Marzysz o używanym "japończyku"? Nie ty jeden!

Wszystko wskazuje na to, że bieżący rok zakończy się kolejnym rekordem w imporcie samochodów używanych. Po pierwszych 10 miesiącach do Polski trafiło już 670 627 tego typu aut. To o 6,6 proc. więcej niż dwa lata temu.

Toyota Yaris
Toyota YarisInformacja prasowa (moto)

Jak informuje instytut Samar, liderem wciąż pozostaje Volkswagen. Tylko w tym roku przybyło na naszych drogach przeszło 92 tys. używanych aut niemieckiej marki. To niemal dokładnie tyle samo, ile wynosi całkowity import wszystkich marek japońskich! Te ostatnie, z roku na rok, cieszą się jednak coraz większą popularnością.

Od 1 stycznia do 31 października w Polsce zarejestrowano dokładnie 94 817 samochodów japońskich producentów. Wynik jest o 6,7 proc. wyższy niż w ubiegłym roku. Eksperci Samaru przygotowali też zestawienie najpopularniejszych wśród prywatnych importerów marek z Kraju Kwitnącej Wiśni.

W rankingu - z wynikiem 27 124 sztuk - prowadzi Toyota. Najpopularniejsze modele to: Yaris (7 512 sztuk), Avensis (5 452 sztuk) i RAV4 (3 032 sztuki).

Drugie miejsce zajmuje Mazda, na którą zdecydowało się 20 251 nabywców. Absolutnym numerem jeden jest tutaj "szóstka" (6 730 sztuk). Za nią uplasowały się Mazda 3 (4 202 sztuki) i Mazda 5 (2 136 sztuk).

Ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale Hondzie. Na używane, sprowadzone z zagranicy, auto tego producenta zdecydowało się w tym roku 14 264 polskich nabywców. Największą popularnością cieszy cię Civic (4 949 sztuk). Klienci chętnie decydują się też na używanego Accorda (3 008 sztuk) i model Jazz (2 998 sztuk).

Honda CivicInformacja prasowa (moto)

Miejsce w pierwszej piątce najchętniej sprowadzanych japońskich marek zajmują też: Nissan (12 400 sztuk) i Suzuki (8 803 sztuki). Najpopularniejszym z Nissanów jest obecnie Micra (3 253 sztuki). Wśród zwolenników Suzuki największym powodzeniem cieszy się Grand Vitara (2 254 sztuki).

Zauważalny zwrot polskich klientów w stronę aut marek azjatyckich łączyć można ze stopniowym odwracaniem się od - drogich w naprawach - jednostek wysokoprężnych. Udział benzynowych silników w imporcie aut japońskich producentów sięga aż 71 proc. Średnia dla całego polskiego rynku aut używanych wynosi obecnie 54,7 proc.

Suzuki Grand VitaraInformacja prasowa (moto)

Nie zmieniają się za to gusta, a raczej - zdolności nabywcze - dotyczące wieku importowanych pojazdów. Średni wiek auta japońskiej marki sprowadzonego w ostatnim czasie do Polski wynosi dziś 10,1 lat.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas