Uwaga. Do tych silników nie montuj instalacji LPG

Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące czterech typów instalacji: od podciśnieniowych po wtrysk w fazie ciekłej.

Auta sprzed 2000 roku (typ instalacji: podciśnieniowa, zwana też mieszalnikową)

Reklama

Do jakich silników instalacja podciśnieniowa się nie nadaje?

Instalacji podciśnieniowej, a więc takiej, w której dawkowanie gazu nie jest sterowane elektronicznie, nie należy stosować do samochodów z systemem diagnostyki OBDII.

W praktyce dotyczy to aut wyprodukowanych po 2000 r. Zbyt niedokładne dawkowanie gazu będzie się objawiało notorycznym przechodzeniem silnika w tryb awaryjny.

Instalacji podciśnieniowej w zasadzie nie powinno się również zakładać do silników z plastikowym kolektorem dolotowym, gdyż tzw. strzał gazu może rozerwać kolektor. Tam stosuje się wtrysk sekwencyjny LPG.

Modele, w których lepiej nie montować instalacji LPG:

BMW serii 5 (silniki z Valvetronic)

Ford Focus (silniki Zetec)

Toyota Corolla E11-E12

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje