Kupujesz auto? Koniecznie sprawdź podwozie!

Nie ma wyjścia - pod samochód trzeba wejść...
Nie ma wyjścia - pod samochód trzeba wejść...Getty Images
  • Układ zawieszenia - Od tego układu zależy bezpieczeństwo jazdy, reakcja na ruchy kierownicą, komfort jazdy, trwałość innych podzespołów. Pojazd z wadliwym zawieszeniem znacząco skraca okres jego użytkowania. Ocena stanu technicznego zawieszenia metodami przyrządowymi (na warsztacie) jest zdecydowanie bardziej skuteczna i dokładna niż ocena organoleptyczna czy w oparciu o odczucia z jazdy.
  • Układ hamulcowy - W tym przypadku trzeba wykonać diagnozowanie mechanizmów uruchamiających hamulce oraz sprawdzenie skuteczności działania układu hamulcowego przez pomiar sił hamowania.
  • Układ kierowniczy - Jest jednym z najbardziej awaryjnych elementów. Wpływ na to ma nierówność nawierzchni, zmiana naprężeń a w szczególności zaniechania ze strony kierowców i przykładanie małej wagi do okresowego przeglądu. Podczas badania ważne jest sprawdzenie kompletności układu, właściwego stanu, brak uszkodzeń mechanicznych w tym pęknięć, zagięć, wycieków (z przekładni kierowniczej).
  • Układ wydechowy - Zepsuty układ wydechowy może być przyczyną złej pracy silnika, a nawet doprowadzić do jego awarii.
  • Weryfikacja elementów konstrukcyjnych - Szpachlowany błotnik czy pokrywa silnika do defekt kosmetyczny, problem się zaczyna gdy pojazd ma krzywe podłużnice, nie da się tego dobrze sprawdzić bez wchodzenia pod samochód.
  • Weryfikacja ognisk korozji i określenia stopnia ich zaawansowania- Często zdarza się, że użytkownicy skupiają się na walce z korozją tylko tam, gdzie ją widać od góry, niestety to za mało, jeśli zaczną nam korodować elementy wyżej wymienionych układów i podzespołów. Niezbędne w tym przypadku są oględziny podwozia.
.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?