Używany Nissan X-Trail T30 (2001-2007)

Konserwatywna stylizacja podobała się klientom. X-Trail wyglądał trochę jak zmniejszony Patrol.
Konserwatywna stylizacja podobała się klientom. X-Trail wyglądał trochę jak zmniejszony Patrol.Motor
Wnętrze nie jest najmocniejszą stroną X-Traila. Plastiki skrzypią, wskaźniki nie są zbyt czytelne, nie ma też komputera pokładowego. Przy kierownicy – pokrętło wyboru napędu.
Wnętrze nie jest najmocniejszą stroną X-Traila. Plastiki skrzypią, wskaźniki nie są zbyt czytelne, nie ma też komputera pokładowego. Przy kierownicy – pokrętło wyboru napędu.Motor

Nissan X-Trail T30 (2001-2007)

Skórzane fotele – tylko w topowej odmianie wyposażenia Elegance.
Skórzane fotele – tylko w topowej odmianie wyposażenia Elegance.Motor
Pojemność 410 l to niezbyt wiele, ale w końcu auto ma tylko 451 cm długości. Napęd 4x4 ogranicza użyteczność i podwyższa podłogę.
Pojemność 410 l to niezbyt wiele, ale w końcu auto ma tylko 451 cm długości. Napęd 4x4 ogranicza użyteczność i podwyższa podłogę.Motor
W wersji Sport+ w relingach montowano reflektory dalekosiężne.
W wersji Sport+ w relingach montowano reflektory dalekosiężne.Motor
Praktyczny schowek znajdziemy przed kołem kierownicy.
Praktyczny schowek znajdziemy przed kołem kierownicy.Motor
Wnętrze nie jest najmocniejszą stroną X-Traila. Plastiki skrzypią, wskaźniki nie są zbyt czytelne, nie ma też komputera pokładowego. Przy kierownicy – pokrętło wyboru napędu.
Wnętrze nie jest najmocniejszą stroną X-Traila. Plastiki skrzypią, wskaźniki nie są zbyt czytelne, nie ma też komputera pokładowego. Przy kierownicy – pokrętło wyboru napędu.Motor
Używany Nissan X-Trail T30 (2001-2007)
Używany Nissan X-Trail T30 (2001-2007)Motor
Konserwatywna stylizacja podobała się klientom. X-Trail wyglądał trochę jak zmniejszony Patrol.
Konserwatywna stylizacja podobała się klientom. X-Trail wyglądał trochę jak zmniejszony Patrol.Motor
Nissan X-Trail II (2007 r.)
Nissan X-Trail II (2007 r.)Motor
Spalone sprzęgło międzyosiowe: nie forsujmy X-Traila w terenie. Jest dzielny, ale to wciąż mały SUV.
Spalone sprzęgło międzyosiowe: nie forsujmy X-Traila w terenie. Jest dzielny, ale to wciąż mały SUV.Motor
Nieszczelny intercooler: typowa usterka w dieslu. Niektóre można jeszcze zespawać.
Nieszczelny intercooler: typowa usterka w dieslu. Niektóre można jeszcze zespawać.Motor

Nissan X-Trail T30 (2001-2007) - podsumowanie

  • Nieszczelny intercooler to usterka często zgłaszana przez właścicieli X-Traila z silnikiem Diesla. Można dorobić chłodnicę na zamówienie. Nie kupujmy używanych - są dziurawe!
  • Brak możliwości uruchomienia w dieslu common rail. Często błędnie diagnozuje się wadę pompy wysokiego ciśnienia, podczas kiedy winny jest tylko zawór lub czujnik ciśnienia paliwa.
  • Problemy z regeneracją osprzętu firmy Denso (pompy, wtryskiwaczy).
  • Niezbyt wytrzymałe łożyska kół - są także dość drogie.
  • Spalone sprzęgło to następstwo forsownej jazdy terenowej.
  • Jeśli nie planujemy dużych przebiegów - benzynowego egzemplarza od pierwszego właściciela. Silnik ten pracuje nadzwyczaj cicho i kulturalnie.
  • Pod kątem niskich kosztów utrzymania - diesla 2.2 DI o mocy 114 KM.
  • Wersji wyposażenia Sport+ lub Elegance.
  • Samochodów z rynku kanadyjskiego w wersji 2.5 benzyna ze skrzynią automatyczną. Ani nie są szybkie, ani oszczędne.
  • Egzemplarzy z różnymi elementami "tuningu terenowego", które zazwyczaj są bardzo złej jakości (zwłaszcza orurowanie).
  • Sprowadzonych diesli 2.2 dCi bez dokumentacji przebiegu.

Dane techniczne: Nissan X-Trail T30 (2001-2007)

Wersja
2.0 16V
2.5 16V
2.2 DI
2.2 dCi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1998 cm3
2488 cm3
2184 cm3
2184 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
140 KM
165 KM
114 KM
136 KM
Maks. moment obr.
192 Nm
230 Nm
270 Nm
314 Nm
Osiągi    
Prędkość maksymalna
177 km/h
187 km/h
165 km/h
180 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,3 s
9,9 s
13,7 s
11,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
9,3
9,6
7,2
7,2
*dane fabryczne