Używany Volkswagen Transporter T5 (2003-)

Jak na samochód dostawczy, T5 z silnikiem TDI 174 KM staje się naprawdę szybki i bardzo dobrze trzyma się drogi.
Jak na samochód dostawczy, T5 z silnikiem TDI 174 KM staje się naprawdę szybki i bardzo dobrze trzyma się drogi.Motor
Tablica przyrządów: o niebo ładniejsza niż w T4. Umiejscowienie dźwigni biegów jest praktyczne, jakość wykończenia – bez zarzutu.
Tablica przyrządów: o niebo ładniejsza niż w T4. Umiejscowienie dźwigni biegów jest praktyczne, jakość wykończenia – bez zarzutu.Motor

Volkswagen Transporter T5 (2003-)

Jak na samochód dostawczy, T5 z silnikiem TDI 174 KM staje się naprawdę szybki i bardzo dobrze trzyma się drogi.
Jak na samochód dostawczy, T5 z silnikiem TDI 174 KM staje się naprawdę szybki i bardzo dobrze trzyma się drogi.Motor
W drugim rzędzie pasażerowie mają dużo miejsca na nogi.
W drugim rzędzie pasażerowie mają dużo miejsca na nogi.Motor
Chociaż z zewnątrz T5 jest bardzo podobny do poprzednika, udało się zwiększyć przestrzeń ładunkową, a także ładowność.
Chociaż z zewnątrz T5 jest bardzo podobny do poprzednika, udało się zwiększyć przestrzeń ładunkową, a także ładowność.Motor
Tablica przyrządów: o niebo ładniejsza niż w T4. Umiejscowienie dźwigni biegów jest praktyczne, jakość wykończenia – bez zarzutu.
Tablica przyrządów: o niebo ładniejsza niż w T4. Umiejscowienie dźwigni biegów jest praktyczne, jakość wykończenia – bez zarzutu.Motor
Pojemność furgonu wynosi od 5,8 do 9,3 metra sześciennego. W wersji Mixt (na zdjęciu) jest zmniejszona o ok. 1/3 za sprawą drugiego rzędu siedzeń.
Pojemność furgonu wynosi od 5,8 do 9,3 metra sześciennego. W wersji Mixt (na zdjęciu) jest zmniejszona o ok. 1/3 za sprawą drugiego rzędu siedzeń.Motor
Polecamy odmiany z drzwiami skrzydłowymi – otwieranie i załadunek są dużo łatwiejsze.
Polecamy odmiany z drzwiami skrzydłowymi – otwieranie i załadunek są dużo łatwiejsze.Motor
Opcję stanowiło ogrzewanie wodne Webasto, standardowo montowano dogrzewacz kabiny.
Opcję stanowiło ogrzewanie wodne Webasto, standardowo montowano dogrzewacz kabiny.Motor
W bogatszych wersjach (np. Multivan) możemy znaleźć fabryczną nawigację satelitarną.
W bogatszych wersjach (np. Multivan) możemy znaleźć fabryczną nawigację satelitarną.Motor
Volkswagen T5 FL
Volkswagen T5 FLMotor
Regeneracja turbosprężarki jest niedroga, ale warsztaty zwykle nie dają gwarancji.
Regeneracja turbosprężarki jest niedroga, ale warsztaty zwykle nie dają gwarancji.Motor
Volkswagen T4
Volkswagen T4Motor
Półosie napędowe źle znoszą ostre ruszanie z dużym ładunkiem. Mogą się nawet wypiąć.
Półosie napędowe źle znoszą ostre ruszanie z dużym ładunkiem. Mogą się nawet wypiąć.Motor
Zużyte pompowtryskiwacze: w 1.9 TDI są cztery, w 2.5 TDI pięć.
Zużyte pompowtryskiwacze: w 1.9 TDI są cztery, w 2.5 TDI pięć.Motor

Zobacz również:

    Volkswagen Transporter T5 (2003-) - podsumowanie

    Inne wersje

    W wersji długiej rozstaw osi rośnie aż do 340 cm.
    W wersji długiej rozstaw osi rośnie aż do 340 cm.Volkswagen

    Silnik 2.5 TDI 130 KM

    Aby samochód dostawczy dobrze jeździł z obciążeniem, potrzebny jest silnik o odpowiedniej pojemności. Dlatego polecamy 2.5, który nie pali dużo więcej od 1.9 TDI, i ma seryjnie sześć biegów.
    Aby samochód dostawczy dobrze jeździł z obciążeniem, potrzebny jest silnik o odpowiedniej pojemności. Dlatego polecamy 2.5, który nie pali dużo więcej od 1.9 TDI, i ma seryjnie sześć biegów.Motor
    • Dwumasowe koło zamachowe, nie lubi ostrego ruszania przy większym załadunku. Nowe koło do 2.5 TDI kosztuje 1850 zł, a dochodzi jeszcze koszt wymiany i zazwyczaj koszt sprzęgła, co winduje łączną cenę powyżej 3000 zł.
    • Zużyte pompowtryskiwacze - zdarza się, że pompowtryskiwacze ulegają poluzowaniu w swoich gniazdach i paliwo przedostaje się do oleju pogarszając własności smarne.
    • Zdarzają się problemy z układem turbodoładowania. Czasem trzeba zregenerować turbinę, co okazuje się tanie, ale często warsztaty robią to niechlujnie.
    • Wypinanie się półosi - zużycie wieloklinu mocującego.
    • Usterki elektryki w kabinie, pękające plastiki.
    • Wersji kombi z trzema rzędami siedzeń i tylnymi drzwiami skrzydłowymi: może służyć zarówno jako pojazd rodzinny, jak i typowy dostawczak.
    • Wersji Multivan z napędem na cztery koła 4MOTION - idealny pojazd na wycieczki.
    • Do ciągnięcia przyczepy - koniecznie szukajmy wersji z silnikiem 2,5-litrowym.
    • Wersji z automatem, jeśli w planach jest ciągnięcie ciężkiej przyczepy.
    • Egzemplarzy ze wszystkimi możliwymi udogodnieniami, jeżeli nie będziemy z nich zbyt często korzystać.
    • Samochodów pozbawionych wszelkiej dokumentacji serwisowej - mają zwykle ogromne przebiegi (ponad 300 tys. km).

    Dane techniczne: Volkswagen Transporter T5 (2003-) - wybrane wersje silnikowe

    Wersja
    2.0
    3.2 VR6
    1.9 TDI
    1.9 TDI
    2.5 TDI
    2.5 TDI
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1984 cm3
    3189 cm3
    1896 cm3
    1896 cm3
    2460 cm3
    2460 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    VR6/24
    R4/8
    R4/8
    R5/10
    R5/10
    Moc maksymalna
    116 KM
    241 KM
    84 KM
    105 KM
    130 KM
    174 KM
    Maks. moment obr.
    170 Nm
    315 Nm
    220 Nm
    250 Nm
    340 Nm
    400 Nm
    Osiągi    
    Prędkość maksymalna
    163 km/h
    205 km/h
    146 km/h
    159 km/h
    168 km/h
    188 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    17,8 s
    10,5 s
    19,7 s
    18,4 s
    15,3 s
    11,8 s
    Średnie zużycie
    paliwa w l/100 km*
    11,0
    12,2
    7,5
    7,7
    9,0
    9,5
    *dane fabryczne