Gdy nowy akumulator w dieslu nie pomaga

Co może być powodem zbyt wolnego kręcenia rozrusznikiem w przypadku silnika Diesla, jeżeli akumulator został wymieniony na nowy?

Przede wszystkim warto zacząć od sprawdzenia połączenia tzw. przewodu masowego silnika. Podczas kręcenia rozrusznikiem pobierany jest tak wysoki prąd (w jednostce wysokoprężnej nawet ponad 300 A), że jego przewodzenie do tzw. masy wymaga zastosowania grubego przewodu miedzianego. Jest on umieszczony w miejscu narażonym na korozję, która może powodować straty napięciowe i w efekcie wolne kręcenie rozrusznikiem. Przy okazji warto sprawdzić także połączenia elektryczne po stronie "plusowej". Dopiero po wyeliminowaniu ewentualnych kłopotów z połączeniami elektrycznymi, warto zająć się samym rozrusznikiem, który może wymagać regeneracji.

Reklama

Jak sprawdzić kondycję akumulatora - ELEKTRONIKA/ELEKTRYKA

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy