Używany Saab 900 Turbo (1978-1994)

Szwedzki rarytas z mocnymi silnikami turbo i niepowtarzalną stylizacją.

SAAB 900 TURBO
lata produkcji: 1978-1994
wartość 4 lata temu: 7-9 tys. zł
dziś zapłacisz: 14-17 tys. zł

Powszechnie znany pod przydomkiem "krokodyl", Saab 900 pierwszej generacji to samochód dla indywidualistów, którzy docenią jego osiągi i dopracowane podwozie, a przymkną oko na trochę nieproporcjonalny wygląd.

Pod nazwą "900" oferowano liftbacka 3- i 5-drzwiowego oraz kabriolet, wszystkie z silnikiem ustawionym wzdłużnie z przodu i napędem na przednie koła.

Brak silników V6 skompensowano zaoferowaniem jednostek turbodoładowanych. W swojej najmocniejszej odmianie 2.0 Turbo APC z czujnikiem spalania stukowego Saab rozwija 185 KM, jednak podaż tego modelu jest mała, a jego ceny szczególnie wygórowane.

Reklama

We wczesnych egzemplarzach trzeba mieć na uwadze typowe dla Saabów mankamenty: ciężko wchodzące biegi, rozciągnięty łańcuch rozrządu, korozję podłogi bagażnika i kapryśny układ wtryskowy Lucas. Po 1986 r. wprowadzono wtrysk Boscha i wyeliminowano większość uporczywych problemów, ale też odebrano Saabowi trochę uroku wizualnego.

SAAB 900 TURBO (1978-1994): PLUSY I MINUSY

+ stabilne prowadzenie
+ dobre osiągi
+ części nadal dostępne

- sporo typowych awarii, ich usuwanie bywa skomplikowane

SAAB 900 TURBO (1978-1994): POLECANY SILNIK

Saab 900 2.0 Turbo (1978-1994)

pojemność1985 cm3
maksymalna moc175 KM
maks. moment obrotowy273 Nm
prędkość maksymalna210 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h8,7 s
średnie zużycie paliwa11,2 l/100 km

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Rafał Andrzejewski, archiwum; "Motor" 22/2017

Używany Saab 9-3 (1998-2002) – OPINIE O SAMOCHODACH

Saab 9-3 Cabrio (2008) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Saab 9-5 (1997-2005) – OPINIE O SAMOCHODACH

Saab 900 - cztery do kwadratu – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy