Używany Opel Astra III (2004-)

Mało który samochód w tej klasie był dostępny w tylu wersjach nadwoziowych co Astra.
Mało który samochód w tej klasie był dostępny w tylu wersjach nadwoziowych co Astra.Motor
Kokpit nie jest najmocniejszą stroną Astry. Pokrętła klimatyzacji zostały umieszczone za nisko, obsługa radia jest zawiła, a manetka kierunkowskazów nie pozostaje w pozycji włączonej.
Kokpit nie jest najmocniejszą stroną Astry. Pokrętła klimatyzacji zostały umieszczone za nisko, obsługa radia jest zawiła, a manetka kierunkowskazów nie pozostaje w pozycji włączonej.Motor
Silniki 1.3 CDTI mają tendencję do zużywania oleju.
Silniki 1.3 CDTI mają tendencję do zużywania oleju. Motor
525-litrowy bagażnik sedana: elegancko schowane zawiasy to rzadki widok w tej klasie.
525-litrowy bagażnik sedana: elegancko schowane zawiasy to rzadki widok w tej klasie.Motor
  • Hatchback 3d: odmiana sportowa zwana GTC. Moc do 240 KM. Bagażnik o pojemności 340 l.
  • Hatchback 5d: najlepszy wybór, zdecydowanie wart polecenia. Auto mieści od 380 do 1295 l bagażu. Kanapa dzielona na trzy części.
  • Sedan: niezbyt popularny w Polsce, niedostępny w Niemczech. Bagażnik o pojemności 525 l.
  • Kombi: bardzo poszukiwane, ale oferty głównie z flot. Bagażnik zmieści od 500 do 1590 l.
  • CC: praktyczne dzięki sztywnemu dachowi składanemu, 205-litrowy bagażnik.
  • Wersji kombi z prywatnych rąk, niezależnie od odmiany silnikowej.
  • Wersji Cosmo z bogatym wyposażeniem, jest łatwiejsza do odsprzedania.
  • Pod kątem taniej eksploatacji - silnika 1.7 CDTI 80 KM.
  • Odmiany silnikowej 1.8, ponieważ zużywa dużo oleju.
  • Wersji Enjoy z silnikiem 1.3 CDTI - prawie wszystkie egzemplarze pochodzą z flot i mają ogromne przebiegi.
  • Diesli z filtrem cząstek stałych. Sprawia on problemy.
  • dobre zabezpieczenie antykorozyjne;
  • ogromny wybór wersji silnikowych i wyposażeniowych;
  • ekonomiczne silniki Diesla, są też dość niezawodne.
  • niezbyt udane silniki benzynowe (z wyjątkiem 1.4 TP);
  • bardzo dużo ofert na rynku wtórnym nie przekłada się na wysoką jakość oferty;
  • nieergonomiczna obsługa.

Opel Astra III: silniki

  • W silnikach 1.9 CDTI dochodzi do  zatarcia się układu klap w kolektorze ssącym i zatkania zaworu EGR, częste są też awarie filtra cząstek stałych.
  • Silniki benzynowe 1.6 i 1.8 zużywają olej, powszechne w nich są uszkodzenia sondy lambda.
  • Usterki modułu CIM pod kierownicą i elektrohydraulicznego wspomagania kierownicy.
  • W niektórych samochodach dochodziło do pękania węża pod chłodnicą.
  • Awarie zaworu kontroli ciśnienia doładowania w 1.7 CDTI.
Z tyłu Astra OPC wyróżnia się centralną końcówką wydechu.
Z tyłu Astra OPC wyróżnia się centralną końcówką wydechu.Motor