Używany Nissan Juke (2010-)

Ceny używanego Juke'a są znacznie wyższe niż aut miejskich, praktyczność – porównywalna.

Nissan Juke
Nissan JukeMotor

NISSAN JUKEw produkcji: od 2010 r.ceny: od 35 000 zł

Ze swoim rozstawem osi wynoszącym 253 cm, Juke nie ukryje, że jest typowym samochodem miejskim. Spokrewnione z nim częściowo Clio III ma rozstaw osi równy 258 cm.

Jednak Juke ma też coś szczególnego: wyjątkowo oryginalną stylizację crossovera. Okazuje się, że na rynku wtórnym także ma to znaczenie. Mały Nissan kosztuje drogo, bo nawet jako 5-latek wciąż wygląda na zupełnie nowe auto.

Turbo z 4x4... albo bez

W ofercie Juke'a znalazła się wersja 4x4, ale w odniesieniu do rynku wtórnego jest to zupełny margines - napęd na obie osie występuje tylko w rzadko spotykanym wariancie 1.6 DIG-T ze skrzynią CVT. Samochody z tym silnikiem są jak najbardziej dostępne w ogłoszeniach, ale zazwyczaj mają manualną skrzynię biegów i napęd 2WD. Przeważa oczywiście prosta, benzynowa wersja 1.6 117 KM - silnik ten znany jest już z Qashqaia. Mniejszy odsetek klientów zdecydował się na francuskiego diesla 1.5 dCi 110 KM.

Juke ma trzy tryby jazdy: zwykły, sportowy i ekologiczny. Zmieniają one ustawienia silnika - na zawieszenie nie mają wpływu.

Pod względem praktyczności Juke trochę rozczarowuje. "Nadmuchane" nadkola sprawiają wrażenie, że to duże auto, ale na tylnej kanapie brakuje przede wszystkim miejsca na kolana. Trochę przeszkadzają też zbyt małe tylne okna, tworząc klaustrofobiczną atmosferę. Trzeba natomiast pochwalić 355-litrowy bagażnik i możliwość uzyskania płaskiej podłogi po położeniu oparcia tylnej kanapy.

Użytkownicy narzekają, że elementy są słabo spasowane (np. tunel środkowy).Motor

Szkoda, że tak trzeszczy

Nietrudno o Juke'a z bogatym wyposażeniem. Na polskim rynku sprzedawano wersje Visia, Acenta i Tekna, a także odmiany limitowane, np. Juke Shiro czy występująca na naszych zdjęciach Ministry of Sound.

Wszystkie Juke'i mają klimatyzację, większość także aluminiowe felgi i tempomat. W wersji Tekna seryjnym wyposażeniem jest kamera cofania.

Przednie fotele mają odrobinę sportowy charakter. Z tyłu miejsca jest niewiele, brakuje go szczególnie na kolana.Motor

Jeśli właściciele Juke'a na coś narzekają, to na niedbały montaż plastików i nadmierne trzeszczenie podczas jazdy. Niektórzy użytkownicy byli też wzywani do serwisu na poprawkę mocowania tylnego zderzaka (ewentualnie zaprawki lakiernicze związane z popękanym lakierem) i na naprawę czujnika ciśnienia doładowania.

Zupełnie płaska podłoga po położeniu oparć: plus. A pojemność? Też nieźle: 355-830 l. Motor

Ogólnie Juke jest oceniany jako samochód póki co niezawodny, ale nie wolny od niedostatków związanych ze słabym montażem.

 
1.2 DIG-T
1.6
1.6 DIG-T
1.5 dCi
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy
benzynowy, turbo
turbodiesel
Pojemność skokowa
1197 cm3
1598 cm3
1618 cm3
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
115 KM/4500
117 KM/6000
190 KM/5600
110 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
190 Nm/2000
157 Nm/4000
240 Nm/2000
240 Nm/1750
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
178 km/h
178 km/h
215 km/h
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,8 s
11,5 s
8,4 s
11,2 s
Średnie zużycie paliwa
5,6 l/100 km
6,3 l/100 km
7,4 l/100 km
4,8 l/100 km
Silnik 1.6: nie jest przesadnie dobrze wyciszony, ale za to całkowicie bezawaryjny.Motor

UŻYWANY NISSAN JUKE (2010-): TYPOWE USTERKI

  • Skrzypienie i trzeszczenie elementów wykończenia wnętrza - trudne do usunięcia.
  • Wadliwe mocowanie zderzaka - pękał lakier na jego rogach (akcja serwisowa).
  • W Juke'u 1.2 DIG-T (od 2014 r.) pojawiają się przypadki uszkodzeń pierścieni tłokowych.
nissan jukeMotor
MODEL
2014
2013
2012
2011
2010
1.6/1.5 dCi
55 000 zł
49 000 zł
46 000 zł
42 000 zł
39 000 zł

UŻYWANY NISSAN JUKE (2010-): PODSUMOWANIE

Modny wygląd to główna zaleta Juke'a. Dobrze wypada też podstawowy silnik benzynowy 1.6. Jednak ten model nie pretenduje do miana samochodu rodzinnego, bo z tyłu jest po prostu za ciasno. Na rynku wtórnym ceny są na razie bardzo wysokie: to wciąż tzw. efekt nowości.

OCENA 3/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Nissan Juke Ministry od Sound

Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor
Nissan Juke Ministry of SoundMotor

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 1/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas