Chevrolet Aveo 1.4 LTZ - test
Aveo trzeciej generacji znacznie zyskało na urodzie, a w wersji sedan jego bagażnik ma ponad 500 litrów.
Nowy Chevrolet Aveo znacznie różni się od poprzednika. Zmiany wyszły mu na lepsze - agresywniejszy przód i dość zgrabny tył sprawiają, że auto może się podobać. Nie zrezygnowano przy tym z wersji sedan, co dla naszego rynku ma znaczenie - w ubiegłym roku 40 proc. wszystkich sprzedanych w Polsce Aveo stanowiły odmiany 4-drzwiowe.
Zaletą sedana jest sporej pojemności bagażnik, mieszczący 502 l (o 102 l więcej niż w poprzedniku). To wartość porównywalna z konkurentami: Hondą City (506 l), Fiatem Lineą (500 l) czy Renault Thalią (506 l). Mankamentem jest jednak brak uchwytu ułatwiającego jego zamykanie, w związku z czym łatwo pobrudzić sobie ręce, gdy pokrywa jest mokra i zabłocona. Przeszkadza też gwałtowność, z jaką klapa bagażnika opada - można nią sobie przyciąć dłoń lub wyjmowany bagaż. Zadbano za to o sporą liczbę schowków we wnętrzu - znajdują się na podszybiu, w okolicach radia, powyżej dźwigni zmiany biegów, w drzwiach i przed pasażerem z przodu.
Benzynowy silnik 1,4 l/100 KM, który napędza Aveo, zapewnia przyzwoite osiągi, chociaż zużycie paliwa w trasie powinno być mniejsze. W najbogatszej wersji wyposażenia LTZ samochód ma m.in. tempomat, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie otwierane szyby tylne, manualną klimatyzację i skórzaną kierownicę.
Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
Plusy:
- wygodne fotele przednie z szerokimi oparciami i długimi siedziskami;
- pojemna przestrzeń bagażowa;
Minusy:
- brak uchwytu w bagażniku utrudniający zamykanie;
- hałas dobiegający z podwozia podczas pokonywania nierówności;
Silnik | benzynowy |
Pojemność skokowa | 1398 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 100 KM/6000 |
Maks. moment obrotowy | 130 Nm/4000 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man./5-biegowa |
Pojemność bagażnika | 502 l |
Opony | 205/55 R15 |
Wymiar (dł./szer./wys.) | 440/174/152 cm |
Rozstaw osi | 253 cm |
Osiągi (dane producenta) | |
Prędkość maksymalna | 177 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,2 s |
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) | 7,7/4,9/5,9 |
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km) | 7,9/5,8 |
Cena | 52 990 zł |
Maciej Pobocha