Chevrolet Orlando 2.0D LTZ - test

Minivany to auta wybierane głównie z rozsądku. Orlando udowadnia, że rozsądek może mieć styl.

Zawieszenie Chevroleta zapewnia wysoki komfort jazdy. 16-calowe koła to optymalny wybór.
Zawieszenie Chevroleta zapewnia wysoki komfort jazdy. 16-calowe koła to optymalny wybór.Motor

Klasa kompaktowych minivanów od dawna zdominowana jest przez auta francuskie. Tu rządzą Citroen C4 Picasso, Renault Scenic czy Peugeot 5008. Jednak w ubiegłym roku do czołówki segmentu przebojem wdarł się amerykański Chevrolet z modelem Orlando. Co sprawiło, że zostawił w tyle takie modele jak Volkswagen Touran czy Opel Zafira? Powodów jest kilka. Pierwszy z nich to wyraziste nadwozie, w którym można się dopatrzyć cech SUV-a. W tej klasie styl zazwyczaj ustępuje funkcjonalności. Drugi to fakt, że każda, nawet bazowa wersja Orlando jest 7-osobowa, a trzeci to z pewnością atut rozsądnie skalkulowanej ceny.W gamie Orlando znajdują się trzy wersje silnikowe – benzynowa 1.8 (141 KM) i diesel 2.0 w dwóch wariantach mocy: 130 lub 163 KM. Najmocniejszy silnik to idealny napęd dla osób, które planują pokonywanie dłuższych tras przy pełnym obciążeniu auta. 163 KM i 360 Nm momentu obrotowego sprawiają, że wyprzedzanie nie stanowi większego problemu. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa skrzynia, która działa z odpowiednią precyzją. Zużycie paliwa w trasie utrzymuje się na poziomie 6,5 litra, co trzeba uznać za dobry rezultat. Przy zbiorniku o pojemności 64 litrów można uzyskać zasięg 1000 kilometrów. W ruchu miejskim spalanie sięga 9 l/100 km.

Czytelne zegary i dźwignia zmiany biegów tuż pod ręką. Same plusy.Motor

Mocną stroną Orlando jest komfort jazdy. Zawieszenie zestrojono w taki sposób, że skutecznie tłumi nierówności, nawet te większe. Jego praca jest przy tym zaskakująco cicha. Minivan Chevroleta doskonale radzi sobie z polskimi drogami.Najmocniejszy turbodiesel dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych. Tańsza LT+ już w standardzie oferuje m.in. nawigację i klimatyzację automatyczną. Droższa odmiana LTZ ma ponadto 17-calowe felgi, tempomat i czujnik deszczu. Naszym zdaniem tańszy o 3 tysiące złotych LT+ będzie jednak rozsądniejszym wyborem.

Chevrolet Orlando 2.0D LTZ

Chevrolet Orlando 2.0D LTZ - test (czytaj artykuł)

Fotele są dość twarde i dobrze wyprofilowane. Motor
Trzeci rząd siedzeń jest seryjny w każdej wersji.Motor
Z tyłu kanapa – szkoda, że nie ma tu trzech foteli.Motor
Fotele trzeciego rzędu po złożeniu tworzą płaską podłogę bagażnika o pojemności 466 litrów.Motor
Odchylany panel radia kryje schowek, a także wejścia AUX i USB.Motor
Czytelne zegary i dźwignia zmiany biegów tuż pod ręką. Same plusy.Motor
Zawieszenie Chevroleta zapewnia wysoki komfort jazdy. 16-calowe koła to optymalny wybór.Motor
Na tle jednobryłowych konkurentów Orlando wyróżnia się kanciastą sylwetką.Motor

Plusy:

  • funkcjonalna, 7-osobowa kabina
  • dynamiczny silnik
  • dobra widoczność
  • bogate wyposażenie seryjne
  • atrakcyjny wygląd

Minusy:

  • niewielki bagażnik
  • spore zużycie paliwa w ruchu miejskim
  • przeciętna jakość tworzyw
  • powolne działanie nawigacji

Wojtek Jurko

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
163 KM/3800
Maks. moment obrotowy
360 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Pojemność bagażnika
101/466/1490 l
Opony
215/60 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
465/184/163 cm
Rozstaw osi
276 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,9/4,9/6,0
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,5
Cena
83 240 zł
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas