Sposób na tańsze części. Różnice mogą zaskoczyć

Sklepy internetowe rosną w siłę. Postanowiliśmy sprawdzić, o ile taniej można kupić części w sieci, niż gdyby robić zakupy w hurtowni części.

Sklepy internetowe rosną w siłę. Postanowiliśmy sprawdzić, o ile taniej można kupić części w sieci, niż gdyby robić zakupy w hurtowni części.

Niezwykle rzadko opłaca się robić zakupy części w ASO. Oferta zamienników w hurtowniach jest wielka, a tacy potentaci jak Intercars mają na półkach większość potrzebnych elementów.

Warto jednak wiedzieć, że duże hurtownie raczej nie dbają o klientów detalicznych, mają natomiast rozbudowane systemy rabatowe dla warsztatów i sklepów. To powoduje, że ceny detaliczne wielu części nie będą aż tak niskie, jak można by oczekiwać.

Dla przeciętnego Kowalskiego najtańszym źródłem popularnych części zamiennych są zwykle sklepy internetowe, które zaopatrują się w hurtowniach z rabatem przekraczającym czasami 45%. Swoją marżę ograniczają zwykle do kilku procent, czerpiąc zyski z ogromnej liczby transakcji. Nic więc dziwnego, że nawet po doliczeniu kosztów przesyłki można kupić wiele części o ponad jedną trzecią taniej niż w hurtowni, gdzie nie dysponuje się zniżkami.

Reklama

Wspólną platformą dla większości sklepów internetowych jest portal aukcyjny Allegro, który daje możliwość łatwego porównania cen wielu sprzedających. Poniżej przedstawione są różnice cen wybranych części zamiennych do dwóch popularnych modeli, przy czym w przypadku zakupu przez internet wliczony został koszt przesyłki. Ceny z hurtowni Intercars pochodzą z cennika internetowego i są niższe od cen w oddziałach o około 5%, jednak rabat w takiej wysokości łatwo wynegocjuje każdy klient, kupując części w oddziale.

Jak widać, nawet po doliczeniu kosztów przesyłki różnice cen są spore. Aby jednak nie wpaść w pułapkę zastawioną przez nieuczciwego sprzedającego, należy wnikliwie przeczytać opis aukcji i nie kierować się wyłącznie ceną. Powszechne są m.in. praktyki manipulacji słowami w tytule aukcji. Dopiero głębsza analiza wielu takich przypadków pozwala wykryć, że albo towar jest bezimiennym zamiennikiem części o szukanej nazwie i numerze referencyjnym, albo w zestawie jeden z elementów ma wyraźnie gorszą jakość. Z tą drugą sytuacją bardzo często można się spotkać kupując zestaw rozrządu. Np. komplet opisany jako wysokiej jakości ContiTech okazuje się składać z markowego paska i rolek, ale taniej pompy wodnej. A o jakości przecież decyduje tu najsłabsze ogniwo.

Skoda Octavia I 1.9 TDI 90 KM (cena w hurtowni, internecie, różnica)

Akumulator Varta Blue Dynamic 74 Ah - 410 zł 315 zł -23%

Filtr paliwa Filtron - 79 zł 70 zł -11%

Tarcze przednie 2 szt.+klocki ham. Bosch - 522 zł 328 zł -37%

Amortyzatory gazowe Sachs 4 szt. - 1034 zł 746 zł -28%

Świece żarowe Denso 4 szt. - 152 zł 124 zł -18%

Chłodnica wody Nissens - 255 zł 187 zł -27%

Rozrząd (pasek+rolki) INA - 653 zł 435 zł -33%

Koło dwumasowe Sachs - 1305 zł 1068 zł -18%

Intercooler Nissens - 439 zł 219 zł -50%

Wahacz przedni, najtańszy - 113 zł 87 zł -23%

Ford Focus II 1.6 115 KM

Akumulator Bosch S4 60 Ah - 320 zł 250 zł -22%

Filtr powietrza Filtron - 41 zł 37 zł -10%

Rozrząd (pasek+rolki) INA - 170 zł 130 zł -24%

Sworzeń wahacza FEBI - 71 zł 68 zł -4%

Amortyzatory Monroe 4 szt. - 976 zł 609 zł -38%

Tarcze przednie 2 szt.+klocki ham. Bosch - 724 zł 373 zł -48%

Przekładnia kierownicza regenerowana - 1294 zł 750 zł -42%

Reflektor przedni Depo - 231 zł 173 zł -25%

Olej Motul 8100 Eco-Nergy 5 l - 255 zł 187 zł -26%

Sprzęgło kpl. Valeo - 619 zł 499 zł -19%

tygodnik "Motor"
Dowiedz się więcej na temat: W Sieci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy