Używany Volkswagen Golf VI (2008-2013) - opinie użytkowników
To tak naprawdę dopracowana „piątka” z poprawionymi silnikami.
VOLKSWAGEN GOLF VIlata produkcji: 2008-2013ceny: od 18 tys. zł
Już z zewnątrz widać, że Golf VI nie jest zupełnie nową konstrukcją na tle poprzednika. Zmian jest jednak więcej, niż mogłoby się wydawać: przeprojektowano deskę rozdzielczą, wydłużono rozstaw osi i dokonano zmian pod maską: silnik 1.9 TDI zastąpiono nowym 1.6 TDI, a w 2.0 TDI zastosowano wtrysk common rail.
Praktyka pokazuje, że było to dobre posunięcie: Golfy z dieslami wreszcie przestały lawinowo się psuć, a w zmodernizowanych 2.0 TDI (nie wszystkich) problemy dotyczą jedynie usterek pompy paliwowej.
W Golfie VI swój debiut miał również silnik 1.8 TSI, doskonale łączący osiągi z niskim zużyciem paliwa i, jak się okazało, z wysokim zużyciem oleju.
Z kolei w 1.4 TSI trzeba regularnie (co 80-100 tys. km) odkładać ok. 1000 zł na wymianę łańcucha rozrządu: wtedy da się nim bezawaryjnie jeździć.
Mimo tych słabych punktów Golf nie traci na popularności. Chwali się jego doskonałe zawieszenie, wysoką jakość wykonania, szeroką gamę wersji nadwoziowych i powszechnie dostępne części zamienne.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANY VOLKSWAGEN GOLF VI (2008-2013): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Volkswagenów Golfów?
ZALETY
"Doskonałe prowadzenie nawet na naszych dziurawych drogach. Do tej pory zero niekontrolowanych poślizgów".
"Silnik 1.8 TSI jest bardzo elastyczny. Nieraz zdarzyło mi się wyprzedzić na 6. biegu".
"Auto bardzo szerokie wewnątrz i bez ściętych linii, dzięki czemu w środku wygospodarowano dosyć sporo miejsca".
"Miły detal - kieszenie wyłożone miękkim materiałem. Wykończenie niemal na miarę klasy premium".
WADY
"1.6 TDI naprawdę mało pali, ale ma zauważalną turbodziurę w porównaniu do dawnych jednostek TDI".
"Uwaga na lakier - bardzo łatwo się rysuje i nie lubi częstych wizyt na automatycznych myjniach".
"Ośmiozaworowy silnik 1.6 kulturą pracy znacznie odbiega od jednostek TSI".
Volkswagen Golf VI (2008-2013)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 39/2018