Diesel z DPF: spuszczać nadmiar oleju?

Czy jeśli w turbodieslu z filtrem cząstek stałych już po 5 tys. km od wymiany oleju jego stan zwiększył się ponad kreskę max, to należałoby odessać nieco oleju z silnika?

Jeżeli wzrósł poziomu oleju, to znaczy, że w układzie smarowania krąży już nie sam olej, a jego mieszanka z paliwem, co dramatycznie pogarsza jakość smarowania. To efekt wielokrotnie rozpoczętej i niezakończonej procedury samooczyszczania filtra cząstek stałych i samo odessanie nadmiaru oleju nie pomoże. Należy wymienić cały olej i na przyszłość zadbać, by filtr miał możliwość samooczyszczania (szybsza jazda za miastem co najmniej raz w tygodniu) lub usunąć filtr. To drugie rozwiązanie spowoduje jednak, że silnik przestanie spełniać normę emisji spalin Euro 5.

Reklama

Typowe problemy aut z DPF-em - SILNIK

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy