Oryginalne, zamienniki, a może używane? Jakie części warto kupować

Lepiej kupować części oryginalne, zamienniki czy używane?
Lepiej kupować części oryginalne, zamienniki czy używane?123RF/PICSEL

Części oryginalne - najdroższe, ale pewne rozwiązanie

Zobacz również:

    Zakup zamienników - kiedy wybrać takie części?

    • OEM (Original Equipment Manufacturer) - są to oryginalne elementy produkowane przez firmy dostarczające części na pierwszy montaż dla producenta samochodów. Są sprzedawane pod marką firmy produkującej części, a nie producenta. W Polsce są oznaczone literką Q.
    • QEQ (zamienniki porównywalnej jakości) - są to sprawdzone części zamienne, które przeszły liczne testy jakości, a do tego uzyskały odpowiednie certyfikaty (TUV, PT, PC). Mają jakość zbliżoną do OE i OEM, ale są wykonane z innych materiałów i innej technologii. Są dostępne w hurtowniach części zamiennych. W Polsce występują pod oznaczeniem P.
    • AM (Afermarket) - są to części zamienne, które nie były weryfikowane przy pomocy testów. Nie posiadają znaczków certyfikujących, ale nie oznacza to, że muszą być słabej jakości. W Polsce są oznaczone jako Z.

    Zobacz również:

      Części używane - kiedy brać pod uwagę?

      • poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi, jednostki ich kontroli elektronicznej i czujniki
      • klocki i szczęki hamulcowe
      • przewody i uszczelniacze układu hamulcowego
      • tłumiki układu wydechowego
      • przeguby układu kierowniczego i zawieszenia
      • fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi
      • układ blokady kierownicy
      • immobilisery wraz z transponderami sterowania elektronicznego
      • urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe
      • elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa np. ABS, ESP
      • przewody paliwowe
      • filtry jednorazowe i wkłady filtra
      • zawory recyrkulacji spalin
      • instalacje zasilania gazem
      • automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa
      • pióra wycieraczek szyb
      • płyny eksploatacyjne
      • katalizatory
      • kondensatory zawierające PCB
      Moto Flesz - odcinek 64. O założeniach normy Euro 7 i blackoucie czekającym nas z powodu decyzji UE INTERIA.PL