Używany Nissan Almera 1.5 dCi (2003)

Pod względem elektroniki czy trwałości podwozia Almera nie budzi zastrzeżeń. Jednak francuski silnik Diesla mocno dał się we znaki użytkownikowi.
Pod względem elektroniki czy trwałości podwozia Almera nie budzi zastrzeżeń. Jednak francuski silnik Diesla mocno dał się we znaki użytkownikowi.Motor
Bez większych śladów zużycia: wszystkie plastiki są dobrej jakości. Właściciel zwraca uwagę na nieintuicyjną obsługę radia i wentylacji – faktycznie w autach po liftingu niepotrzebnie ją utrudniono.
Bez większych śladów zużycia: wszystkie plastiki są dobrej jakości. Właściciel zwraca uwagę na nieintuicyjną obsługę radia i wentylacji – faktycznie w autach po liftingu niepotrzebnie ją utrudniono.Motor

Nissan Almera 1.5 dCi (2003)

106 tys. km: całkiem dynamiczna. Nieduży i niezbyt mocny diesel okazuje się wystarczający nawet do wyprzedzania poza miastem.
106 tys. km: całkiem dynamiczna. Nieduży i niezbyt mocny diesel okazuje się wystarczający nawet do wyprzedzania poza miastem.Motor
76 tys. km: daje radę poza asfaltem. Almera często jeździła po drogach szutrowych. Zawieszenie nie wymagało żadnych wymian.
76 tys. km: daje radę poza asfaltem. Almera często jeździła po drogach szutrowych. Zawieszenie nie wymagało żadnych wymian.Motor
Trzydrzwiowe nadwozia w tej klasie powoli odchodzą w przeszłość. Następca Almery – model Tiida – miał wyłącznie 4 lub 5 drzwi.
Trzydrzwiowe nadwozia w tej klasie powoli odchodzą w przeszłość. Następca Almery – model Tiida – miał wyłącznie 4 lub 5 drzwi.Motor
122 tys. km: pomoc na budowie. Gdy właściciel zaczął budowę domu, często wykorzystywał Nissana do ciągnięcia przyczepy.
122 tys. km: pomoc na budowie. Gdy właściciel zaczął budowę domu, często wykorzystywał Nissana do ciągnięcia przyczepy.Motor
Pod względem elektroniki czy trwałości podwozia Almera nie budzi zastrzeżeń. Jednak francuski silnik Diesla mocno dał się we znaki użytkownikowi.
Pod względem elektroniki czy trwałości podwozia Almera nie budzi zastrzeżeń. Jednak francuski silnik Diesla mocno dał się we znaki użytkownikowi.Motor
Trwałe zawieszenie: sztywne i wytrzymałe: przez 70 tys. km nie wymagało napraw, przy 145 tys. km sprawdzono jego stan i okazało się, że nadal nie pojawiły się żadne istotne luzy.
Trwałe zawieszenie: sztywne i wytrzymałe: przez 70 tys. km nie wymagało napraw, przy 145 tys. km sprawdzono jego stan i okazało się, że nadal nie pojawiły się żadne istotne luzy.Motor
Solidny wydech: układ wydechowy wygląda prawie jak nowy. Nie zaszkodziło mu solenie nawierzchni w zimie.
Solidny wydech: układ wydechowy wygląda prawie jak nowy. Nie zaszkodziło mu solenie nawierzchni w zimie.Motor
Korozja nadwozia: pojawia się na słupkach, a także wokół mocowań wahaczy i amortyzatorów. Póki co, progi nadwozia nie są przez nią zagrożone.
Korozja nadwozia: pojawia się na słupkach, a także wokół mocowań wahaczy i amortyzatorów. Póki co, progi nadwozia nie są przez nią zagrożone.Motor
Po 145 tys. km auto trafiło na przegląd do stacji nieautoryzowanej.
Po 145 tys. km auto trafiło na przegląd do stacji nieautoryzowanej.Motor
Problemem 330-litrowego bagażnika jest nieregularny kształt podłogi. Natomiast bardzo przydaje się boczna siatka mocująca.
Problemem 330-litrowego bagażnika jest nieregularny kształt podłogi. Natomiast bardzo przydaje się boczna siatka mocująca.Motor
Zapocenie turbosprężarki: Wiele wskazuje na to, że turbosprężarka będzie wymagała regeneracji. Powyżej obudowy widać już elementy opryskane olejem.
Zapocenie turbosprężarki: Wiele wskazuje na to, że turbosprężarka będzie wymagała regeneracji. Powyżej obudowy widać już elementy opryskane olejem.Motor
Wadliwe wtryskiwacze: podstawowy problem Almery to bardzo nietrwałe wtryskiwacze. Najpierw je wymieniono, potem zregenerowano, a później jeszcze jeden wymagał ponownej naprawy.
Wadliwe wtryskiwacze: podstawowy problem Almery to bardzo nietrwałe wtryskiwacze. Najpierw je wymieniono, potem zregenerowano, a później jeszcze jeden wymagał ponownej naprawy.Motor
Uszkodzenie alternatora: alternator wymagał wymiany łożyska oraz paska napędowego. Nie jest to poważna usterka, ale z drugiej strony od japońskich marek oczekuje się zwykle więcej.
Uszkodzenie alternatora: alternator wymagał wymiany łożyska oraz paska napędowego. Nie jest to poważna usterka, ale z drugiej strony od japońskich marek oczekuje się zwykle więcej.Motor
Chociaż tapicerka nie zachwyci estetów, fotele są wygodne i dobrze podpierają ciało. Ślady zużycia – jak na razie minimalne.
Chociaż tapicerka nie zachwyci estetów, fotele są wygodne i dobrze podpierają ciało. Ślady zużycia – jak na razie minimalne.Motor
Wsiadanie do tyłu: utrudnione, ale miejsca tu nie brakuje.
Wsiadanie do tyłu: utrudnione, ale miejsca tu nie brakuje.Motor
Jednokolorowy wyświetlacz to mało przydatny gadżet.
Jednokolorowy wyświetlacz to mało przydatny gadżet.Motor
Zakończenie testu: tuż przed osiągnieciem 145 tys. km. Almera nie spełnia pokładanych w niej nadziei na niezawodność.
Zakończenie testu: tuż przed osiągnieciem 145 tys. km. Almera nie spełnia pokładanych w niej nadziei na niezawodność.Motor
Bez większych śladów zużycia: wszystkie plastiki są dobrej jakości. Właściciel zwraca uwagę na nieintuicyjną obsługę radia i wentylacji – faktycznie w autach po liftingu niepotrzebnie ją utrudniono.
Bez większych śladów zużycia: wszystkie plastiki są dobrej jakości. Właściciel zwraca uwagę na nieintuicyjną obsługę radia i wentylacji – faktycznie w autach po liftingu niepotrzebnie ją utrudniono.Motor

Silnik 1.5 dCi

Mały silnik wysokoprężny zaskakuje stosunkowo kulturalną i cichą pracą. Dobrze radzi sobie z Almerą i mało pali. Zalecamy skrócenie interwału wymiany rozrządu o 1/3.
Mały silnik wysokoprężny zaskakuje stosunkowo kulturalną i cichą pracą. Dobrze radzi sobie z Almerą i mało pali. Zalecamy skrócenie interwału wymiany rozrządu o 1/3.Motor
  • Solidne zawieszenie, pozwalające na dynamiczną jazdę.
  • Bardzo małe zużycie paliwa.
  • Wygodne fotele, które nie męczą nawet podczas długich podróży.
  • Atrakcyjna cena zakupu.
  • Jak na małego diesla, wysoka kultura pracy.
  • Awaryjny układ wtryskowy - wytrzymałość wtryskiwaczy common rail jest wręcz żenująco niska.
  • Wykwity korozji na nadwoziu - to problem nie tylko Almery, ale i Primery czy Micry.
  • Niepotrzebnie skomplikowana obsługa radia i klimatyzacji.

Dane techniczne: Nissan Almera 1.5 dCi (2003)

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
82 KM/4000
Maks. moment obrotowy
185 Nm/1750
Skrzynia biegów
manualna, 5-biegowa
Napęd
przedni
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
oś sztywna wleczona
Masa własna/ładowność
1165/570 kg
Poj. bagażnika
330 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
Opony
195/55 R16
Długość/szerokość/wysokość
419/170/145 cm
Rozstaw osi
253 cm
Opony
Prędkość maksymalna
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,4 s
Zuż. paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
6,0/4,8/4,0

Nissan Almera: zestawienie kosztów

1. Opłaty
Ubezpieczenie – składka roczna AC, OC, NW, Assistance 2008-2009,
bez AC w latach 2010-2011
4300 zł
2. Koszty serwisu
Przebieg
Opis czynności
Koszt
76 600 km
Wymiana oleju, klocków hamulcowych,
montaż alarmu niezbędnego do wykupienia autocasco.
900 zł
78 000 km
Wymiana dwóch wtryskiwaczy common rail.
Zakupiono elementy fabrycznie nowe.
2100 zł
84 000 km
Wymiana rozrządu, przegląd, wymiana filtrów i oleju silnikowego,
dodatkowo wymiana oleju w skrzyni biegów.
2100 zł
87 000 km
Zakup opon zimowych, montaż i wyważenie kół.
900 zł
105 000 km
Przegląd, wymiana filtrów i oleju silnikowego.
Wykryta usterka tylnych hamulców – wymiana klocków i naprawa zacisków.
1300 zł
118 000 km
Wymiana przednich klocków hamulcowych, „mały” przegląd okresowy.
650 zł
126 000 km
Wymiana spalonego paska alternatora oraz łożyska.
Konieczna okazuje się też wymiana wszystkich świec żarowych. Wymiana oleju.
950 zł
131 000 km
Demontaż i regeneracja wszystkich wtryskiwaczy. Silnik nie dawał się uruchomić.
1600 zł
141 000 km
Wymiana oleju i filtrów, dodatkowo konieczna wymiana
jednego wtryskiwacza common rail – zakupiono element fabrycznie nowy.
1400 zł
Suma kosztów serwisowych
11 100 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 70 tys. km (średnie spalanie 7 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 4900 l, średnia cena ON: 4,6 zł)
22540 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3
37940 zł
Utrata wartości (zakup: 29 tys. zł, wartość na koniec testu: 16 tys. zł)
13000 zł
Łączny koszt na dystansie 70 tys. km
51940 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,53 zł
Koszt 1 km z utratą wartości
0,74 zł