Używany Opel Astra III (2004-2014) - opinie użytkowników
Solidny kompakt z szeroką gamą wersji silnikowych i nadwoziowych.
OPEL ASTRA IIIlata produkcji: (2004-2014)ceny: od 7 tys. zł
Astrę trzeciej generacji produkowano aż do 2014 roku, a przez cztery lata równolegle z Astrą IV pod nazwą Classic.
O niemałym wieku auta przypomina użytkownikom toporny kokpit i przestarzały design karoserii.
Jednak większość właścicieli po latach eksploatacji i przy znacznych przebiegach jest zadowolona ze swoich Astr. Model dzielnie opiera się korozji, ma bogatą ofertę zamienników i całą plejadę wersji nadwoziowych (hatchback 3d i 5d, kombi, sedan, coupe-cabrio) i silników (80-240 KM), dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie.
Początkowo silniki benzynowe miały hydraulikę zaworową i nadawały się do LPG, później Opel zrezygnował z tego rozwiązania.
Oprócz zużywania oleju trudno mieć zastrzeżenia do ich trwałości, a do sprawnego napędzania wystarczy ok. 100-konny wariant.
Niektóre Astry z silnikami CDTI trapią problemy z zaworem EGR i filtrem cząstek stałych.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANY OPEL ASTRA III (2004-2014): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Opli Astra III?
ZALETY
"Silniki Astry niewiele palą i da się je stosunkowo tanio naprawić - nie boi się ich żaden mechanik".
"Dobra jakość lakieru. Po 14 latach rdza pojawiła się tylko przy nadkolach".
"Silnik 1.8 Ecotec dobrze współpracuje z LPG, trzeba tylko pamiętać w nim o regulacji luzu zaworowego".
"Zawieszenie dobrze wyważone i bardzo przyjemne. Auto świetnie czuje się w zakrętach".
WADY
"Ogrzewanie i klimatyzacja nie są w stanie wystarczająco nagrzać/schłodzić samochodu w krótkim czasie".
"Brakuje uchwytów na napoje, schowków i skrytek. Jakość plastików i ich spasowanie woła o pomstę do nieba".
"Powyżej 100 km/h dają się we znaki oszczędności w wyciszeniu auta".
"Szkoda, że Astra ma tak dużą średnicę zawracania - w mieście jeździ się nią jak większym autem".
Opel Astra III (2004-2014)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 21-22/2018