Używany Volkswagen Touareg I (2002-2010)

W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.
W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.Motor
Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.
Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.Motor

Volkswagen Touareg I (2002-2010)

Volkswagen Touareg II (2010-)
Volkswagen Touareg II (2010-)Volkswagen
Volkswagen Touareg I po liftingu.
Volkswagen Touareg I po liftingu.Motor
Volkswagen Touareg I przed liftingiem.
Volkswagen Touareg I przed liftingiem.Motor
Świetna skóra i mnóstwo miejsca – Touareg to tak naprawdę uterenowiona limuzyna.
Świetna skóra i mnóstwo miejsca – Touareg to tak naprawdę uterenowiona limuzyna.Motor
Otwierana tylna szyba to przyjemny gadżet.
Otwierana tylna szyba to przyjemny gadżet.Motor
Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.
Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.Motor
W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.
W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.Motor
Bagażnik mieści od 555 do 1570 litrów.
Bagażnik mieści od 555 do 1570 litrów.Motor
Dwa wydechy są charakterystyczne dla mocniejszych wersji takich jak V10 TDI.
Dwa wydechy są charakterystyczne dla mocniejszych wersji takich jak V10 TDI.Volkswagen

Volkswagen Touareg I (2002-2010) - podsumowanie

  • Istotnym problemem w Touaregu jest bardzo skomplikowana konstrukcja, która nie pozwala korzystać z tanich, niewyspecjalizowanych warsztatów. Często do drobnych napraw trzeba wyjmować silnik.
  • Pneumatyka: często koroduje przyłącze przewodu powietrznego do zespołu poduszki i amortyzatora.
  • Silnik V10 TDI: ma rozrząd na kołach zębatych, ale to nie oznacza, że jest on wieczny. Wymiana to kilka tys. zł.
  • Lampy przednie: bywa, że w autach powypadkowych wysuwają się z mocowań i po prostu przestają działać.
  • Woda w bagażniku: skutek zarówno tzw. kondensacji pary, jak i możliwych nieszczelności klapy tylnej.
  • Doskonałe własności jezdne, świetne prowadzenie na szosie i wysoka skuteczność w terenie.
  • Pełne wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa.
  • Rewelacyjne osiągi w wersjach 4.2 V8 i 5.0 TDI.
  • Bardzo wysokie koszty napraw za sprawą skomplikowanej konstrukcji.
  • Sporo egzemplarzy powypadkowych sprowadzonych z USA.
  • Wysokie zużycie paliwa.
  • Niewielka liczba warsztatów zdolnych naprawić Touarega.

Dane techniczne: Volkswagen Touareg I (2002-2010)

Wersje
3.2 V6
3.6 V6
4.2 V8
6.0 W12
2.5 TDI
3.0 TDI
5.0 TDI
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność
skokowa
3189 cm3
3597 cm3
4172 cm3
5998 cm3
2460 cm3
2967 cm3
4921 cm3
Układ
cylindrów/zawory
VR6/24
V6/24
V8/40
W12/48
R5/10
V6/24
V10/20
Moc
maksymalna
241 KM
280 KM
310 KM
450 KM
174 KM
225 KM
313 KM
Maksymalny
moment obrotowy
310 Nm
360 Nm
410 Nm
600 Nm
400 Nm
500 Nm
750 Nm
Osiągi     
Prędkość
maksymalna
206 km/h
218 km/h
218 km/h
250 km/h
179 km/h
203 km/h
225 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
9,8 s
8,6 s
8,1 s
5,9 s
12,4 s
9,6 s
7,8 s
Średnie zużycie
paliwa w l/100 km
13,5
13,3
14,8
15,9
9,8
10,6
12,3