Używany Opel Astra III (2004-2014) - opinie użytkowników

Solidny kompakt z szeroką gamą wersji silnikowych i nadwoziowych.

OPEL ASTRA III
lata produkcji: (2004-2014)
ceny: od 7 tys. zł

Astrę trzeciej generacji produkowano aż do 2014 roku, a przez cztery lata równolegle z Astrą IV pod nazwą Classic.

O niemałym wieku auta przypomina użytkownikom toporny kokpit i przestarzały design karoserii.

Jednak większość właścicieli po latach eksploatacji i przy znacznych przebiegach jest zadowolona ze swoich Astr. Model dzielnie opiera się korozji, ma bogatą ofertę zamienników i całą plejadę wersji nadwoziowych (hatchback 3d i 5d, kombi, sedan, coupe-cabrio) i silników (80-240 KM), dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie.

Reklama

Początkowo silniki benzynowe miały hydraulikę zaworową i nadawały się do LPG, później Opel zrezygnował z tego rozwiązania.

Oprócz zużywania oleju trudno mieć zastrzeżenia do ich trwałości, a do sprawnego napędzania wystarczy ok. 100-konny wariant.

Niektóre Astry z silnikami CDTI trapią problemy z zaworem EGR i filtrem cząstek stałych.

UŻYWANY OPEL ASTRA III (2004-2014): OCENY UŻYTKOWNIKÓW

Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
przestronność wnętrza    
pojemność bagażnika    
jakość materiałów    
wyposażenie    ✔ 
komfort jazdy, hałas    
osiągi    
wygląd, styl    
OCENA EKSPLOATACJI
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
cena zakupu    
zużycie paliwa    
ceny części    
dostępność części    
koszty serwisu    
dostępność serwisu    
awaryjność    

UŻYWANY OPEL ASTRA III (2004-2014): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Opli Astra III?

ZALETY

"Silniki Astry niewiele palą i da się je stosunkowo tanio naprawić - nie boi się ich żaden mechanik".

"Dobra jakość lakieru. Po 14 latach rdza pojawiła się tylko przy nadkolach".

"Silnik 1.8 Ecotec dobrze współpracuje z LPG, trzeba tylko pamiętać w nim o regulacji luzu zaworowego".

"Zawieszenie dobrze wyważone i bardzo przyjemne. Auto świetnie czuje się w zakrętach".

WADY

"Ogrzewanie i klimatyzacja nie są w stanie wystarczająco nagrzać/schłodzić samochodu w krótkim czasie".

"Brakuje uchwytów na napoje, schowków i skrytek. Jakość plastików i ich spasowanie woła o pomstę do nieba".

"Powyżej 100 km/h dają się we znaki oszczędności w wyciszeniu auta".

"Szkoda, że Astra ma tak dużą średnicę zawracania - w mieście jeździ się nią jak większym autem".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 21-22/2018

Używany Opel Astra - poradnik kupującego – SAMOCHODY UŻYWANE

Opel Astra III (2004-2011) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Opel Astra III (2004-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy