Używany Saab 900 Turbo (1978-1994)

Szwedzki rarytas z mocnymi silnikami turbo i niepowtarzalną stylizacją.

Saab 900 Turbo
Saab 900 TurboMotor

SAAB 900 TURBOlata produkcji: 1978-1994wartość 4 lata temu: 7-9 tys. złdziś zapłacisz: 14-17 tys. zł

Powszechnie znany pod przydomkiem "krokodyl", Saab 900 pierwszej generacji to samochód dla indywidualistów, którzy docenią jego osiągi i dopracowane podwozie, a przymkną oko na trochę nieproporcjonalny wygląd.

Pod nazwą "900" oferowano liftbacka 3- i 5-drzwiowego oraz kabriolet, wszystkie z silnikiem ustawionym wzdłużnie z przodu i napędem na przednie koła.

Brak silników V6 skompensowano zaoferowaniem jednostek turbodoładowanych. W swojej najmocniejszej odmianie 2.0 Turbo APC z czujnikiem spalania stukowego Saab rozwija 185 KM, jednak podaż tego modelu jest mała, a jego ceny szczególnie wygórowane.

We wczesnych egzemplarzach trzeba mieć na uwadze typowe dla Saabów mankamenty: ciężko wchodzące biegi, rozciągnięty łańcuch rozrządu, korozję podłogi bagażnika i kapryśny układ wtryskowy Lucas. Po 1986 r. wprowadzono wtrysk Boscha i wyeliminowano większość uporczywych problemów, ale też odebrano Saabowi trochę uroku wizualnego.

Późne egzemplarze nie mają już „chromowanego” uroku, ale można liczyć w nich na klimatyzację manualną.Motor
Saab foteleMotor
Saab foteleMotor
Saab bagażnikMotor

SAAB 900 TURBO (1978-1994): PLUSY I MINUSY

+ stabilne prowadzenie+ dobre osiągi+ części nadal dostępne

- sporo typowych awarii, ich usuwanie bywa skomplikowane

Saab 900Motor

SAAB 900 TURBO (1978-1994): POLECANY SILNIK

pojemność
1985 cm3
maksymalna moc
175 KM
maks. moment obrotowy
273 Nm
prędkość maksymalna
210 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
8,7 s
średnie zużycie paliwa
11,2 l/100 km

Saab 900 Turbo (1978-1994)

Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor
Saab 900 Turbo (1978-1994)Motor

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Rafał Andrzejewski, archiwum; "Motor" 22/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas