzymane w ciemnych odcieniach specjalne emblematy "Estrema". Całość dopełniają 19-calowe felgi aluminiowe dla Giulii i 21-calowe dla Stelvio oraz znajdujące się pod nimi zaciski hamulcowe.

Alfa Romeo Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL

Także wewnątrz można zauważyć połączenie styli Veloce oraz Quadrifoglio. Większość elementów (deska rozdzielcza, dźwignia zmiany biegów, podłokietnik) zostało wykończone skórą z kontrastowym, czerwonym przeszyciem. Tu i ówdzie znajdziemy karbonowe nakładki, a sportowe fotele są dostępne w wersji pokrytej Alcantarą. Nie zabrakło także 14-głośnikowego systemu nagłośnienia Harman Kardon. Wśród dostępnych lakierów znalazły się odcienie czerwonego Alfa Rosso, białego Alfa White, czarnego Volcano Black Metallic i niebieskiego Misano Blue Metallic.

Alfa Romeo Estrema - w silnikach bez zmian

Modele okraszone emblematem Estrema są dostępne wyłącznie z podstawowymi silnikami i niestety nie uwzględniają one potężnej jednostki z Quadrifoglio. Klienci mogą wybierać pomiędzy wariantami benzynowymi oraz wysokoprężnymi, w tym 2-litrowym Turbo o mocy 280 KM (benzyna) oraz 2.2-litrowym Turbo o mocy 210 KM (diesel). Obie jednostki są zestawione z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Q4, co pozwala na na komfortowe poruszanie się po drodze, bezpieczne wyprzedzanie, a nawet doznanie uczucia wciśnięcia w fotel. Mimo wszystko, siedząc w tak doposażonej wersji, aż chciałoby się poczuć nieco więcej mocy pod siedziskiem.

Alfa Romeo Estrema

Alfa Romeo Giulia EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL
Alfa Romeo Giulia i Stelvio EstremaKrzysztof MocekINTERIA.PL

Tak jak w przypadku pozostałych wariantów, obie wersje silnikowe prowadzą się bardzo pewnie i zapewniają sporo zabawy. Znajdziemy w nich wręcz idealne wyważenie między komfortem, a pewnością prowadzenia i trzymaniem się drogi, a wielkie łopatki umieszczone przy kierownicy pozwalają poczuć się jak w rasowym sportowym samochodzie.

Alfa Romeo Estrema - tylko 2000 egzemplarzy

Giulia oraz Stelvio w wersji Estrema to łakomy kąsek dla pasjonatów włoskiej marki i kolekcjonerów. Świadomość, że mamy do czynienia z wariantem ostatecznym, limitowanym, podsumowującym w pewnym sensie najlepsze cechy obecnie dostępnych modeli, czyni go bez wątpienia wyjątkowym, a to z kolei oznacza udaną inwestycję. Osobiście rozumiemy decyzję Alfy, by uczynić z tego wariantu gratkę dla kolekcjonerów, ale mimo wszystko żałujemy, że wersja Estrema nie będzie dostępna dla wszystkich. Idealnie bowiem podkreśla ona najlepsze cechy dostępne w obu modelach.

Sprzedaż modeli Giulia i Stelvio Estrema rozpocznie się po 9 kwietnia. Niestety ceny limitowanych edycji nie zostały podane. 

Alfa Romeo wspomina kobiety ścigające się w barwach marki 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas