Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels - test

Pełnowymiarowa wersja miniatury Chevroleta Camaro? Brzmi dziwnie, ale taki samochód istnieje. I ucieleśnia dziecięce marzenia wielu dużych chłopców.

„Przymrużone” światła, płaska sylwetka i wielki garb na masce – widok Camaro w lusterku zachęca do zwolnienia pasa.
„Przymrużone” światła, płaska sylwetka i wielki garb na masce – widok Camaro w lusterku zachęca do zwolnienia pasa.Motor
Kierownica z Aveo i tanie plastiki nie robią zbyt dobrego wrażenia. Sytuację nieco ratują wskaźniki przypominające te z 1. generacji Camaro (produkowanej w latach 1966-70) i system multimedialny z nawigacją (seryjny w tej wersji).Motor

Każdy mężczyzna fascynował się w młodości "resorakami", czyli małymi modelami samochodów. Tę tęsknotę wykorzystał Chevrolet i zaoferował model Camaro w limitowanej wersji Hot Wheels. Niestety, wszystkie egzemplarze znalazły już nabywców.

Wyróżniają ją lakier Pacific Blue, powiększone spoilery i progi oraz czarne felgi i pas w osi nadwozia. Jest też logo Hot Wheels na grillu, błotnikach i pod spoilerem z tyłu oraz typowa dla modelików tej firmy okleina nad tylnymi kołami.

Jeśli dodać do tego muskularną sylwetkę z wielkimi kołami, nie powinno dziwić, że auto zwraca uwagę każdego, niezależnie od płci i wieku.

Potężne serce

W ponurej kabinie cały czar pryska. Ale tylko na chwilę. By nie skupiać się na tanich plastikach, wystarczy przekręcić kluczyk.

Choć bulgot przy niskich obrotach jest cichy, od razu słychać, że pod długą maską kryje się kawał silnika. 405-konne V8 ma pojemność aż 6,2 l.

Współpracuje z 6-biegowym "automatem", który potrafi pracować bardzo płynnie, ale po mocnym dodaniu gazu robi się szybki i brutalny. Pozwala przy tym rozpędzić samochód do 100 km/h w zaledwie 5,3 s.

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels (czytaj test)

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor
Chevrolet Camaro Coupe AT Hot WheelsMotor

Pozytywnie zaskakuje też zachowanie Camaro w zakrętach. Pomimo amerykańskich korzeni auto prawie się nie przechyla, nie ma też tendencji do pod- czy nadsterowności.

Co nie znaczy, że Camaro nie potrafi "zamiatać" tyłem. Po wyłączeniu elektronicznych stróżów ten Chevrolet ucieszy każdego miłośnika driftingu.

Ostrożnie z gazem!

Z prawym pedałem zawsze trzeba się jednak obchodzić bardzo ostrożnie - nawet gdy stabilizacja toru jazdy i kontrola trakcji są włączone. Zdarza się bowiem, że reagują one z niewielką zwłoką, pozwalając na delikatny uślizg tylnych kół.

Na suchej nawierzchni bywa to efektowne, ale nie niebezpieczne. Gdy droga jest mokra, tył potrafi jednak "uciec" nawet przy zupełnie delikatnym dodaniu gazu - np. po najechaniu na śliskie pasy przejścia dla pieszych. W takich warunkach naprawdę warto zwolnić.

Przy okazji mona docenić się zupełnie niezły komfort jazdy. I oszczędzić trochę paliwa. W mieście zamiast 25 l na każde 100 km podczas spokojnej jazdy auto zużyje 16 litrów, a w trasie - 10 zamiast 15.

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels (czytaj test)

Dodatkowe wskaźniki: ciśnienie oleju, napięcie oraz temp. oleju w silniku i skrzyni.Motor
Dostrojone „po europejsku” zawieszenie, dobry rozkład mas (52% na przednią oś, 48% na tył) i szerokie opony (aż 275 mm z tyłu) zapewniają zaskakująco pewne i neutralne zachowanie w szybkich łukach i podczas gwałtownych manewrów.Motor
Już zwykłe Camaro jest fenomenalne, ale ta wersja jest jeszcze lepsza!Motor
Klasyczna, nawiązująca kształtem do butelki Coca-Coli sylwetka Camaro w tym zestawie kolorystycznym wygląda wyjątkowo dobrze.Motor
Słabą widoczność do tyłu rekompensuje niezłej jakości kamera cofania.Motor
Duże i wygodne fotele Camaro dają wystarczające podparcie boczne.Motor
Kierownica z Aveo i tanie plastiki nie robią zbyt dobrego wrażenia. Sytuację nieco ratują wskaźniki przypominające te z 1. generacji Camaro (produkowanej w latach 1966-70) i system multimedialny z nawigacją (seryjny w tej wersji).Motor
Wyświetlanie prędkości na szybie ułatwia kierowcy skupianie się na drodze.Motor
...ale podczas jazdy nie czuć tak wielkiej masy auta.Motor
1,8 tony – to nie przelewki...Motor
„Przymrużone” światła, płaska sylwetka i wielki garb na masce – widok Camaro w lusterku zachęca do zwolnienia pasa.Motor

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels - podsumowanie

Nie można uderzać nim o ściany, a i tak pełnowymiarowe Camaro Hot Wheels cieszy jak najlepszy "resorak".

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels: plusy

  • fenomenalny wygląd,
  • świetne osiągi,
  • pewne prowadzenie,
  • automat łączący niezłą płynność z dużą szybkością zmian biegów,
  • bogate wyposażenie seryjne,
  • rozsądna cena.

Chevrolet Camaro Coupe AT Hot Wheels: minusy

  • ponure i tandetnie wykończone wnętrze,
  • niepewne zachowanie na mokrej drodze.

Miniaturowa wersja Camaro Hot Wheels

Amerykańska firma Mattel produkuje modele Hot Wheels od 1968 r. Pierwszym była przeróbka ówczesnego Camaro (do dziś produkty tej marki wyróżniają się modyfikacjami nadwozia i fantazyjnym malowaniem). Testowane Camaro to nie pierwsza pełnowymiarowa wersja modeliku Hot Wheels, ale poprzednie były jednostkowymi egzemplarzami nieprzeznaczonymi na sprzedaż.Hot Wheels
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
6162 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
405 KM/5900
Maks. moment obrotowy
556 Nm/4300
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
484/188/136 cm
Rozstaw osi
285 cm
Średnica zawracania
11,6 m
Masa/ładowność
1795/405 kg
Poj. bagażnika
384 l
Poj. zbiornika paliwa
72 l (Pb 95)
Opony (przód; tył)
245/45 R20; 275/40 R20
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,5 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
5,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
11,6 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,4 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
61,8 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
18,9/9,7/13,1
Teoretyczny zasięg
550 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
19,2/11,4/15,3
Rzeczywisty zasięg
470 km
Cena wersji podstawowej**
227 900 zł
Cena
251 800 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas