Używany Saab 9-5 (1997-2005)

Saab 9-5 zadebiutował w 1997 roku zastępując kultową serię 9000.
Saab 9-5 zadebiutował w 1997 roku zastępując kultową serię 9000.Motor
Cechą charakterystyczną jest możliwość wygaszenia podświetlenia wszystkich wskaźników z wyjątkiem prędkościomierza. Dość często psuje się centralny wyświetlacz (niektóre pola nie świecą).
Cechą charakterystyczną jest możliwość wygaszenia podświetlenia wszystkich wskaźników z wyjątkiem prędkościomierza. Dość często psuje się centralny wyświetlacz (niektóre pola nie świecą).Motor

Saab 9-5 (1997-2005)

Wersja kombi zadebiutowała w 1999 roku.
Wersja kombi zadebiutowała w 1999 roku.Motor
W sedanie bagażnik ma objętość 500 litrów, a w kombi - 415/1490 l.
W sedanie bagażnik ma objętość 500 litrów, a w kombi - 415/1490 l.Motor
Cechą charakterystyczną jest możliwość wygaszenia podświetlenia wszystkich wskaźników z wyjątkiem prędkościomierza. Dość często psuje się centralny wyświetlacz (niektóre pola nie świecą).
Cechą charakterystyczną jest możliwość wygaszenia podświetlenia wszystkich wskaźników z wyjątkiem prędkościomierza. Dość często psuje się centralny wyświetlacz (niektóre pola nie świecą).Motor
Tradycja marki Saab: stacyjka umieszczona na tunelu środkowym.
Tradycja marki Saab: stacyjka umieszczona na tunelu środkowym.Motor
Skórzana tapicerka jest dość często spotykana w Saabie 9-5. W najdroższych wersjach skórzane fotele są wentylowane.
Skórzana tapicerka jest dość często spotykana w Saabie 9-5. W najdroższych wersjach skórzane fotele są wentylowane.Motor
Saab 9-5 zadebiutował w 1997 roku zastępując kultową serię 9000.
Saab 9-5 zadebiutował w 1997 roku zastępując kultową serię 9000.Motor
Największym zainteresowaniem wśród nabywców 9-5 cieszą się diesle 2.2 TiD.
Największym zainteresowaniem wśród nabywców 9-5 cieszą się diesle 2.2 TiD.Motor
Zobacz Saaba komisarza Bromskiego z serialu "Komisarz Alex"
Zobacz Saaba komisarza Bromskiego z serialu "Komisarz Alex" Agencja W. Impact
Stylizacja 9-5 z 2005 roku budzi kontrowersje.
Stylizacja 9-5 z 2005 roku budzi kontrowersje.Motor
  • Awaria przepustnicy:  to typowa usterka "benzynówek". Zanim zaczniemy szukać używanej, najlepiej odwiedzić wyspecjalizowanego mechanika. Być może da się ją "sprytnie" naprawić. Niektórzy użytkownicy robią to już we własnym zakresie.
  • Awarie diesli 3.0 TiD:  olbrzymia ilość używanych egzemplarzy ma problemy z tłokami uszkodzonymi przez zawieszające się wtryskiwacze. Uważajmy aby nie kupić takiego samochodu, ponieważ z racji wysokich kosztów naprawy bardziej opłaca się kupić używany silnik (za ok. 4-6 tys. zł). Problem w tym, że podaż jednostek w dobrym stanie jest mocno ograniczona. Koszt przekładki - ok. 1500 zł.
  • Zadbanych kombi.
  • Diesli 2.2 TiD z udokumentowanym przebiegiem.
  • Wersji najlepiej wyposażonych - łatwo odsprzedamy je później miłośnikom marki.
  • Wersji Aero 2.3 16V 250 KM.
  • Wersji 3.0 TiD. Są dość tanie, ale w żadnym razie nie traktujmy tego jako okazję. Jeśli 3.0 TiD, to tylko z dobrej ręki, z pełną dokumentacją serwisową i po pełnym przeglądzie.
  • Wersji benzynowych z LPG.

Dane techniczne: Saab 9-5 (1997-2005)

Wersja
2.0 16V
2.0 16V
2.3 16V
Aero
3.0 V6
2.2 TiD
3.0 TiD
Silnik
benz. turbo
benz. turbo
benz. turbo
benz. turbo
benz. turbo
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1985 cm3
1985 cm3
2290 cm3
2290 cm3
2962 cm3
2172 cm3
2962 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
V6/24
R4/16
V6/24
Moc maksymalna
150 KM
185 KM
185 KM
250 KM
200 KM
120 KM
176 KM
Maks. moment obrotowy
240 Nm
280 Nm
280 Nm
370 Nm
310 Nm
280 Nm
350 Nm
Osiągi
 
Prędkość maksymalna
215 km/h
230 km/h
230 km/h
250 km/h
235 km/h
195 km/h
215 km/h
Średnie zużycie paliwa
(l/100 km)
10,0
10,5
11,0
10,5
11,0
6,7
8,5
Wymiary
Dł./szer./wys.
481 cm/179 cm/145 cm (kombi 150 cm)
Rozstaw osi
270 cm
Poj. bagażnika
sedan: 500 l, kombi: 415/1490 l
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?