Chevrolet Aveo 1.4 LTZ - test

Aveo trzeciej generacji znacznie zyskało na urodzie, a w wersji sedan jego bagażnik ma ponad 500 litrów.

Agresywny przód z charakterystycznymi reflektorami może się podobać.
Agresywny przód z charakterystycznymi reflektorami może się podobać.Motor
Zestawienie analogowego obrotomierza i cyfrowego wyświetlacza prędkości jest dość kontrowersyjne. Przełączniki przy kierownicy są żywcem przeniesione z Opli.Motor

Nowy Chevrolet Aveo znacznie różni się od poprzednika. Zmiany wyszły mu na lepsze - agresywniejszy przód i dość zgrabny tył sprawiają, że auto może się podobać. Nie zrezygnowano przy tym z wersji sedan, co dla naszego rynku ma znaczenie - w ubiegłym roku 40 proc. wszystkich sprzedanych w Polsce Aveo stanowiły odmiany 4-drzwiowe.

Zaletą sedana jest sporej pojemności bagażnik, mieszczący 502 l (o 102 l więcej niż w poprzedniku). To wartość porównywalna z konkurentami: Hondą City (506 l), Fiatem Lineą (500 l) czy Renault Thalią (506 l). Mankamentem jest jednak brak uchwytu ułatwiającego jego zamykanie, w związku z czym łatwo pobrudzić sobie ręce, gdy pokrywa jest mokra i zabłocona. Przeszkadza też gwałtowność, z jaką klapa bagażnika opada - można nią sobie przyciąć dłoń lub wyjmowany bagaż. Zadbano za to o sporą liczbę schowków we wnętrzu - znajdują się na podszybiu, w okolicach radia, powyżej dźwigni zmiany biegów, w drzwiach i przed pasażerem z przodu.

Benzynowy silnik 1,4 l/100 KM, który napędza Aveo, zapewnia przyzwoite osiągi, chociaż zużycie paliwa w trasie powinno być mniejsze. W najbogatszej wersji wyposażenia LTZ samochód ma m.in. tempomat, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie otwierane szyby tylne, manualną klimatyzację i skórzaną kierownicę.

Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Zawiasy klapy bagażnika głęboko wnikają do jego wnętrza, utrudniając rozmieszczenie pakunków.Motor
Zamiast koła zapasowego jest zestaw naprawczy.Motor
Zestawienie analogowego obrotomierza i cyfrowego wyświetlacza prędkości jest dość kontrowersyjne. Przełączniki przy kierownicy są żywcem przeniesione z Opli.Motor
Zaletą sedana jest sporej pojemności bagażnik, mieszczący 502 l (o 102 l więcej niż w poprzedniku).Motor
Agresywny przód z charakterystycznymi reflektorami może się podobać.Motor
To wartość porównywalna z konkurentami: Hondą City (506 l), Fiatem Lineą (500 l) czy Renault Thalią (506 l).Motor

Plusy:

  • wygodne fotele przednie z szerokimi oparciami i długimi siedziskami;
  • pojemna przestrzeń bagażowa;

Minusy:

  • brak uchwytu w bagażniku utrudniający zamykanie;
  • hałas dobiegający z podwozia podczas pokonywania nierówności;
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1398 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
100 KM/6000
Maks. moment obrotowy
130 Nm/4000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Pojemność bagażnika
502 l
Opony
205/55 R15
Wymiar (dł./szer./wys.)
440/174/152 cm
Rozstaw osi
253 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,2 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,7/4,9/5,9
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
7,9/5,8
Cena
52 990 zł

Maciej Pobocha

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas