Używany Land Rover Discovery 3 (2004-2009)

Używany Land Rover Discovery 3 (2004-2009)
Używany Land Rover Discovery 3 (2004-2009)Motor
Ogromna ilość elektroniki w „Disco” 3 sprawia, że przeciętny warsztat w ogóle nie poradzi sobie z tym autem
Tablica przyrządów bogatej wersji HSE jest utrzymana w miłej dla oka kolorystyce. Nawigacja wymagała wysokiej dopłaty i nie występuje we wszystkich egzemplarzach.
Tablica przyrządów bogatej wersji HSE jest utrzymana w miłej dla oka kolorystyce. Nawigacja wymagała wysokiej dopłaty i nie występuje we wszystkich egzemplarzach.Motor

Land Rover Discovery 3 (2004-2009)

Poprzednik: Discovery 2
Poprzednik: Discovery 2Land Rover
Następcę pokazano w 2009 r.
Następcę pokazano w 2009 r.Land Rover
Pęknięty szyberdach: na jego powierzchni, przy brzegach pojawiają się tzw. pajączki.
Pęknięty szyberdach: na jego powierzchni, przy brzegach pojawiają się tzw. pajączki.Motor
Trzeci rząd siedzeń także spotyka się dość rzadko. Są zresztą niezbyt wygodne.
Trzeci rząd siedzeń także spotyka się dość rzadko. Są zresztą niezbyt wygodne.Motor
Wszystkie fotele da się złożyć i otrzymać płaską podłogę. Pojemność bagażnika do linii rolety wynosi 550 l.
Wszystkie fotele da się złożyć i otrzymać płaską podłogę. Pojemność bagażnika do linii rolety wynosi 550 l.Motor
U góry pokrętło Terrain Response, z lewej regulacja wysokości, z prawej reduktor.
U góry pokrętło Terrain Response, z lewej regulacja wysokości, z prawej reduktor.Motor
Tablica przyrządów bogatej wersji HSE jest utrzymana w miłej dla oka kolorystyce. Nawigacja wymagała wysokiej dopłaty i nie występuje we wszystkich egzemplarzach.
Tablica przyrządów bogatej wersji HSE jest utrzymana w miłej dla oka kolorystyce. Nawigacja wymagała wysokiej dopłaty i nie występuje we wszystkich egzemplarzach.Motor
Land Rover Discovery 3 (2004-2009)
Land Rover Discovery 3 (2004-2009)Motor
Choć samochód ten otrzymał wiele nagród, po 9 latach od debiutu jest oceniany jako awaryjny. Mimo to, ceny pozostają wysokie, na poziomie porównywalnego rocznikiem luksusowego Range Rovera.
Choć samochód ten otrzymał wiele nagród, po 9 latach od debiutu jest oceniany jako awaryjny. Mimo to, ceny pozostają wysokie, na poziomie porównywalnego rocznikiem luksusowego Range Rovera.Motor
Usterki zawieszenia: najczęściej dotykają aut z „pneumatyką”. Sprężyny są dużo trwalsze.
Usterki zawieszenia: najczęściej dotykają aut z „pneumatyką”. Sprężyny są dużo trwalsze.Motor
Tylna klapa nie zamyka się: nie działa siłownik – to samo zdarza się też w bocznych drzwiach.
Tylna klapa nie zamyka się: nie działa siłownik – to samo zdarza się też w bocznych drzwiach.Motor
W podstawowej wersji nie ma klimatyzacji automatycznej.
W podstawowej wersji nie ma klimatyzacji automatycznej.Motor

Zobacz również:

    Land Rover Discovery 3 (2004-2009) - podsumowanie

    • Wady pneumatyki zawieszenia potrafią być bardzo uciążliwe. Najczęstsze problemy: nieszczelności w przewodach i kompresorze, zwarcia w instalacji.
    • Pękający szyberdach - część trudna do kupienia z drugiej ręki.
    • Zatkane zawory EGR w silniku TDV6. Są dwa, jeden kosztuje 700-1000 zł.
    • Wadliwy aktywator hamulca pomocniczego swoją rychłą awarię oznajmia głośnym kwikiem.
    • Uwaga na olej w układzie wspomagania hamulców - auto może przestać hamować!
    • Może jest to kontrowersyjna opinia, ale polecamy samochody jak najprostsze: zwłaszcza wersję S bez "pneumatyki".
    • Jeśli już decydujemy się na bogatszą wersję, to szukajmy takiej bez szyberdachu i po zmianach z 2007 r.
    • Najbogatszej wersji HSE z początku produkcji. Zepsuć się w niej może dosłownie wszystko!
    • Samochodów z USA, zwłaszcza jeżeli są oznaczone "Discovery". W USA ten samochód nosił nazwę po prostu "LR3".

    Dane techniczne: Land Rover Discovery 3 (2004-2009)

    Wersja
    4.0 V6
    4.4 V8
    2.7 TDV6
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    4015 cm3
    4394 cm3
    2720 cm3
    Układ cyl./zawory
    V6/12
    V8/32
    V6/24
    Moc maksymalna
    219 KM
    300 KM
    190 KM
    Maks. moment obr.
    360 Nm
    425 Nm
    440 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    195 km/h
    180 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    11,0 s
    9,3 s
    11,6 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    15,0
    15,8
    9,4