Aston Martin V12 Vantage S - test

Aston Martin V12 Vantage S
Aston Martin V12 Vantage SMotor
Czerwona i purpurowa skóra nie pasują? Żaden problem - wybór jest niemal nieograniczony
Kokpit jest porządnie wykonany i ergonomiczny. Odważne kolory w testowanym aucie nie spodobają się każdemu, przełączniki z Volvo też. Za to „lustrzane” zegary są efektowne, ale i czytelne.
Kokpit jest porządnie wykonany i ergonomiczny. Odważne kolory w testowanym aucie nie spodobają się każdemu, przełączniki z Volvo też. Za to „lustrzane” zegary są efektowne, ale i czytelne.Motor

Aston Martin V12 Vantage S

Aston Martin V12 Vantage S
Aston Martin V12 Vantage SMotor
Aston Martin V12 Vantage S
Aston Martin V12 Vantage SMotor
Zamontowana z lewej strony dźwignia „ręcznego” opada po zaciągnięciu, więc nie utrudnia wysiadania.
Zamontowana z lewej strony dźwignia „ręcznego” opada po zaciągnięciu, więc nie utrudnia wysiadania.Motor
Kokpit jest porządnie wykonany i ergonomiczny. Odważne kolory w testowanym aucie nie spodobają się każdemu, przełączniki z Volvo też. Za to „lustrzane” zegary są efektowne, ale i czytelne.
Kokpit jest porządnie wykonany i ergonomiczny. Odważne kolory w testowanym aucie nie spodobają się każdemu, przełączniki z Volvo też. Za to „lustrzane” zegary są efektowne, ale i czytelne.Motor
Uchwyty na napoje są na podłokietniku, więc aby oprzeć łokieć, kierowca musi umieścić w uchwycie specjalną poduszkę. Bardzo dziwne rozwiązanie.
Uchwyty na napoje są na podłokietniku, więc aby oprzeć łokieć, kierowca musi umieścić w uchwycie specjalną poduszkę. Bardzo dziwne rozwiązanie.Motor
Aston Martin V12 Vantage S
Aston Martin V12 Vantage SMotor
Ten widok budzi respekt – nawet sportowe auta szybko ustępują Astonowi miejsca na lewym pasie.
Ten widok budzi respekt – nawet sportowe auta szybko ustępują Astonowi miejsca na lewym pasie.Motor
Aston Martin V12 Vantage S
Aston Martin V12 Vantage SMotor
Aston nazywa ten częściowo szklany kluczyk „Emotional Control Unit” (z ang. – jednostka sterująca emocjami). Nowy kosztuje ok. 6000 zł.
Aston nazywa ten częściowo szklany kluczyk „Emotional Control Unit” (z ang. – jednostka sterująca emocjami). Nowy kosztuje ok. 6000 zł.Motor
Za fotelami przewidziano miejsce na podręczny bagaż. Pod półką – akumulator, apteczka i narzędzia.
Za fotelami przewidziano miejsce na podręczny bagaż. Pod półką – akumulator, apteczka i narzędzia.Motor
Głębokie, zamontowane niemal na podłodze fotele i wielki tunel środkowy nie zostawiają wątpliwości co do charakteru auta. Miejsca jest całkiem sporo, a widoczność wokół okazuje się zaskakująco dobra.
Głębokie, zamontowane niemal na podłodze fotele i wielki tunel środkowy nie zostawiają wątpliwości co do charakteru auta. Miejsca jest całkiem sporo, a widoczność wokół okazuje się zaskakująco dobra.Motor
Seryjne hamulce ceramiczne. Z przodu: tarcze o średnicy 40 cm i 6-tłoczkowe zaciski, z tyłu – 36 cm i po cztery tłoczki na zacisk.
Seryjne hamulce ceramiczne. Z przodu: tarcze o średnicy 40 cm i 6-tłoczkowe zaciski, z tyłu – 36 cm i po cztery tłoczki na zacisk.Motor
Za każdego zbudowanego ręcznie Astona odpowiada konkretny pracownik (za tego - pan Matt Robbins).
Za każdego zbudowanego ręcznie Astona odpowiada konkretny pracownik (za tego - pan Matt Robbins).Motor
Potężny silnik szczelnie wypełnia przestrzeń pod maską. Wbrew oznaczeniu, jego pojemność to 5,9 l, ale przy tej wielkości można już chyba trochę zaokrąglać.
Potężny silnik szczelnie wypełnia przestrzeń pod maską. Wbrew oznaczeniu, jego pojemność to 5,9 l, ale przy tej wielkości można już chyba trochę zaokrąglać.Motor
Bagażnik jest wyraźnie ograniczony przez zamontowany poniżej półki zbiornik paliwa. Mimo to mieści codzienne pakunki albo weekendowe bagaże.
Bagażnik jest wyraźnie ograniczony przez zamontowany poniżej półki zbiornik paliwa. Mimo to mieści codzienne pakunki albo weekendowe bagaże.Motor

Aston Martin V12 Vantage S - podsumowanie

  • fenomenalny design,
  • efektowne, unoszące się przy otwieraniu drzwi, szlachetne materiały wykończeniowe,
  • wielka sztywność nadwozia
  • mały prześwit,
  • "niedoróbki" we wnętrzu
  • potężny silnik,
  • ogromny moment obrotowy tuż powyżej obrotów biegu jałowego,
  • piękny dźwięk silnika
  • męczący w mieście "automat",
  • duże zużycie drogiej, 98-oktanowej benzyny
  • świetne prowadzenie,
  • "dzika" natura,
  • jeden z najlepszych układów kierowniczych na świecie,
  • nadsterowność na życzenie,
  • odporność na bardzo brutalne traktowanie
  • ograniczony komfort jazdy
  • bogate wyposażenie,
  • duży wybór materiałów wykończeń i lakierów,
  • świetne audio B&O
  • astronomiczna cena,
  • cennik w euro - wzrost kursu o 10 gr podnosi cenę auta aż o 26 tys. zł

Astonem na co dzień

W mieście często trzeba się schylać, by dostrzec sygnalizację świetlną.
W mieście często trzeba się schylać, by dostrzec sygnalizację świetlną.Motor
W garażach innym użytkownikom może przeszkadzać głośność Astona.
W garażach innym użytkownikom może przeszkadzać głośność Astona.Motor
Na podjazdach trzeba bardzo uważać na niski przedni spojler z karbonu.
Na podjazdach trzeba bardzo uważać na niski przedni spojler z karbonu.Motor

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Aston Martin V12 Vantage S

 
Aston Martin V12 Vantage S
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
5935 cm3
Układ cylindrów/zawory
V12/48
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
573 KM/6750
Maks. moment obrotowy
620 Nm/5750
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
439/187/125 cm
Rozstaw osi
260 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1665/295 kg
Pojemność bagażnika
239 l
Poj. zbiornika paliwa
80 l (Pb 98)
Opony (przód; tył)
255/35 R19; 295/30 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
329 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
3,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,2 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
8,5 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
11,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
33,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
33,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
70,5 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
24,3/11,7/16,4
Teoretyczny zasięg
490 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
24,4/11,6/18,0
Rzeczywisty zasięg
440 km
Cena wersji podstawowej**
1 083 000 zł***
Cena
1 083 000 zł***
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem;
***wg kursu: 1 euro – 4,2 zł