Kodowanie wtryskiwaczy
Co to jest „kodowanie wtryskiwaczy” do silników Diesla i dlaczego naprawa kodowaniem jest lepsza?
W nowoczesnych dieslach precyzja dawkowania jest tak wysoka, że nawet marginalne różnice powstające w trakcie produkcji wtryskiwaczy powodują, iż każdy nieco różni się jeżeli chodzi o dawkowanie paliwa. Dlatego począwszy od II generacji wtrysku common rail (ok. 2001 roku) zaczęto wtryskiwaczom nadawać kody uwzględniające charakterystykę dawkowania każdego egzemplarza. Dzięki temu sterownik silnika jest w stanie wprowadzić niezbędne korekty, by utrzymać idealne dawki wtrysku. W trakcie naprawy (regeneracji) wtryskiwacza wymieniane są kluczowe elementy i wobec tego dawkowanie ulega zmianie. Dlatego zregenerowany wtryskiwacz powinno się zbadać na specjalnym stole probierczym, aby określić jego dawkowanie, a kody muszą być wpisane do sterownika silnika. Gdy się tego nie zrobi, pojawią się kłopoty z kulturą pracy czy spalinami.