Używany Volkswagen Polo V (2009-2014)
Polo jest wciąż mniej popularne od Volkswagena Golfa, ale opisywana generacja z powodzeniem aspiruje do roli małego auta rodzinnego.
To już tradycja, że Polo pozostaje w cieniu VW Golfa. Ale piąta generacja z powodzeniem może już pełnić rolę małego rodzinnego samochodu, pod warunkiem że na wakacje doposaży się ją w bagażnik dachowy.
Auto imponuje jakością wykończenia, komfortem jazdy i harmonijnie zestrojonym zawieszeniem.
Szkoda tylko, że w ofercie zabrakło niezawodnego silnika 1.9 TDI. Jego miejsce zajął 1.6 TDI. Polecamy go, ale zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że mimo zastosowania zasilania common rail nie wnosi on niczego nowego, ani pod względem osiągów, ani zużycia paliwa. Jest tylko odrobinę lepiej wyciszony. Bardzo popularne na rynku wtórnym są diesle 3-cylindrowe - 1.2 TDI oraz 1.4 TDI. Okazują się faktycznie bardzo oszczędne, ale ich kultura pracy rozczarowuje, zwłaszcza w ruchu miejskim.
W gamie benzynowej pewniakiem pozostaje jedynie stary, dobry 1.6 8V/105 KM, idealny do zasilania LPG. Pozostałe jednostki nie cieszą się najlepszą opinią mechaników.
Złego słowa nie można natomiast napisać o jakości zawieszenia.
+ komfort jazdy zbliżony do poziomu modeli kompaktowych
+ szerokie zaplecze części
- wysokie ceny aut używanych
- 45 000 zł
Topowe wersje, znikome przebiegi.
- 27 000 zł
Niezły stan techniczny, udokumentowana historia, "salon polska" i... ubogie wyposażenie.
- 20 000 zł
Prawdziwy kalejdoskop ofert. Dominują auta sprowadzane z niezłym wyposażeniem.
VOLKSWAGEN POLO IV
lata produkcji: 2001-2009
polecany silnik: 1.9 TDI/101 KM
ceny: od 10 000 zł
VOLKSWAGEN POLO III
lata produkcji: 1994-2001
polecany silnik: 1.6 MPI/75 KM
ceny: od 3000 zł
Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017
Używany Volkswagen Polo Variant (1997-2001) – OPINIE O SAMOCHODACH