Chevrolet Orlando 2.0D LTZ - test
Minivany to auta wybierane głównie z rozsądku. Orlando udowadnia, że rozsądek może mieć styl.
Klasa kompaktowych minivanów od dawna zdominowana jest przez auta francuskie. Tu rządzą Citroen C4 Picasso, Renault Scenic czy Peugeot 5008. Jednak w ubiegłym roku do czołówki segmentu przebojem wdarł się amerykański Chevrolet z modelem Orlando. Co sprawiło, że zostawił w tyle takie modele jak Volkswagen Touran czy Opel Zafira? Powodów jest kilka. Pierwszy z nich to wyraziste nadwozie, w którym można się dopatrzyć cech SUV-a. W tej klasie styl zazwyczaj ustępuje funkcjonalności. Drugi to fakt, że każda, nawet bazowa wersja Orlando jest 7-osobowa, a trzeci to z pewnością atut rozsądnie skalkulowanej ceny.W gamie Orlando znajdują się trzy wersje silnikowe – benzynowa 1.8 (141 KM) i diesel 2.0 w dwóch wariantach mocy: 130 lub 163 KM. Najmocniejszy silnik to idealny napęd dla osób, które planują pokonywanie dłuższych tras przy pełnym obciążeniu auta. 163 KM i 360 Nm momentu obrotowego sprawiają, że wyprzedzanie nie stanowi większego problemu. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa skrzynia, która działa z odpowiednią precyzją. Zużycie paliwa w trasie utrzymuje się na poziomie 6,5 litra, co trzeba uznać za dobry rezultat. Przy zbiorniku o pojemności 64 litrów można uzyskać zasięg 1000 kilometrów. W ruchu miejskim spalanie sięga 9 l/100 km.
Mocną stroną Orlando jest komfort jazdy. Zawieszenie zestrojono w taki sposób, że skutecznie tłumi nierówności, nawet te większe. Jego praca jest przy tym zaskakująco cicha. Minivan Chevroleta doskonale radzi sobie z polskimi drogami.Najmocniejszy turbodiesel dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych. Tańsza LT+ już w standardzie oferuje m.in. nawigację i klimatyzację automatyczną. Droższa odmiana LTZ ma ponadto 17-calowe felgi, tempomat i czujnik deszczu. Naszym zdaniem tańszy o 3 tysiące złotych LT+ będzie jednak rozsądniejszym wyborem.
Chevrolet Orlando 2.0D LTZ
Chevrolet Orlando 2.0D LTZ - test (czytaj artykuł)
Plusy:
- funkcjonalna, 7-osobowa kabina
- dynamiczny silnik
- dobra widoczność
- bogate wyposażenie seryjne
- atrakcyjny wygląd
Minusy:
- niewielki bagażnik
- spore zużycie paliwa w ruchu miejskim
- przeciętna jakość tworzyw
- powolne działanie nawigacji
Wojtek Jurko
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1998 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 163 KM/3800 |
Maks. moment obrotowy | 360 Nm/2000 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man./6-biegowa |
Pojemność bagażnika | 101/466/1490 l |
Opony | 215/60 R16 |
Wymiar (dł./szer./wys.) | 465/184/163 cm |
Rozstaw osi | 276 cm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 195 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,0 s |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 7,9/4,9/6,0 |
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km) | 9,0/6,5 |
Cena | 83 240 zł |