Reklama

Ranking "ropniaków". Golf, rover, focus

Pomimo wzrostu cen oleju napędowego samochody z silnikami wysokoprężnymi wciąż cieszą się w Europie dużym powodzeniem.

W Wielkiej Brytanii stanowią ponad połowę ogółu sprzedawanych nowych aut. Obliczono, że przeciętny zmotoryzowany Brytyjczyk przesiadając się z pojazdu benzynowego na diesla może zaoszczędzić rocznie 350 funtów. Nie tylko dzięki mniejszemu zużyciu paliwa, ale także przez korzystniejsze stawki podatkowe.

Reklama

"Ropniaki" mają także duży udział w rynku samochodów używanych. Dziennikarze "Mail Online" na podstawie danych zebranych przez serwis motors.co.uk zestawili listę 10 najpopularniejszych i najbardziej pożądanych modeli samochodów z silnikami diesla.

Nr 1 - volkswagen golf.

Najlepiej sprzedający się na wyspach brytyjskich samochód z silnikiem diesla. Ceniony za solidną konstrukcję, funkcjonalność, oszczędne jednostki napędowe, łatwość serwisowania, niskie koszty eksploatacji. Ceny: 4 500 - 10 000 funtów.

Nr 2 - rover 75.

W przeszłości ulubiony pojazd urzędników brytyjskich ministerstw. Firma produkująca rovery już nie istnieje, ale dobrze utrzymane egzemplarze modelu 75 wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Ceny: 1 000 - 6 000 funtów.

Nr 3 - ford focus. Jeden z najpopularniejszych w Wielkiej Brytanii modeli samochodów. Dobrze sprawdza się na lokalnych drogach, zdaniem autorów rankingu, "cokolwiek nierównych". Diesla montowanego w focusie określają słowem "smooth", czyli jako "gładki", "przyjemny". Ceny: 6 500 - 9 000 funtów.

Nr 4 - ford fiesta. W wersji benzynowej jest w 2011 r. najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii. Bardzo popularny także z silnikiem diesla, idealny, według twórców omawianego zestawienia, na krótkie trasy, a także jako pierwszy samochód dla młodej rodziny. Ceny: 5 500 - 9 000 funtów.

Nr 5 - mini cooper.

Marka klasycznie brytyjska, po przejęciu przez BMW nadal darzona na Wyspach dużym sentymentem. Mini z dieslem chwalone jest za świetny, pełen charakteru silnik i zróżnicowaną specyfikację. Ceny: 6 000 - 8 900 funtów.

Nr 6 - bmw serii 3. Ulubiony pojazd brytyjskiej kadry kierowniczej. Drogi, ale dobry. Ceny: 10 000 - 13 000 funtów.

Nr 7 - vauxhall corsa. Vauxhall, czyli opel. Lubiany, bo w kolejnych wcieleniach coraz lepszy. Ceny: 5 000 - 7 500 funtów.

Nr 8 - renault clio. Francuska alternatywa. Diesel bardzo oszczędny w eksploatacji. Ceny: 6 000 - 12 000 funtów.

Nr 9 - toyota yaris. Przestronne wnętrze, dobre wyposażenie i długa gwarancja. Ceny: 4 995 - 8 500.

Nr 10 - peugeot 206. Duży wybór silników i opcji wyposażeniowych. Ponadczasowy, stylowy wygląd. Ceny: 4 425 - 7 000 funtów.

Zwycięstwo vw golfa w tym zestawieniu nie dziwi - jak widać, dobra opinia jakim cieszy się ten samochód na rynku "używek" ma charakter ponadnarodowy. Podobnie nikogo raczej nie zaskakuje wysoka pozycja bmw. "Trójka w dieslu" jest w końcu marzeniem również wielu miłośników motoryzacji w Polsce. Drugie miejsce rovera można wytłumaczyć chyba tylko lokalnym patriotyzmem. Poza tym dwa fordy, kolejne bmw, tym razem w skórze mini coopera, vauxhall-opel corsa, dwaj reprezentanci Francji i tylko jeden "japończyk", do tego na odległej pozycji. Mimo wszystko motoryzacyjne gusta Brytyjczyków układają się trochę inaczej niż nasze, polskie...

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje