Audi A8 Lang 4.2 TDI Quattro - test

Nawet na autostradzie 
A8 4.2 TDI rzadko 
zużywa więcej niż 
10 l paliwa na 100 km.
Nawet na autostradzie 
A8 4.2 TDI rzadko 
zużywa więcej niż 
10 l paliwa na 100 km.Motor
System MMI z 8-calowym kolorowym ekranem należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skórzana tapicerka. Jedynie nawigacja satelitarna wymaga dopłaty.
System MMI z 8-calowym kolorowym ekranem należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skórzana tapicerka. Jedynie nawigacja satelitarna wymaga dopłaty.Motor

Audi A8 Lang 4.2 TDI Quattro

Prawdziwy majstersztyk – silnik 4.2 TDI jest cichy i oszczędny, ale gdy trzeba potrafi ryknąć.
Prawdziwy majstersztyk – silnik 4.2 TDI jest cichy i oszczędny, ale gdy trzeba potrafi ryknąć.Motor
Gdyby nie znaczek na klapie bagażnika, nie sposób byłoby się zorien-tować po brzmieniu silnika, że pod maską pracuje silnik Diesla.
Gdyby nie znaczek na klapie bagażnika, nie sposób byłoby się zorien-tować po brzmieniu silnika, że pod maską pracuje silnik Diesla.Motor
Nawet na autostradzie A8 4.2 TDI rzadko zużywa więcej niż 10 l paliwa na 100 km.
Nawet na autostradzie A8 4.2 TDI rzadko zużywa więcej niż 10 l paliwa na 100 km.Motor
Asystent jazdy nocnej znakomicie radzi sobie z ostrzeganiem przed pieszymi w polu „rażenia”.
Asystent jazdy nocnej znakomicie radzi sobie z ostrzeganiem przed pieszymi w polu „rażenia”.Motor
Jakość obrazu z kamery cofania jest wysoka. Szkoda, że nie należy ona do wyposażenia seryjnego.
Jakość obrazu z kamery cofania jest wysoka. Szkoda, że nie należy ona do wyposażenia seryjnego.Motor
Przednie zagłówki mają szerokie możliwości regulacji.
Przednie zagłówki mają szerokie możliwości regulacji.Motor
W wydłużonej wersji z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Na życzenie mogą tam być dwa indywidualne fotele.
W wydłużonej wersji z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Na życzenie mogą tam być dwa indywidualne fotele.Motor
System MMI z 8-calowym kolorowym ekranem należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skórzana tapicerka. Jedynie nawigacja satelitarna wymaga dopłaty.
System MMI z 8-calowym kolorowym ekranem należy do wyposażenia standardowego, podobnie jak 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skórzana tapicerka. Jedynie nawigacja satelitarna wymaga dopłaty.Motor
System audio Bang & Olufsen jest drogi, ale znakomity.
System audio Bang & Olufsen jest drogi, ale znakomity.Motor
Dźwignia skrzyni biegów ma za mały skok między trybami.
Dźwignia skrzyni biegów ma za mały skok między trybami.Motor
Panel MMI – duży i łatwy w obsłudze. Na panelu po lewej można „pisać” komendy dla nawigacji.
Panel MMI – duży i łatwy w obsłudze. Na panelu po lewej można „pisać” komendy dla nawigacji.Motor
Bagażnik A8, niezależnie od wersji nadwozia, ma 510 litrów pojemności i regularne kształty.
Bagażnik A8, niezależnie od wersji nadwozia, ma 510 litrów pojemności i regularne kształty.Motor

Dane techniczne: Audi A8 Lang 4.2 TDI Quattro

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
4134 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
350 KM/4000
Maks. moment obrotowy
800 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
12,7 m
Masa/ładowność
1995/605 kg
Pojemność bagażnika
510 l
Pojemność zbiornika paliwa
90 l (ON)
Opony
235/55 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
527/195/146 cm
Rozstaw osi
312 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,1/6,1/7,6
Emisja dwutlenku węgla
199 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
58,8 dB
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
11,5/7,5
Cena
439 500 zł