Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive - test

C4 Picasso można byłoby określić mianem samochodu dla rodziny. Jest tylko jedno "ale".

Citroen C4 Picasso wyróżnia się ogromną przednią szybą, której górna krawędź zachodzi na dach.
Citroen C4 Picasso wyróżnia się ogromną przednią szybą, której górna krawędź zachodzi na dach.Motor

Obszerne wnętrze, pojemny bagażnik, spora liczba różnej wielkości schowków (w tym na podszybiu i w podłodze przed drugim rzędem siedzeń) - na pierwszy rzut oka Citroen C4 Picasso spełnia wszystkie wymagania stawiane autu rodzinnemu.

Problem pojawia się w momencie, gdy samochodem ma podróżować małe dziecko w foteliku ustawionym tyłem do kierunku jazdy. Kiedy znajdzie się on na siedzeniu pasażera z przodu, przestrzeni na nogi zaczyna brakować dla osoby zajmującej miejsce za małym pasażerem. Gdy fotelik zostanie umieszczony na jednym ze skrajnych miejsc z tyłu, niewygodnie siedzi się kierowcy lub pasażerowi z przodu.

Elektroniczne zegary umieszczone są centralnie - w innych modelach (C4, C5) Citroen odchodzi od tego rozwiązania.Motor

Gdyby nie ten mankament, do rodzinnego charakteru francuskiego minivana trudno byłoby mieć zastrzeżenia. Samochód z powodzeniem sprawdza się w długich trasach, m.in. dzięki komfortowym fotelom i zawieszeniu dobrze tłumiącemu nierówności (choć przeszkadzają stuki podczas ich pokonywania). Możliwość składania i przesuwania każdego z trzech tylnych foteli pozwala na różnorodną konfigurację wnętrza i dostosowanie pojemności bagażnika do aktualnych potrzeb. Dostęp do spakowanych przedmiotów ułatwia otwierana tylna szyba.

Wyposażenie wersji Exclusive obejmuje m.in. Modubox, czyli koszyk, który po wyjęciu z auta przydaje się do pakowania zakupów, a rozłożony w bagażniku umożliwia transport mniejszych przedmiotów, dzięki czemu nie przesuwają się one podczas jazdy. Standardem są ponadto: układ ESP, 6 poduszek powietrznych, tempomat, LED-owe światła dzienne, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa oraz rozpylacz zapachów. Za 3900 zł można dokupić szklany dach o imponującej powierzchni 1,2 m2, a nawigacja z kolorowym ekranem wymaga dopłaty w wysokości 3500 zł.

Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive

Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive

Tzw. Modubox może służyć m.in. jako koszyk na zakupy.Motor
Elektroniczne zegary umieszczone są centralnie - w innych modelach (C4, C5) Citroen odchodzi od tego rozwiązania.Motor
Panel klimatyzacji umieszczono nietypowo - po lewej stronie.Motor
Fotele są stosunkowo miękkie, ale bardzo wygodne.Motor
Standardem jest elektryczny hamulec postojowy.Motor
Citroen C4 Picasso wyróżnia się ogromną przednia szybą, której górna krawędź zachodzi na dach.Motor
Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive - prawie rodzinny.Motor

W celu obniżenia zużycia paliwa auto wyposażono w system podpowiadający, kiedy zmienić bieg i na jaki. Wrzucenie "piątki" jest sugerowane przy ok. 70 km/h, a "szóstki" przy 90 km/h. W mieście na przejechanie 100 km C4 Picasso 2.0 HDi potrzebuje ok. 7,8 l, a w trasie - 5,7 l.

Według cennika wersja Exclusive kosztuje 108 600 zł, ale tradycyjnie dla Citroena oferowany jest znaczny rabat i auto można kupić o 25 000 zł taniej - za 83 000 zł.

Plusy:Możliwość przesuwania i składania każdego z tylnych foteli, pojemny bagażnik, spora liczba schowków, bogate wyposażenie.

Minusy:Niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, stuki dobiegające z zawieszenia podczas pokonywania nierówności.

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/3750
Maks. moment obrotowy
340 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)
500/1734 l
Opony
215/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
447/183/168 cm
Rozstaw osi
273 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,4/4,9/5,8
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
7,8/5,7

Maciej Pobocha

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas