BMW 420d Gran Coupe - test

<b>Seria 4 Gran Coupe ma niemal takie same wymiary jak Coupe. Poza dodatkową parą drzwi, wyróżnia ją dłuższy i wyższy dach.</b>
<b>Seria 4 Gran Coupe ma niemal takie same wymiary jak Coupe. Poza dodatkową parą drzwi, wyróżnia ją dłuższy i wyższy dach.</b>Motor
Wnętrze jest znane z każdego BMW serii 3 i 4. Dobra jakość wykonania, dużo miejsca na drobiazgi oraz fantastyczna ergonomia. Szkoda tylko, że kierownicy nie da się nieco bardziej obniżyć. Drewniane wstawki kosztują 2011 zł.
Wnętrze jest znane z każdego BMW serii 3 i 4. Dobra jakość wykonania, dużo miejsca na drobiazgi oraz fantastyczna ergonomia. Szkoda tylko, że kierownicy nie da się nieco bardziej obniżyć. Drewniane wstawki kosztują 2011 zł.Motor

BMW 420d Gran Coupe

...do wyboru są 4: od sportowego po ekonomiczne.
...do wyboru są 4: od sportowego po ekonomiczne.Motor
Te przyciski służą do zmiany ustawień samochodu....
Te przyciski służą do zmiany ustawień samochodu....Motor
Gran Coupe prowadzi się podobnie do BMW serii 3. Jest zwarte, ma dobrą trakcję i nie przechyla się nadmiernie w zakrętach.
Gran Coupe prowadzi się podobnie do BMW serii 3. Jest zwarte, ma dobrą trakcję i nie przechyla się nadmiernie w zakrętach.Motor
Seria 4 Gran Coupe ma niemal takie same wymiary jak Coupe. Poza dodatkową parą drzwi, wyróżnia ją dłuższy i wyższy dach.
Seria 4 Gran Coupe ma niemal takie same wymiary jak Coupe. Poza dodatkową parą drzwi, wyróżnia ją dłuższy i wyższy dach.Motor
Sporo miejsca na nogi, ale za niski dach. Pośrodku siedzi się niewygodnie.
Sporo miejsca na nogi, ale za niski dach. Pośrodku siedzi się niewygodnie.Motor
Regulowana wysokość otwarcia pokrywy.
Regulowana wysokość otwarcia pokrywy.Motor
...wpisywania np. miejsca docelowego.
...wpisywania np. miejsca docelowego.Motor
Centrum obsługi systemu multimedialnego z nawigacją. Na szczycie pokrętła znalazł się gładzik do...
Centrum obsługi systemu multimedialnego z nawigacją. Na szczycie pokrętła znalazł się gładzik do...Motor
Wnętrze jest znane z każdego BMW serii 3 i 4. Dobra jakość wykonania, dużo miejsca na drobiazgi oraz fantastyczna ergonomia. Szkoda tylko, że kierownicy nie da się nieco bardziej obniżyć. Drewniane wstawki kosztują 2011 zł.
Wnętrze jest znane z każdego BMW serii 3 i 4. Dobra jakość wykonania, dużo miejsca na drobiazgi oraz fantastyczna ergonomia. Szkoda tylko, że kierownicy nie da się nieco bardziej obniżyć. Drewniane wstawki kosztują 2011 zł.Motor
Opcjonalne sportowe fotele z regulacją podpórki pod uda są po prostu świetne.
Opcjonalne sportowe fotele z regulacją podpórki pod uda są po prostu świetne.Motor
Bagażnik ma pojemność 480 l. Oparcie jest składane w proporcji 40:20:40.
Bagażnik ma pojemność 480 l. Oparcie jest składane w proporcji 40:20:40.Motor
184-konny silnik w teście średnio zużył zaledwie 6,4 l paliwa na 100 km.
184-konny silnik w teście średnio zużył zaledwie 6,4 l paliwa na 100 km.Motor
Półka zasłaniająca bagażnik otwiera się razem z pokrywą. Można ją zdemontować w łatwy sposób.
Półka zasłaniająca bagażnik otwiera się razem z pokrywą. Można ją zdemontować w łatwy sposób.Motor
Prawdziwe, a nie udawane wloty powietrza w błotnikach zwiększają sprawność aerodynamiczną.
Prawdziwe, a nie udawane wloty powietrza w błotnikach zwiększają sprawność aerodynamiczną.Motor
BMW nadal obstaje przy tym, że coupe, nawet jeśli jest tylko „udawane”, powinno mieć drzwi bez ramek. Gran Coupe takie ma.
BMW nadal obstaje przy tym, że coupe, nawet jeśli jest tylko „udawane”, powinno mieć drzwi bez ramek. Gran Coupe takie ma.Motor
BMW 420d Gran Coupe
BMW 420d Gran CoupeMotor

Zobacz również:

    BMW 420d Gran Coupe - podsumowanie

    • bardzo dobra pozycja za kierownicą,
    • znakomita ergonomia,
    • duże bagażnik i ładowność,
    • dobra jakość wykonania
    • za mała przestrzeń na głowy pasażerów kanapy,
    • przeciętny poziom hałasu
    • znakomite osiągi,
    • niewielkie zapotrzebowanie na paliwo,
    • natychmiastowa reakcja na dodanie gazu,
    • wspaniały automat
    • nieprzyjemny i zbyt donośny dźwięk silnika
    • stabilne zachowanie przy wysokich prędkościach,
    • niezły komfort jazdy,
    • możliwość zmiany ustawień samochodu
    • nie najlepsze hamulce,
    • gwałtowne reakcje na zmiany obciążenia
    • bogate wyposażenie seryjne,
    • bezpłatny 5-letni pakiet seriwsowy
    • wysoka cena zakupu,
    • tylko dwa lata gwarancji,
    • bardzo drogie elementy wyposażenia dodatkowego

    Rodzina BMW serii 3 i 4

    Rodzina BMW serii 3 i 4
    Rodzina BMW serii 3 i 4Motor

    Dane techniczne: BMW 420d Gran Coupe

     
    BMW serii 4 Gran Coupe
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1995 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    184 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    380 Nm/1750
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    464/183/139 cm
    Rozstaw osi
    281 cm
    Średnica zawracania
    11,3 m
    Masa/ładowność
    1525/560 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    480/1300 l
    Poj. zbiornika paliwa
    57 l (ON)
    Opony (przód; tył)
    225/45 R18; 255/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    231 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,5 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,3 s
    Przyspieszenie 0-130 km/h
    12,4 s
    Przyspieszenie 0-150 km/h
    17,1 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,7 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,4 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,1 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,4/4,1/4,6
    Teoretyczny zasięg
    1240 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,4/5,3/6,4
    Rzeczywisty zasięg
    890 km
    Cena wersji podstawowej**
    179 300 zł
    Cena
    189 563 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem