Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer - test

Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourerMotor
Za wielką (38,5 cm średnicy) kierownicą z nieruchomym środkiem łatwo można znaleźć odpowiednią pozycję. Obsługa multimediów małymi przyciskami i pokrętłem nie jest wygodna. Przycisk świateł awaryjnych – za daleko od kierowcy.
Za wielką (38,5 cm średnicy) kierownicą z nieruchomym środkiem łatwo można znaleźć odpowiednią pozycję. Obsługa multimediów małymi przyciskami i pokrętłem nie jest wygodna. Przycisk świateł awaryjnych – za daleko od kierowcy.Motor

Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Największy mankament wnętrza C5 kombi: mało miejsca na kolana i stopy dla pasażerów z tyłu.
Największy mankament wnętrza C5 kombi: mało miejsca na kolana i stopy dla pasażerów z tyłu.Motor
Przyciskiem na boku bagażnika można obniżyć lub podnieść tylne zawieszenie o 6 cm.
Przyciskiem na boku bagażnika można obniżyć lub podnieść tylne zawieszenie o 6 cm.Motor
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourerMotor
Bardzo wygodne fotele z wszechstronną regulacją. Niestety zagłówków nie można wysoko podnieść.
Bardzo wygodne fotele z wszechstronną regulacją. Niestety zagłówków nie można wysoko podnieść.Motor
Za wielką (38,5 cm średnicy) kierownicą z nieruchomym środkiem łatwo można znaleźć odpowiednią pozycję. Obsługa multimediów małymi przyciskami i pokrętłem nie jest wygodna. Przycisk świateł awaryjnych – za daleko od kierowcy.
Za wielką (38,5 cm średnicy) kierownicą z nieruchomym środkiem łatwo można znaleźć odpowiednią pozycję. Obsługa multimediów małymi przyciskami i pokrętłem nie jest wygodna. Przycisk świateł awaryjnych – za daleko od kierowcy.Motor
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourerMotor
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourerMotor
Bagażnik ma regularny kształt. Z kołem zapasowym jego pojemność do rolety wynosi 505 l. Plastikowe szyny ułatwiają przesuwanie ładunku.
Bagażnik ma regularny kształt. Z kołem zapasowym jego pojemność do rolety wynosi 505 l. Plastikowe szyny ułatwiają przesuwanie ładunku.Motor
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourerMotor

Zobacz również:

    Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer - podsumowanie

    • duża przestrzeń z przodu,
    • wygodne fotele,
    • pojemny bagażnik,
    • komfortowe, regulowane zawieszenie,
    • cichy i dynamiczny silnik
    • mało miejsca na stopy i kolana z tyłu,
    • wyraźne wstrząsy na poprzecznych nierównościach,
    • przeciętna precyzja układu kierowniczego

    C5 CrossTourer kontra C5 Tourer – niewielkie różnice

    CrossTourer (z lewej) ma nakładki zderzaków, błotników oraz ciemnoszare relingi dachowe.
    CrossTourer (z lewej) ma nakładki zderzaków, błotników oraz ciemnoszare relingi dachowe.Motor
    W każdym położeniu pneumatyczne zawieszenie w CrossTourerze jest wyższe o 1,5 cm.
    W każdym położeniu pneumatyczne zawieszenie w CrossTourerze jest wyższe o 1,5 cm.Motor
    Z tyłu CrossTourera można rozpoznać po nakładce zderzaka.
    Z tyłu CrossTourera można rozpoznać po nakładce zderzaka.Motor

    Zawieszenie Hydractive III+

    Zawieszenie Hydractive III+

    Zawieszenie utrzymuje stały prześwit bez względu na obciążenie auta. Można go jednak zmieniać przyciskami na konsoli.
    Zawieszenie utrzymuje stały prześwit bez względu na obciążenie auta. Można go jednak zmieniać przyciskami na konsoli.Motor
    Prześwit maks.: ok. 21 cm
    Prześwit maks.: ok. 21 cmMotor
    Prześwit min.: ok. 11 cm.
    Prześwit min.: ok. 11 cm.Motor
    Skrajne położenia zawieszenia pneumatycznego Hydractive III+ dzieli aż 10,4 cm wysokości.
    Skrajne położenia zawieszenia pneumatycznego Hydractive III+ dzieli aż 10,4 cm wysokości.Motor
    Pneumatyczne zawieszenie ma dwa tryby: normalny i sportowy, o twardszej charakterystyce.
    Pneumatyczne zawieszenie ma dwa tryby: normalny i sportowy, o twardszej charakterystyce.Motor

    Dane techniczne: Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2179 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    204 KM/3500
    Maks. moment obrotowy
    450 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    483/186/149 cm
    Rozstaw osi
    282 cm
    Średnica zawracania
    12,0 m
    Masa/ładowność
    1767/600 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    505/1462 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (ON)
    Opony
    245/45 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,6 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,8 s →
    Przyspieszenie 0-120 km/h
    12,4 s →
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    16,5 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,3 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,5 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,2/4,9/6,1
    Teoretyczny zasięg
    1148 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,4/6,5/8,0
    Rzeczywisty zasięg
    875 km
    Cena wersji podstawowej**
    144 900 zł
    Cena
    144 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem