Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic - test

Zmiany, jakim poddano Audi A4 przy okazji face liftingu nie są przełomowe. Jednak dzięki nim, ten udany model jest teraz wręcz do bólu dopracowany.

Pakiet S line obejmuje 18-calowe felgi, sportowe fotele i zawieszenie. "Dziewiętnastki" kosztują 3 tys. zł.
Pakiet S line obejmuje 18-calowe felgi, sportowe fotele i zawieszenie. "Dziewiętnastki" kosztują 3 tys. zł.Motor

Obecna generacja Audi A4 jest w produkcji od 2007 r. To sporo - tym bardziej, że największy rywal, BMW serii 3, dopiero co doczekał się nowej odsłony. Na kolejną generację A4 trzeba jednak poczekać jeszcze dwa lata, a o powodzenie aktualnej ma w tym czasie zadbać właśnie przeprowadzony lifting.Bez rewolucjiZewnętrzne modyfikacje nie są wielkie. Zmienił się kształt grilla i reflektorów, nowe są lusterka, nieco inaczej wyglądają tylne światła. Trzeba przyznać, że ta kosmetyka odświeżyła wygląd Audi, trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że wielu osobom jeszcze bardziej utrudni ona odróżnienie A4 od pozostałych modeli marki.

Znakomita jakość pozostała bez zmian, uproszczono za to obsługę systemu MMI.Motor

Jeszcze subtelniejsze są zmiany w kabinie. Wygląd deski rozdzielczej nieco odświeżył szary panel w jej górnej części, pojawiły się też nowe kolory tworzyw i tapicerek - wszystkie poza widoczną na zdjęciach czernią. Nie zmieniły się dwie główne cechy wnętrza A4. Pierwszą jest niezbyt porywający design, drugą - ogromna dbałość o szczegóły. Wszelkie szczeliny są niewielkie, wszystkie przyciski i pokrętła działają z przyjemnym, delikatnym oporem, a obsługa każdego elementu jest bardzo intuicyjna.Nieco zmodernizowano za to interfejs systemu multimedialnego MMI - zrezygnowano z czterech przycisków na jego panelu, dzięki czemu stał się on jeszcze przyjaźniejszy użytkownikowi niż dotychczas. Bez zmian pozostał ogromny zakres regulacji foteli i kierownicy oraz wymiary wnętrza. Wygodną pozycję "za kółkiem" przyjmie nawet osoba o wzroście 2 m, z tyłu ilość miejsca jest wystarczająca.Wilk w owczej skórzeTestowane auto to topowa benzynowa odmiana A4 ze stałym napędem 4x4 i dwusprzęgłową skrzynią S tronic. Wybierając tę wersję, warto dokupić dynamiczny układ kierowniczy (4810 zł) i regulowane zawieszenie (5290 zł). Przyciskiem nad klimatyzacją można wówczas decydować o charakterze auta - od komfortowego (nawet na 19-calowych kołach radzi sobie z większością nierówności) po sportowy - w tym trybie auto zapewnia mnóstwo frajdy. Dla wzmocnienia efektu bardziej rasowy staje się nawet dźwięk wydechu.Jednostka 2.0 TFSI osiąga 211 KM i pozwala tej niemal 1,6-tonowej limuzynie rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 6,3 s. To rewelacyjny rezultat. Silnikowi nie brakuje pary w żadnym zakresie obrotów, każde dodanie gazu skutkuje zdecydowanym przyspieszeniem (im bliżej czerwonego pola na obrotomierzu, tym mocniejszym). Świetne są też hamulce - 35 m potrzebne do zatrzymania ze 100 km/h to doskonały wynik.Spragniony typJakieś minusy? Poza wysoką ceną (160 tys. zł, nie wliczając ok. 20 tysięcy za pakiety S line i S line Exterieur) największą wadą auta okazuje się spore zużycie paliwa. W mieście to minimum 12 l na każde 100 km, w trasie trudno zejść poniżej 8 l/100 km.

Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic

Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic - test (czytaj artykuł)

Audi A4 nie jest najprzestronniejszym samochodem klasy średniej, ale w tylnej części kabiny bez problemu zmieszczą się dwie dorosłe osoby.Motor
Odpowiednio twarde fotele z pakietu S line zapewniają bardzo dobre podparcie boczne.Motor
211-konny silnik zapewnia Audi rewelacyjne osiągi, ale ma też spory apetyt na paliwo.Motor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor
Kierowca decyduje o charakterze auta i steruje m.in. działaniem zawieszenia, czułością układu kierowniczego oraz pedału gazu. Pierwszy z pięciu trybów służy oszczędnej jeździe. Motor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor
Wzorowo czytelne wskaźniki i miły akcent - wskazówki ustawione pionowo w dół.Motor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor
Obsługa systemu MMI, którego centrum zlokalizowano przed dźwignią zmiany biegów, jest teraz łatwiejsza (np. przesuwając pokrętło regulacji głośności w boki przeszukuje się teraz stacje radiowe).Motor
Oferowane do tej pory Audi A4 miało premierę w 2007 roku. Odnowiony model można poznać po ściętych "rogach" grilla i falującej dolnej linii reflektorów. Duże wloty powietrza (a także progi i tylny dyfuzor) należą do pakietu S line Exterieur za 8 tys. zł.Motor
Stateczna, elegancka linia A4 pozostała bez zmian - na tle rywali spod znaku BMW i Mercedesa auto wygląda bardzo niepozornie. Pakiet S line obejmuje 18-calowe felgi, sportowe fotele i zawieszenie. Za lakierowane "dziewiętnastki" trzeba dopłacić 3 tys. zł.Motor
Tylne światła LED (w komplecie z diodowymi dziennymi z przodu) stanowią opcję dostępną wraz z ksenonami.Motor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor
Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronicMotor

Marcin Laska

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
211 KM/4300
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1500
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa (S tronic)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,5 m
Masa/ładowność
1565/550 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
480 l
Pojemność zbiornika paliwa
64 l (Pb 95)
Opony
225/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
470/183/143 cm
Rozstaw osi
281 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
245 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,4/6,4/7,5
Emisja dwutlenku węgla
174 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
34,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,3 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
12,2/8,1
Cena wersji podstawowej (z tym samym silnikiem i napędem)
151 400 zł
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas