BMW 116i - test

Po zmianach najmniejsze BMW prezentuje się bardziej agresywnie. W opcji pojawiły się w pełni diodowe reflektory.
Po zmianach najmniejsze BMW prezentuje się bardziej agresywnie. W opcji pojawiły się w pełni diodowe reflektory.Motor
Zmiany w kabinie ograniczyły się do nowych okładzin. Świetny montaż, prosta obsługa i niska, sportowa pozycja za kierownicą.
Zmiany w kabinie ograniczyły się do nowych okładzin. Świetny montaż, prosta obsługa i niska, sportowa pozycja za kierownicą.Motor
Doskonale wyprofilowane fotele o szerokim zakresie regulacji.
Doskonale wyprofilowane fotele o szerokim zakresie regulacji.Motor
Dużo miejsca nad głową, przeciętnie na kolana, wąski otwór drzwi.
Dużo miejsca nad głową, przeciętnie na kolana, wąski otwór drzwi. Motor
Bagażnik – wystarczająco pojemny (360 l) i foremny, ale z wysokim progiem (70 cm).
Bagażnik – wystarczająco pojemny (360 l) i foremny, ale z wysokim progiem (70 cm). Motor
Nowe, zachodzące na klapę tylne lampy poszerzają optycznie karoserię zmodernizowanej serii 1.
Nowe, zachodzące na klapę tylne lampy poszerzają optycznie karoserię zmodernizowanej serii 1.Motor

BMW 116i: PODSUMOWANIE

  • całkiem przestronna kabina,
  • bardzo wysoka jakość wykonania,
  • pewne prowadzenie,
  • skuteczne hamulce,
  • bogata lista opcji.
  • ograniczona widoczność do tyłu,
  • słaba dynamika,
  • niska kultura pracy silnika,
  • nadmierne zużycie paliwa,
  • wysoka cena.

NOWY TRZYCYLINDROWY SILNIK

silnik 3-cylindrowy turbo BMW
silnik 3-cylindrowy turbo BMWMotor

BMW 116i

BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor
BMW 116i
BMW 116iMotor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: BMW 116i

BMW 116i
 
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1499 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
109 KM/4500
Maks. moment obrotowy
180 Nm/1250
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe wentylowane/tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
433/177/142 cm
Rozstaw osi
269 cm
Średnica zawracania
10,9 m
Masa/ładowność
1380/490 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
360/1200 l
Poj. zbiornika paliwa
52 l (Pb 95)
Opony
195/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,3 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
59,5 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta*
6,7/4,5/5,3
Teoretyczny zasięg
980 km
Dane testowe*
9,3/5,3/7,3
Rzeczywisty zasięg
710 km
Cena
93 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby