Używany Jeep Cherokee XJ (1984-2001)
Dzielna i trwała terenówka, niezła też na asfalcie.
JEEP CHEROKEE XJlata produkcji: 1984-2001wartość 4 lata temu: 6-8 tys. złdziś zapłacisz: 15 tys. zł
Samochód pełen sprzeczności. Nie ma ramy, ale w terenie radzi sobie doskonale. Jego długość to niecałe 4,3 m, ale montowano do niego ogromne silniki, nawet 4-litrowe.
Coraz trudniej o egzemplarz w oryginalnym stanie, większość została - potocznie mówiąc - zmotana, czyli przerobiona pod kątem wyższej sprawności w terenie. Modyfikacje te utrudniają eksploatację na co dzień.
Polecamy wersję 4.0 HO o mocy 190 KM wprowadzoną w 1991 r. Silnik ten ma wielopunktowy wtrysk paliwa i dzielnie znosi zasilanie gazem.
Nadwozie w miarę opiera się korozji, ale nie ma co oczekiwać cudów.
Do 1996 r. tylna klapa była wykonana z tworzywa sztucznego.
4-biegowe "automaty" Aisin-Wartner są bardzo trwałe. Problem mogą sprawić wycieki z układu napędowego
Jednoznacznie odradzamy diesla 2.5.
UŻYWANY JEEP CHEROKEE XJ (1984-2001): PLUSY I MINUSY
+ bardzo trwałe silniki i skrzynie biegów+ prosty napęd na 4 koła
- ciasne wnętrze- trudno o auto bez przeróbek terenowych
UŻYWANY JEEP CHEROKEE XJ (1984-2001): POLECANY SILNIK
pojemność | 3956 cm3 |
maksymalna moc | 190 KM |
maks. moment obrotowy | 304 Nm |
prędkość maksymalna | 175 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | b.d. |
średnie zużycie paliwa | 15,0 l/100 km |
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Rafał Andrzejewski, archiwum; "Motor" 22/2017